PEDODONTI (DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

PROGRAM BİLGİLERİ

Prof. Dr. Elif OKTAY SEPET
Program Koordinatörü
E-posta: elif.sepet@kent.edu.tr
Telefon:

PROGRAMIN AMACI:

Bu program; alanındaki tüm pratik ve teorik konuları kapsayarak; çocuk ve adolesan hastalara psikolojik yaklaşım, temel ve ileri davranış yönetimi tekniklerinin uygulanmasıyla ağız ve diş sağlığına ilişkin tedavileri yüksek kalitede tamamlayabilme yeneteği kazandırmakta, komplike dental tedavileri gerçekleştirebilme, acil dental durumlara doğru müdahale edebilme, koruyucu uygulamalar, koruyucu ortodonti konularında hastalara yüksek kalitede hizmet verme, sistemik/genetik hastalığı olan çocuklarda tüm dental hizmetleri sunabilmenin yanında yeterli bilimsel altyapıya sahip yaşam boyu eğitimin önemini kavramış çocuk diş hekimleri yetiştirmeyi amaçlamaktadır.

KAZANILAN DERECE:

Programı başarıyla tamamlayan öğrencilere Pedodonti (Doktora) alanında Doktora Derecesi verilir.

KAYIT KABUL KOŞULLARI:

1.Diş Hekimliği Fakültesi mezunu olmak ve İstanbul Kent Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği başvuru koşullarını sağlamak.
2.Doktora programına öğrenci kabulünde, ana dilleri dışında ÖSYM tarafından yapılan merkezi yabancı dil sınavından en az 55 puan veya ÖSYM tarafından eşdeğerliği kabul edilen uluslararası yabancı dil sınavlarından birinden bu puan muadili bir puan alınması zorunludur.
3.Adayların; ALES’ den, başvurdukları programın puan türünde olmak kaydıyla, en az 55 puana ya da YÖK tarafından eşdeğerliği kabul edilen diğer sınav türlerinin birinden eşdeğer bir puana sahip olmaları gerekir.
4.Başvurusu kabul edilen doktora öğrenci adayı bilimsel değerlendirme sınavına alınır. Öğrenci kabulünde ALES puanı, yabancı dil puanı, mülakat ve lisans not ortalaması dikkate alınarak değerlendirme yapılır. Değerlendirme sırasında ALES puanı %50’ den aşağı olmamak üzere dikkate alınır.
5.Pedodonti Doktora Programına müracaat eden adaylar; ALES puanının %50' si, lisans mezuniyet notunun %20' si, bilim sınavı veya sözlü sınavın %20' si ve dil sınavının %10'unun toplamı sonunda genel puan üzerinden sıralanarak kontenjan dahilinde kabul edilir. Bu toplam en az 65 puan olmalıdır. Puan eşitliği durumunda ALES puanı yüksek olan aday tercih edilir.

MEZUNİYET KOŞULLARI:

İlgili programdan mezun olacak öğrenci aşağıdaki şartları yerine getirmek durumundadır:
Pedodonti Doktora Programından mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 3.00 AGNO tutturulması, programdaki zorunlu derslerin ve gerekli sayıdaki seçmeli dersin başarıyla tamamlanmış olması, ve tez çalışmasının savunulduğu jüri tarafından başarılı bulunması koşulu vardır.

ÖNCEKİ ÖĞRENİMİN TANINMASI:

Başka bir üniversiteye bağlı enstitülerin birinden Üniversitenin bir enstitüsüne benzer nitelikte olan ve eşdeğerliği ilgili kurul tarafından onaylanan programlardan yatay geçiş yapmak isteyenlerin, enstitüye kabul edilebilmeleri için öğrencinin ilk girdiği enstitüde en az bir yarıyıl lisansüstü öğrenim görmüş, aldığı bütün derslerin her birinden başarılı olmuş ve yatay geçiş yapmak istediği lisansüstü programlara öğrenci kabul koşullarını yerine getirmiş olması gerekir.

