İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLIĞI (TEZSIZ) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | ISG503 | ||||||||
Ders İsmi: | İş Hukuku | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 2. Yarıyıl / Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Alan İçi Seçmeli | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Dr.Öğr.Üyesi Onur SARI |
Dersin Amacı: | İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili yasal düzenlemeler ve uygulamaların öğrenilmesi. |
Dersin Hedefi: | İş hukuku, iş sağlığı ve güvenliği mevzuatlarına ilişkin genel bilgilendirme yapabilen bireyler yetiştirmek birincil hedeftir. |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) 1- İş hukukuna ilişkin bilgi sahibidir
2- İş kazaları ve meslek hastalıklarının sebeplerini ve alınacak önlemleri bilir
|
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) 1-İş sağlığı ve güvenliği mevzuatına hakimdir
2-İş hukukunda iş güvenliğinin sağlanması bakımından işveren ve işveren vekillerinin sorumluluklarını bilir
|
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) 1-İş sağlığı ve güvenliği mevzuat ve yönetmeliklerini bilir ve uygular
2-İş sağlığı ve güvenliği mevzuat ve yönetmeliklerini bilir ve ilgili kişilere aktarır
|
Hafta | Konu | ||
1) | İş Sağlığı ve Güvenliği Alanında Ülkemizde Yürürlükte Bulunan Kanun, Tüzük, Yönetmelik, Diğer Yasal Prosedürlerin Tarihçesi | ||
2) | Anayasada İş Sağlığı ve Güvenliği / Kanunlarda İş Sağlığı ve Güvenliği | ||
3) | İş Kanunu, Borçlar Kanunu, Umumi Hıfzısıhha Kanunu | ||
4) | İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu | ||
5) | İSG Mevzuatına İlişkin Tüzük ve Yönetmelikler | ||
6) | İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği Kurullarıİşveren ve İşveren Vekillerinin İSG Alanındaki Sorumlulukları, İşyerinde Bina ve Eklentileri, Kullanılacak Hammadde ve Malzemeler ile Makine ve Teçhizatlarda Alınması Gereken İş Güvenliği Tedbirlerine İlişkin Yönetmelikler | ||
7) | İşveren ve İşveren Vekillerinin İSG Alanındaki Sorumlulukları | ||
8) | İşyerinde Bina ve Eklentileri, Kullanılacak Hammadde ve Malzemeler ile Makine ve Teçhizatlarda Alınması Gereken İş Güvenliği Tedbirlerine İlişkin Yönetmelikler | ||
9) | İş güvenliği örgütlenmesine ilişkin yönetmelikler | ||
10) | Çalışma düzenine ilişkin yönetmelikler | ||
11) | İş Güvenliği Uzmanının Görev Yetki ve Sorumlulukları / Yasal Yaptırımlar / Cezai ve Hukuki Sorumluluk | ||
12) | Asıl İşveren Alt İşveren İlişkisi | ||
13) | Örnek Yargıtay Kararlarının İncelenmesi. | ||
14) | Genel Değerlendirme | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||
1) 1-Sağlığı ve Güvenliği konularında ileri uygulamaları yapacak düzeyde genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir. 2-Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır ve gerektiğinde bunları eleştirel bir yaklaşımla inceler ve adlandırır. 3-İş Sağlığı ve Güvenliği konularının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir ve edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilir, yeni bilgiler oluşturabilir. 4-Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular. 5-İş Sağlığı ve Güvenliği problemlerini çözmek için yöntem geliştirir ve bu yenilikçi yöntemleri uygular. | |||
2) 1-İş Sağlığı ve Güvenliği problemlerini çözmek için araştırmaları bağımsız olarak yürütür, bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümlemek için bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 2-İş Sağlığı ve Güvenliği alanında çok disiplinli takımlarda liderlik yapar. 3-İş Sağlığı ve Güvenliği uygulamalarının stratejik, politik, sosyal ve çevresel boyutlarını adlandırır. | |||
3) 1-Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır ve gerektiğinde bunları eleştirel bir yaklaşımla inceler ve adlandırır. 2-Verilerin toplanması, işlenmesi, kullanılması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. 3-Çalışmaların süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 42 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | ||
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | ||
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | ||
Proje Hazırlama + Sunma | 11 | 33 |
Rapor Hazırlama + Sunma | 11 | 33 |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | 11 | 33 |
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 6 | 18 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 3 |
Genel Sınava Hazırlanma | 5 | 15 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 3 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 180 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 6 |