HALK SAĞLIĞI HEMŞIRELIĞI (TEZLI)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

PROGRAM BİLGİLERİ

Doç. Dr. Seher YURT
Program Koordinatörü
E-posta: seher.yurt@kent.edu.tr
Telefon:

PROGRAMIN AMACI:

Program ülkemizde halk sağlığı hizmetlerinin geliştirilmesi amacıyla farklı sağlık ve eğitim kurumlarında çalışabilecek nitelikli uzman yetiştirmeyi hedeflemektedir. Bunun yanı sıra, halk sağlığı akademisyenlerini yetiştirmek üzere doktora programı öncesi hazırlık çalışmalarını da kapsamaktadır. Tezli yüksek lisans programının amacı; öğrenciye bilimsel araştırma yapma becerisinin yanında bilgiye erişme, değerlendirme, yorumlama, eleştiri ve çözüm önerisi getirebilme yetkinliğini kazandırmaktır.

KAZANILAN DERECE:

Programı başarıyla tamamlayan öğrencilere Halk Sağlığı Hemşireliği (Tezli) alanında Yüksek Lisans Derecesi verilir.

KAYIT KABUL KOŞULLARI:

1-İSTANBUL KENT ÜNİVERSİTESİ LİSANSÜSTÜ-EĞİTİM VE ÖĞRETİM YÖNETMELİĞİ gerekliliklerinin gerçekleştirilmesi.
2-Lisans mezuniyet belgesi (diploma)
3-Lisans not durum belgesi (transkript)
4-Kimlik Fotokopisi
5-Askerlik Durum Belgesi (erkek adaylar için)
6-2 Adet Fotoğraf
7-ALES- SAY 55 ve üzeri puan almak

MEZUNİYET KOŞULLARI:

İlgili programdan mezun olacak öğrenci aşağıdaki şartları yerine getirmek durumundadır:
Tezli yüksek lisans yapan öğrencinin; mezun olabilmesi için GNO’sunun en az 2,50 olması gerekir. Öğrenciler ortalama şartını sağlayıncaya kadar tekrar veya yeni ders almakla yükümlüdür.

ÖNCEKİ ÖĞRENİMİN TANINMASI:

Güncelleme çalışmaları devam etmektedir...

PROGRAM YETERLİLİĞİ:

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
1) Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır) 1-Halk Sağlığı hemşireliği ile ilgili kavramlar ve modeller konusunda bilgi sahibidir. 2. Halk sağlığı hemşireliği uygulama alanlarına yönelik mevzuat ve politikaları tartışabilir. 3. çağdaş rollerini tanımlayabilir. 4. Halk sağlığı hemşireliğinde yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkındadır ve bunları eleştirel bir yaklaşımla inceler ve adlandırır. 5- Halk sağlığı hemşireliğinin ilgi alanlarına yönelik konularda ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir ve bilgilerini farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgi oluşturabilir. 4- Bilimsel bilgiyi elde etme kaynaklarını bilir. 5. Bilimsel yöntemlerle bilgiyi üretir, yorumlar ve tartışır.
2) 1-Halk Sağlığı hemşireliği ile ilgili kavramlar ve modeller konusunda bilgi sahibidir. 2. Halk sağlığı hemşireliği uygulama alanlarına yönelik mevzuat ve politikaları tartışabilir. 3. çağdaş rollerini tanımlayabilir. 4. Halk sağlığı hemşireliğinde yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkındadır ve bunları eleştirel bir yaklaşımla inceler ve adlandırır. 5- Halk sağlığı hemşireliğinin ilgi alanlarına yönelik konularda ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir ve bilgilerini farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgi oluşturabilir. 4- Bilimsel bilgiyi elde etme kaynaklarını bilir. 5. Bilimsel yöntemlerle bilgiyi üretir, yorumlar ve tartışır.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
3) 1.Mesleki uygulamalarında etik ilkelere uygun davranır. 2. Halk sağlığı ve hemşireliği ile ilgili problemleri çözmek için yöntem geliştirir ve bu yenilikçi yöntemleri uygular. 3. Toplumda çalıştığı gruplara yönelik profesyonel yetkinliklerini kullanır ve gerektiğinde disiplinlerarası çalışmaları yürütür.
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
4) 1. Mesleki uygulamalarında etik ilkelere uygun davranır. 2. Halk sağlığı ve hemşireliği ile ilgili problemleri çözmek için yöntem geliştirir ve bu yenilikçi yöntemleri uygular. 3. Toplumda çalıştığı gruplara yönelik profesyonel yetkinliklerini kullanır ve gerektiğinde disiplinlerarası çalışmaları yürütür.
5) 1. Alan çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanındaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. 2. Halk sağlığı ve meslekle ilgili konularda politik kararlara katılımda aktif rol üstlenir.
6) 1.Alan çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanındaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. 2. Halk sağlığı ve meslekle ilgili konularda politik kararlara katılımda aktif rol üstlenir.

