VISUAL COMMUNICATION DESIGN (ENGLISH)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

PROGRAM BİLGİLERİ

Prof. Dr. Suat SUNGUR
Bölüm Başkanı
E-posta: suat.sungur@kent.edu.tr
Telefon:

PROGRAMIN AMACI:

Görsel İletişim Tasarımı bilime, sanatsal üretime ve teknolojik gelişmelere katkı sağlamayı benimsemiştir. Çok boyutlu kalite standartları içinde akademik kadronunyenilikler çerçevesinde kendini sürekli yenilediği; tüm eğitim sürecinin planlanması, hayata geçirilmesi ve gerektiğinde önlemler alınabişmesi; görsel alanda yenilikçi, yaratıcı ve özgün eserlerin ortaya konularak gerek sektör gerekse bilimsel çalışmaların kazandırılması hususunda teorik ve uygulamalı eğitimin bütünleştirildiği, yaratıcı, yenilikçi ve sürdürülebilir bir yapı inşa edilmesi ilkelerini kapsayan bütüncül bir anlayışı benimsemekteyiz.

KAZANILAN DERECE:

Programı başarıyla tamamlayan öğrencilere Visual Communication Design (English) alanında Lisans Derecesi verilir.

KAYIT KABUL KOŞULLARI:

Türk öğrenciler, GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI bölümüne Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezinin (ÖSYM) yaptığı Yükseköğretim Kurumları Sınav (YKS) sonucuna göre SÖZ puan türünden kabul edilirler. Daha fazla bilgi için https://www.osym.gov.tr/ adresinden yararlanabilirsiniz.

Yabancı uyruklu öğrenciler, programa üniversiteye yaptıkları direkt başvuruların değerlendirilmesi sonucunda kabul edilir. Daha fazla bilgi için Kurumsal Bilgileri menüsünde yer alan Lisans ve Ön Lisans Kabul Prosedürleri ve Kayıt Prosedürleri bölümünü ziyaret ediniz.

MEZUNİYET KOŞULLARI:

İlgili programdan mezun olacak öğrenci aşağıdaki şartları yerine getirmek durumundadır:
​​​​​​​​​​Bir öğrencinin GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI programından mezun olabilmesi için, Genel not ortalaması 4.00 üzerinden en az 2.00 olması Eğitim-öğretim programında yer alan tüm zorunlu dersleri başarması Programda öngörülen diğer tüm çalışmaları başarması Toplam 240 AKTS kredilik iş yükünü tamamlaması İlgili Yönetim Kurulunca Mezuniyetine karar verilmiş olması gerekir. Mezuniyet kararı verilen öğrencilere ilgili mevzuat hükümlerine uygun olarak diploma ile birlikte ingilizce düzenlenmiş olan bir diploma eki verilir.

ÖNCEKİ ÖĞRENİMİN TANINMASI:

ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) ile Ön lisans programlarından mezun olan öğrenciler mezun oldukları alanların devamı niteliğindeki Lisans programlarına yerleştirilebilirler.
Yükseköğretim Kurumlarında Ön lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik kapsamında; Üniversite Senatosunun belirlediği esaslar doğrultusunda diğer yükseköğretim kurumlarından üniversitemizin eşdeğer programlarına kurumlar arası yatay geçiş ile öğrenci kabulü yapılmaktadır. Yine aynı esaslar doğrultusunda, öğrencilerin gerekli koşulları sağlamaları halinde Çift Anadal ve Yandal Programlarına kayıt hakkı bulunmaktadır.

PROGRAM YETERLİLİĞİ:

