VISUAL COMMUNICATION DESIGN (ENGLISH) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | TDL101 | ||||||||
Ders İsmi: | Türk Dili-I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 1. Yarıyıl / Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Handan AKIN |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin Türk dilinin imla ve noktalamasına hakim duruma gelmelerini sağlamak, Öğrencilerin kendilerini yazılı ve sözlü olarak düzgün ve anlaşılır bir biçimde ifade etmelerini sağlamak, Öğrencilerin okuduğunu anlama, anladığını yorumlama ve ifade etme, bir metin ya da konu üzerinde düşünme ve sorgulama yetisi edinmelerini sağlamak, Öğrencilerin Türk dilinin tarihi, yapı ve anlam özellikleri gibi hususlar üzerinde bilgi edinmelerini sağlamak. |
Dersin Hedefi: | Türk dilinin yapı ve anlam özelliklerini belirtebilmek, Türk dilini imla ve noktalamasına uygun yazabilmek, Türk dili ile yazılı ve sözlü olarak kendilerini ifade edebilmek, okuyup dinledikleri bir metin üzerinde yorum yapabilmek. |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Dilin tanımını yapabilir. |
||
2) Dil ailelerini ve Türkçenin dünya dilleri arasındaki yerini bilir. |
||
3) Türklerin kullandıkları alfabeleri sıralar. |
||
4) Türkçenin ses özelliklerini açıklar. |
||
5) Türkçenin ses, şekil, imla ve noktalama özelliklerine hakim olur. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Türkçenin imla ve noktalamasına uygun yazabilme |
||
2) Türkçe kelimeler arasındaki anlam farklılıklarını kavrayabilme |
||
3) Farklı anlam düzeyindeki kelimeler arasında bağ kurabilme |
||
4) Farklı anlam ve yapılarda cümle oluşturabilme |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Yaratıcı ve sorgulayıcı olma, eleştirel düşünme |
||
2) Toplumsal duyarlılık sahibi, öz değerlerine ve farklılıklara saygılı olma |
||
3) Takım hâlinde çalışabilme ve zamanı etkili kullanabilme |
||
4) Etik kurallara uyma |
Hafta | Konu | ||
1) | Dil (Dilin Tanımı, Dillerin Doğuşuyla ilgili Kuramlar) | ||
2) | Dil (Bilimsel Bakımdan Dilin Özellikleri, Dil Türleri) | ||
3) | Kültür, Dil-Kültür ilişkisi, Medeniyet | ||
4) | İletişim, Dil-İletişim İlişkisi, Etkili iletişimin Yolları | ||
5) | Dil Aileleri, Türk Dilinin Dünya Dilleri Arasındaki Yeri, Türklerin Kullandıkları Alfabeler | ||
6) | Türkiye Türkçesinin Evreleri, Türkçenin Sadeleşmesi | ||
7) | Türkçenin Ses Özellikleri | ||
8) | Türkçede Ses Olayları | ||
9) | Dilekçe Yazımı, Türkçenin Söz Varlığı | ||
10) | Sözcükte Anlam | ||
11) | Cümlede Anlam, Cümlenin Ögeleri, Cümle Türleri | ||
12) | İmla (Yazım) Kuralları | ||
13) | Noktalama İşaretleri | ||
14) | Türkçenin Güncel Sorunları | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
5 |
6 |
1 |
2 |
3 |
4 |
1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||||||||||||
1) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye dönüştürerek, yenilikçi ve özgün tasarımlar yapar. | ||||||||||||||||||||||||||
1) Teknolojik yenilikleri alan içinde yetkin biçimde sentezler. | ||||||||||||||||||||||||||
1) Bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmeleri, Görsel iletişim tasarımı alanına ait kuramsal bilgi, ilke ve kavramlarla karşılaştırır. | ||||||||||||||||||||||||||
1) Görsel İletişim Tasarımı alanına ilişkin yöntem ve teknikleri analiz eder. | ||||||||||||||||||||||||||
1) Görsel iletişim tasarımına ait kuramsal bilgi, ilke ve kavramları bilir. | ||||||||||||||||||||||||||
1) Bireysel ve/veya grup içinde yaratıcı ve güçlü tasarımlar yaratır. | ||||||||||||||||||||||||||
2) Sosyal bilimler ve ilgili sanat disiplinleri ile Görsel iletişim tasarımı alanlarına ait bilgileri sentezler. | ||||||||||||||||||||||||||
2) Alanla ilgili yapılan araştırmayı farklı bakış açılarıyla pekiştirir. | ||||||||||||||||||||||||||
2) Bir görsel iletişim tasarımı sürecini ana hatları ile inceler ve aktarır. | ||||||||||||||||||||||||||
2) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini savunur. | ||||||||||||||||||||||||||
2) Tasarım yapmak için kullanılan bilgisayar programlarını özellikleriyle anlatır. | ||||||||||||||||||||||||||
2) Görsel iletişim tasarımı alanındaki sorunlara çeşitli perspektiften çözüm bulmak amacıyla araştırma ve geliştirme projelerini eleştirel bir yaklaşımla sentezler. | ||||||||||||||||||||||||||
3) Estetik bakış açısını pekiştirir. | ||||||||||||||||||||||||||
3) Yeni Medya ortamında Görsel iletişim tasarımı için gereken araç ve teknikleri uygular. | ||||||||||||||||||||||||||
3) Tasarıma ait estetik kuralları kavrar. | ||||||||||||||||||||||||||
4) Mesleki ve etik sorumluluk değerlerine uygun davranır. | ||||||||||||||||||||||||||
4) Görsel iletişim tasarımı uygulamaları için bilimsel araştırma, geliştirme çalışmalarını uygular. | ||||||||||||||||||||||||||
4) Yeni Medya teknolojilerini ifade eder. | ||||||||||||||||||||||||||
5) Kültürlerin ve ulusların karmaşık tasarımlarını bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal açıdan bilir. | ||||||||||||||||||||||||||
5) Alanının gerektirdiği bilgisayar programlarını kullanır. | ||||||||||||||||||||||||||
5) Alanla ilgili mesleki çalışmaların evrensel ve toplumsal boyutlarındaki etkileri ve hukuksal konularını tespit eder. | ||||||||||||||||||||||||||
6) İş sağlığı ve güvenlik konusundaki bilgilerini kendi alanıyla ilişkilendirir. | ||||||||||||||||||||||||||
6) Belirlenen ihtiyaç doğrultusunda bireysel ve kollektif çalışmalarla çok boyutlu tasarımı analiz eder, karşılaştırır ve uygular. | ||||||||||||||||||||||||||
6) Görsel iletişim tasarımı alanına ait ulusal ve uluslararası etik kuralları, mevzuatı ve kalite standartlarını tanımlar. | ||||||||||||||||||||||||||
7) Görsel iletişim tasarımda kullanılan görsel-işitsel ve çoklu medya tekniklerini kullanma bilgisine sahiptir. | ||||||||||||||||||||||||||
8) Görsel iletişim alanında tasarlanmış eserlerin özelliklerini ayırt eder. |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 1 | % 40 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Toplam | % 140 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 80 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 140 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 28 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | ||
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | ||
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | 2 | 4 |
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 7 | 14 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 2 |
Genel Sınava Hazırlanma | 14 | 28 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 2 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 78 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 2 |