PROGRAMDA SUNULAN YETERLİLİK KOŞULLARI VE KURALLARI:

Tezli yüksek lisans programı en az 60 AKTS’den oluşan; 24 kredilik en az 8 dersten ve kredisiz seminer dersinden ve bununla birlikte en az 60 AKTS’lik tez çalışmasından olmak üzere toplam 120 AKTS’den oluşur. Bir öğrenci bir yarıyılda en çok 15 kredilik derse
yazılabilir. Kredi ve değerlendirme Senatonun belirlediği esaslara göre yürütülür. Öğrencinin lisans eğitiminde başarılı olduğu dersler yüksek lisans öğrenim türünde ders yüküne ve kredisine sayılmaz. Tezli yüksek lisans programını tamamlamak için azami süre altı yarıyıldır. Tezli yüksek lisans programında ders kredi yükünü tamamlamak için azami süre dört yarıyıldır. Dört yarıyıl içerisinde derslere ilişkin kredi yükünü tamamlayamayan öğrencinin Üniversite ile ilişkisi kesilir. Öğrenci; ilk iki yarıyılda ders kredi yükünü tamamlamak ve sonrasında en az bir yarıyılını tez çalışmasında geçirmek kaydıyla üç yarıyılda mezun olabilir. Azami süreler içerisinde gerekli koşulları yerine getiremeyen öğrencilerin Üniversite ile ilişiği kesilir.

SINAVLAR, ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME:

Sınavlar 100 tam not üzerinden değerlendirilir. Yıl sonu başarı notu; yıl içi not ortalamasının % 40'ı ile, yıl sonu sınav notunun % 60'ının toplanması sonucunda elde edilen nottur. Sınav yönetmeliği ile ölçme ve değerlendirme süreçlerine ilişkin genel bilgiler için “İstanbul Kent Üniversitesi Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinden yararlanabilirsiniz. Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili öğretim üyeleri tarafından belirlenmekte ve “ders içerik bilgilerinde” yer almaktadır.
Ölçme ve değerlendirme yöntemleri: ara sınav, final sınavı, sözlü sınav, kısa sınav, ödev, kısa proje şeklinde olabilmektedir.

TYYÇ-PROGRAM ÇIKTILARI İLİŞKİLENDİRİLMESİ:

72 - Sağlık

“Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi” dikkate alınarak, ülkede sağlık alanında hizmet üreten tüm birimlerin bir bütün olarak ele alınması ile bu alanda farklı seviyelerde görev alacak kişilerin eğitim hedeflerinin bilgi-beceri ve yetkinlikler düzeyinde saptanması gerçekleştirilmiştir.

TYYÇ Temel Alan Tanımlayıcıları
72 - Sağlık
Program Kazanımları TYYÇ 7 (Yüksek Lisans) Düzey Tanımlayıcıları
1 1 2 2 3 3
Bilgi
Kuramsal - Olgusal 1 1 Kuramsal - Olgusal
2 2
3
4
Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı 1 1 Bilişsel - Uygulamalı
2 2
3 3
4
5
6
Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 1 1 Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
2 2
3 3
4
5
Öğrenme Yetkinliği 1 1 Öğrenme Yetkinliği
2
3
İletişim ve Sosyal Yetkinlik 1 1 İletişim ve Sosyal Yetkinlik
2 2
3 3
4
Alana Özgü Yetkinlik 1 1 Alana Özgü Yetkinlik
2 2
3 3
4
5
6
7
TYYÇ Temel Alan Tanımlayıcıları
72 - Sağlık
Program Kazanımları TYYÇ 7 (Yüksek Lisans) Düzey Tanımlayıcıları
1 1 2 2 3 3
Bilgi
Kuramsal - Olgusal 1 1 Kuramsal - Olgusal
2 2
3
4
Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı 1 1 Bilişsel - Uygulamalı
2 2
3 3
4
5
6
Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 1 1 Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
2 2
3 3
4
Öğrenme Yetkinliği 1 1 Öğrenme Yetkinliği
2
3
4
İletişim ve Sosyal Yetkinlik 1 1 İletişim ve Sosyal Yetkinlik
2 2
3 3
4 4
Alana Özgü Yetkinlik 1 1 Alana Özgü Yetkinlik
2 2
3 3
4
5
6
7