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
1) Görsel iletişim tasarımına ait kuramsal bilgi, ilke ve kavramları bilir.
2) Tasarım yapmak için kullanılan bilgisayar programlarını özellikleriyle anlatır.
3) Tasarıma ait estetik kuralları kavrar.
4) Yeni Medya teknolojilerini ifade eder.
5) Kültürlerin ve ulusların karmaşık tasarımlarını bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal açıdan bilir.
6) Görsel iletişim tasarımı alanına ait ulusal ve uluslararası etik kuralları, mevzuatı ve kalite standartlarını tanımlar.
7) Görsel iletişim tasarımda kullanılan görsel-işitsel ve çoklu medya tekniklerini kullanma bilgisine sahiptir.
8) Görsel iletişim alanında tasarlanmış eserlerin özelliklerini ayırt eder.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
9) Görsel İletişim Tasarımı alanına ilişkin yöntem ve teknikleri analiz eder.
10) Bir görsel iletişim tasarımı sürecini ana hatları ile inceler ve aktarır.
11) Yeni Medya ortamında Görsel iletişim tasarımı için gereken araç ve teknikleri uygular.
12) Görsel iletişim tasarımı uygulamaları için bilimsel araştırma, geliştirme çalışmalarını uygular.
13) Alanının gerektirdiği bilgisayar programlarını kullanır.
14) Belirlenen ihtiyaç doğrultusunda bireysel ve kollektif çalışmalarla çok boyutlu tasarımı analiz eder, karşılaştırır ve uygular.
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
15) Bireysel ve/veya grup içinde yaratıcı ve güçlü tasarımlar yaratır.
16) Görsel iletişim tasarımı alanındaki sorunlara çeşitli perspektiften çözüm bulmak amacıyla araştırma ve geliştirme projelerini eleştirel bir yaklaşımla sentezler.
17) Teknolojik yenilikleri alan içinde yetkin biçimde sentezler.
18) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini savunur.
19) Bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmeleri, Görsel iletişim tasarımı alanına ait kuramsal bilgi, ilke ve kavramlarla karşılaştırır.
20) Alanla ilgili yapılan araştırmayı farklı bakış açılarıyla pekiştirir.
21) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye dönüştürerek, yenilikçi ve özgün tasarımlar yapar.
22) Sosyal bilimler ve ilgili sanat disiplinleri ile Görsel iletişim tasarımı alanlarına ait bilgileri sentezler.
23) Estetik bakış açısını pekiştirir.
24) Mesleki ve etik sorumluluk değerlerine uygun davranır.
25) Alanla ilgili mesleki çalışmaların evrensel ve toplumsal boyutlarındaki etkileri ve hukuksal konularını tespit eder.
26) İş sağlığı ve güvenlik konusundaki bilgilerini kendi alanıyla ilişkilendirir.

PROGRAMDA SUNULAN YETERLİLİK KOŞULLARI VE KURALLARI:

Öğrencinin bir dersi başarıyla tamamlayabilmesi için yapması gereken çalışmaların tümü (teorik ders, uygulama, seminer, bireysel çalışma,
sınavlar, ödevler vb.) Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS) ile ifade edilir.
▪ AKTS öğrenci merkezli, öğrencinin iş yüküne dayalı bir kredi sistemidir. Öğrenci her yarıyılda en az 30 AKTS'lik ders almakla yükümlüdür.
▪ Öğrenci mezun olduğunda başarı durumu AKADEMİK ORTALAMA ile belirlenir.
▪ Bir dersteki başarı durumu; ara sınav notu ile final veya bütünleme sınavının ortalamasının değerlendirilmesi ile belirlenir. Öğrencinin mezun
olabilmesi için, ders programındaki asgari 120 AKTS kredisine sahip olan tüm derslerini başarmış olması, genel not ortalamasının 100
üzerinden en az 60 olması gerekmektedir.
▪ Detaylı bilgi için “İstanbul Kent Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği”nden yararlanabilirsiniz

SINAVLAR, ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME:

Sınavlar 100 tam not üzerinden değerlendirilir. Yıl sonu başarı notu; yıl içi not ortalamasının % 40'ı ile, yıl sonu sınav notunun % 60'ının toplanması sonucunda elde edilen nottur.
Sınav yönetmeliği ile ölçme ve değerlendirme süreçlerine ilişkin genel bilgiler için “İstanbul Kent Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği”kapsamındadır.

