SOSYAL HIZMET
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

PROGRAM BİLGİLERİ

Doç. Dr. Fazilet Ahu ÖZMEN AKALIN
Bölüm Başkanı
E-posta: ahu.akalin@kent.edu.tr
Telefon:

PROGRAMIN AMACI:

Sosyal Hizmet Lisans Derecesi kamu ve özel sosyal hizmetlerde çalışmak için yetenekli insanları yetiştirmeyi amaçlamaktadır.

KAZANILAN DERECE:

Programı başarıyla tamamlayan öğrencilere Sosyal Hizmet alanında Lisans Derecesi verilir.

KAYIT KABUL KOŞULLARI:

Yükseköğretim Kurumu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, bu programa öğrenci kabulü, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme (ÖSYS) Merkezi tarafından yapılan sistem ile gerçekleştirilmektedir. Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra, bu sınavdan aldıkları puana göre, bu merkez tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedirler.

MEZUNİYET KOŞULLARI:

İlgili programdan mezun olacak öğrenci aşağıdaki şartları yerine getirmek durumundadır:
Öğrencinin, ön lisans veya lisans programından mezun olabilmesi için ilgili süre içinde ders programında yer alan derslerin tamamından başarılı olması ve GANO’sunun 4,00 üzerinden en az 2,00 olması zorunludur.

ÖNCEKİ ÖĞRENİMİN TANINMASI:

Bölüm değişikliği, yatay geçiş, yabancı uyruklu öğrenci kabulu ve önceki derslerden muafiyet ilgili mevzuat çerçevesinde yapılır.

PROGRAM YETERLİLİĞİ:

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
1) Sosyal Hizmet bilimine ait temel kavram ve kuramları, tarihsel gelişim sürecine ilişkin bilgi sahibidir.
2) Sosyal sorunlar ve sosyal hizmet uygulama alanları bilgisine sahiptir.
3) İnsan hakları ve özgürlükleri hakkında bilgi sahibidir.
4) Mevzuat, mesleki etik, ilke ve değerler bilgisine sahiptir.
5) İnsani hizmet örgütlerinde ve kamuya ait kurumlarda sosyal hizmet alanını ilgilendiren yönetim ve yönetim süreçleri bilgilerine sahiptir
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
6) Sosyal hizmet uygulamalarında, sosyal inceleme, değerlendirme, planlama, özetleme vb. faaliyetlerde yazma, raporlama ve kaydetme becerisine sahiptir.
7) Analiz ve sentez yapabilme ve eleştirel düşünebilme becerisine sahiptir.
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
8) Sosyal hizmet uygulamalarında, sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak müdahalesini bağımsız bir şekilde yürütür.
9) Sosyal hizmet uygulamalarında bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
10) Alanında öğrenme ile ilgili gereksinimlerini belirler ve bunları gerçekleştirir.
11) Uluslararası ortamda alanı ile ilgili kaynakları kullanabilecek yabancı dil bilgisi ile alanındaki değişim ve gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
12) Sosyal hizmet uygulamalarında profesyonelce gözlem ve mesleki görüşme yapma becerisine sahiptir.
13) Sosyal hizmet uygulamalarında birey, aile, grup, toplum ve kurumları bilgilendirir.
14) Sosyal hizmet uygulamaları sürecinde müracaatçı sistemleri ile etkili iletişim kurar ve iletişim araçlarını kullanır.
15) Sosyal hizmet uygulamalarında, toplumsal sorumluluk bilincini gözeterek proje ve etkinlikler organize eder ve bunları uygular.
16) Sosyal hizmetin değer temelini, etik ilke ve standartları anlayabilme ve uygulamaya aktarabilme becerisine sahiptir.
17) Sosyal hizmet uygulamalarında, ilgili mevzuat, mesleki etik, norm ve standartlara göre sosyal adalet ve hak temelli bir yaklaşım ile karar verir ve hareket eder.
18) Sosyal hizmetler uygulamalarında, sosyal politikaları hayata geçirir.
19) Sosyal hizmet alanlarında uygulamalarında sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışı üzerindeki etkisinin bilinci ile davranır.

PROGRAMDA SUNULAN YETERLİLİK KOŞULLARI VE KURALLARI:

Öğrencinin bir dersi başarıyla tamamlayabilmesi için yapması gereken çalışmaların tümü (teorik ders, uygulama, seminer, bireysel çalışma, sınavlar, ödevler vb.) Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS) ile ifade edilir.
AKTS öğrenci merkezli, öğrencinin iş yüküne dayalı bir kredi sistemidir. Öğrenci her yarıyılda en az 30 AKTS'lik ders almakla yükümlüdür.
Öğrenci mezun olduğunda başarı durumu AKADEMİK ORTALAMA ile belirlenir.
Bir dersteki başarı durumu; ara sınav notu ile final veya bütünleme sınavının ortalamasının değerlendirilmesi ile belirlenir. Öğrencinin mezun olabilmesi için, ders programındaki asgari 120 AKTS kredisine sahip olan tüm derslerini başarmış olması, genel not ortalamasının 100 üzerinden en az 60 olması gerekmektedir.
Detaylı bilgi için “İstanbul Kent Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği”nden yararlanabilirsiniz.

SINAVLAR, ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME:

Sınavlar 100 tam not üzerinden değerlendirilir. Yıl sonu başarı notu; yıl içi not ortalamasının % 40'ı ile, yıl sonu sınav notunun % 60'ının
toplanması sonucunda elde edilen nottur.
Sınav yönetmeliği ile ölçme ve değerlendirme süreçlerine ilişkin genel bilgiler için “İstanbul Kent Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği” kapsamındadır.

TYYÇ-PROGRAM ÇIKTILARI İLİŞKİLENDİRİLMESİ:

76 - Sosyal Hizmetler

TYYÇ Temel Alan Tanımlayıcıları
76 - Sosyal Hizmetler
Program Kazanımları TYYÇ 6 (Lisans) Düzey Tanımlayıcıları
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Bilgi
Kuramsal - Olgusal 1 1 Kuramsal - Olgusal
2
3
Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı 1 1 Bilişsel - Uygulamalı
2 2
3
4
Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 1 1 Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
2 2
3 3
4
Öğrenme Yetkinliği 1 1 Öğrenme Yetkinliği
2 2
3 3
4
5
İletişim ve Sosyal Yetkinlik 1 1 İletişim ve Sosyal Yetkinlik
2 2
3 3
4 4
5 5
6
7
8
9
Alana Özgü Yetkinlik 1 1 Alana Özgü Yetkinlik
2 2
3
4
5
6
7