PROGRAM YETERLİLİĞİ:

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
1) Kraniofasiyal yapıların büyüme ve gelişimini, anormal ve patolojik yapıları derinlemesine öğrenir.
2) Koruyucu Diş Hekimliği, Restoratif, Endodontik-Pedodontik uygulamalar, Pedodontik Cerrahi, Koruyucu ve Önleyici Ortodonti, Çocuk Psikolojisi ve Davranış Yönetim Tekniklerine ilişkin temel ve güncel bilgilere sahiptir.
3) Klinik aşamada çocuk diş hekimiliği kapsamındaki edindiği tüm bilgileri bütünleştirir.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
4) Çocuk hastalarda bütüncül bir yaklaşımla dental tedavileri gerçekleştirir.
5) Çocuk hastalarda dental tedavilerde tek başına sorumluluk alır.
6) Bilgilerin doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir, alanına özgü sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışması yapar.
7) Sağlık ve araştırma alanı ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanır.
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
8) Bebekler, çocuklar, adolesanlar ve özel bakım gereksinimi gösteren hastalarda ağız diş sağlığının sağlanmasına ilişkin tüm diş hekimliği uygulamalarını tek başına ve ekibin bir parçası olarak gerçekleştirir.
9) Çocuk Hastada sistemik hastalıklar, sendromlar, konjenital ve gelişimsel anomaliler ile ilişkili oral bulguları teşhis eder, tedavi eder ve ilgili ekibin içerisinde yer alır.
10) Ulusal ve uluslararası alanlarda yazılı ve sözlü sunum hazırlar ve sunar.
11) Bilimsel etik prensiplerine uygun olarak araştırma projesini yürütür, tamamlar ve yayına hazırlar.
12) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak çocuk, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar.
13) Çocuk hastalarda temel ve ileri davranış yönetim tekniklerini bilir ve uygular.
14) Mesleğin gerektirdiği etik kurallar ve yasal sorumlulukları bilir.

PROGRAMDA SUNULAN YETERLİLİK KOŞULLARI VE KURALLARI:

Pedodonti Yeterliliği, Pedodonti programından mezun olduktan sonra elde edilir.
1.Programın müfredatında belirtilen, toplam 240 AKTS Kredilik (120 AKTS tez çalışması dahil) derslerin tümünü başarılı olarak tamamlamak,
2.Genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 Üzerinden en az 3.00 olması.

Ayrıntılı bilgi için: "İKÜ'nün Lisansüstü Eğitim Kuralları ve Yönetmelikleri" bölümüne bakınız.

SINAVLAR, ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME:

Dersler, başarı değerlendirmesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü'nde yer alan koşullara bağlıdır

TYYÇ-PROGRAM ÇIKTILARI İLİŞKİLENDİRİLMESİ:

72 - Sağlık

“Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi” dikkate alınarak, ülkede sağlık alanında hizmet üreten tüm birimlerin bir bütün olarak ele alınması ile bu alanda farklı seviyelerde görev alacak kişilerin eğitim hedeflerinin bilgi-beceri ve yetkinlikler düzeyinde saptanması gerçekleştirilmiştir.

TYYÇ Temel Alan Tanımlayıcıları
72 - Sağlık
Program Kazanımları TYYÇ 8 (Doktora) Düzey Tanımlayıcıları
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Bilgi
Kuramsal - Olgusal 1 1 Kuramsal - Olgusal
2 2
3
4
5
Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı 1 1 Bilişsel - Uygulamalı
2 2
3 3
4 4
5
6
Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 1 1 Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
2 2
3 3
4
Öğrenme Yetkinliği 1 1 Öğrenme Yetkinliği
2
3
İletişim ve Sosyal Yetkinlik 1 1 İletişim ve Sosyal Yetkinlik
2 2
3 3
Alana Özgü Yetkinlik 1 1 Alana Özgü Yetkinlik
2 2
3 3
4
5
6