TYYÇ-PROGRAM ÇIKTILARI İLİŞKİLENDİRİLMESİ:

21 - Sanat

Güzel Sanatlar Eğitiminde, farklı ağırlıklar gösteren sanat-tasarım dallarında sanatçı-tasarımcı yetiştirilmesi, toplumun sanatsal yapısının evrensel değerlere ulaştırılması, sanatın, tasarımın ve endüstrinin üst düzey kadrolarının oluşturulması ve gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi amaçlanmaktadır. Eğitimin hedefi, öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek, araştırma, uygulama, deneme, denetleme ve sonuçlandırma süreçlerini içeren bilimsel metodlar çerçevesinde düşünmesini sağlamak, yaratıcı estetik, çağdaş teknoloji kullanımı ve işlevsel üretim ilkelerine dayanan eğitim-öğretim sonucunda, öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, tasarımcı kişilik, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması hedeflenmektedir. Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı ve tasarımcı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır. Bu alanda eğitim alanların, çağdaş sanat ve bilimsel araştırma yöntemleri ile kazandıkları bu yeteneklerini endüstri alanında uygulamaları da arzulanmaktadır. Eğitim öğretimin amacı, sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verirken, daha üst düzeyde zevkin gelişmesini sağlamak, eğitici ve sorumlu sanat üreticileri ve yetkin kadroları yetiştirmektir.

TYYÇ Temel Alan Tanımlayıcıları
21 - Sanat
Program Kazanımları TYYÇ 6 (Lisans) Düzey Tanımlayıcıları
1 1 1 1 1 1 2 2 2 2 2 2 3 3 3 4 4 4 5 5 5 6 6 6 7 8
Bilgi
Kuramsal - Olgusal 1 1 Kuramsal - Olgusal
2
3
4
5
6
7
8
9
Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı 1 1 Bilişsel - Uygulamalı
2 2
3
4
5
6
Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 1 1 Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
2 2
3 3
Öğrenme Yetkinliği 1 1 Öğrenme Yetkinliği
2 2
3 3
İletişim ve Sosyal Yetkinlik 1 1 İletişim ve Sosyal Yetkinlik
2 2
3 3
4 4
5 5
Alana Özgü Yetkinlik 1 1 Alana Özgü Yetkinlik
2 2
3
4

32 - Gazetecilik ve Enformasyon

İletişim bilimleri temel alanı içerisinde iletişim çalışmaları, halkla ilişkiler ve reklamcılık, görsel iletişim ve sinema alanları bulunmaktadır. İletişim çalışmaları içerisinde gazetecilik, iletişim araştırmaları, iletişim eğitimi, iletişim ekonomisi, iletişim etiği, iletişim hukuku, iletişim kuramları, iletişim sistemleri, iletişim sosyolojisi, iletişim tarihi, kişilerarası iletişim, kitle iletişimi, kültürlerarası iletişim, medya okuryazarlığı, siyasal iletişim, radyo yayıncılığı, televizyon yapım-yönetimi ve uluslar arası iletişim alt başlıklarında çalışmalar yapılmaktadır. Halkla ilişkiler ve reklamcılık içerisinde halkla ilişkiler, itibar yönetimi, kurumsal iletişim, pazarlama iletişimi ve reklam; görsel iletişim içerisinde bilişim, canlandırma/animasyon, dijital iletişim, dijital oyun, dijital yayıncılık, etkileşim tasarımı, fotoğraf, göstergebilim, görsel tasarım, grafik tasarım, gülmece/karikatür, internet, internet gazeteciliği, video art, yeni iletişim teknolojileri ve web tasarımı; sinema içerisinde belgesel film, film eleştirisi, film yapımı, film yapım yönetim, sinema ve estetik, sinema kuramları ve sinema tarihi çalışmaları yer almaktadır.

TYYÇ Temel Alan Tanımlayıcıları
32 - Gazetecilik ve Enformasyon
Program Kazanımları TYYÇ 6 (Lisans) Düzey Tanımlayıcıları
1 1 1 1 1 1 2 2 2 2 2 2 3 3 3 4 4 4 5 5 5 6 6 6 7 8
Bilgi
Kuramsal - Olgusal 1 1 Kuramsal - Olgusal
2
3
4
5
6
7
Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı 1 1 Bilişsel - Uygulamalı
2 2
3
4
Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 1 1 Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
2 2
3 3
Öğrenme Yetkinliği 1 1 Öğrenme Yetkinliği
2 2
3 3
4
5
İletişim ve Sosyal Yetkinlik 1 1 İletişim ve Sosyal Yetkinlik
2 2
3 3
4 4
5 5
6
7
Alana Özgü Yetkinlik 1 1 Alana Özgü Yetkinlik
2 2
3
4
5