SIYASET BILIMI VE KAMU YÖNETIMI (İNGILIZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: IKU-Q-220
Ders İsmi: Introduction to Modern Poetry
Ders Yarıyılı: 2. Yarıyıl / Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
1 0 1 1
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: University Elective
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler): Deniz KARACA

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, öğrencilere modern edebiyat çalışmalarında yer alan başlıca kuramsal akımları tanıtarak, edebiyatı çeşitli eleştirel perspektiflerden değerlendirmek için gerekli analitik araçları kazandırmayı amaçlar. Biçimcilik, Yapısalcılık, Post-Yapısalcılık, Psikanaliz, Marksizm, Feminizm, Postkolonyalizm ve İnsanötesi Çalışmalar ile Dijital Beşeri Bilimler gibi yeni alanları kapsayan ders, edebiyat kuramının yorumlama, anlam ve kültürel söylem üzerindeki etkilerini araştırır.
Dersin Hedefi: Başlıca edebiyat kuramlarının tarihsel gelişimini ve temel kavramlarını anlayabilecek
Farklı kuramsal yaklaşımları edebiyat ve kültürel metinlerin analizinde uygulayabilecek
Kuramsal tartışmalarla eleştirel bir şekilde etkileşime girebilecek ve bunların çağdaş edebiyat ve toplumla ilişkisini değerlendirebilecek
Yazılı ve sözlü tartışmalarda tutarlı, destekleyici argümanlar geliştirebilecek
Edebiyat kuramı ile daha geniş kültürel, politik ve felsefi konular arasındaki disiplinlerarası bağlantıları fark edebilecektir.
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Temel edebiyat kuramlarının adlarını, önemli temsilcilerini ve tarihsel dönemlerini sıralayabilir
  2) Her kuramın temel kavramlarını ve terminolojisini tanımlayabilir
  3) Kuramsal yaklaşımların felsefi temellerini ve epistemolojik varsayımlarını analiz edebilir
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Farklı edebiyat kuramlarını ve bunların sonuçlarını eleştirel olarak değerlendirebilir
  2) Kuramsal yaklaşımları karşılaştırabilir, güçlü ve zayıf yönlerini ayırt edebilir
  3) Kuramsal kavramları edebiyat ve kültürel metinlerin analizinde uygulayabilir
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Introduction to Literary Theory Topics: • What is literary theory? • Overview of major theoretical movements
2) Formalism & New Criticism Topics: • Key figures: Viktor Shklovsky, Cleanth Brooks, W.K. Wimsatt • Close reading and the concept of "the text itself" • Strengths and limitations
3) Structuralism Topics: • Key figures: Ferdinand de Saussure, Claude Lévi-Strauss, Roland Barthes • The role of language, signs, and binary oppositions in literature • Application to literary texts
4) Post-Structuralism & Deconstruction Topics: • Key figures: Jacques Derrida, Paul de Man, Roland Barthes • "The Death of the Author" and textual instability • Deconstruction as a reading strategy
5) Psychoanalytic Criticism Topics: • Key figures: Sigmund Freud, Jacques Lacan • The unconscious, desire, and the mirror stage • Literary applications: dreams, repression, and symbolic interpretation
6) Marxist Literary Theory Topics: • Key figures: Karl Marx, Antonio Gramsci, Louis Althusser, Raymond Williams • Ideology, class struggle, and base-superstructure • Literature as a reflection of economic and social conditions
7) Feminist & Gender Criticism Topics: • Key figures: Simone de Beauvoir, Judith Butler, bell hooks • The construction of gender and sexuality in literature • Intersectionality and feminist readings of texts
8) Midterm Exam
9) : Postcolonial Theory Topics: • Key figures: Edward Said, Homi Bhabha, Gayatri Spivak • Orientalism, hybridity, and subaltern studies • Representation of the "Other" in literature
10) Reader-Response Theory Topics: • Key figures: Wolfgang Iser, Stanley Fish, Louise Rosenblatt • The role of the reader in meaning-making • Gaps, interpretive communities, and subjective reading experiences
11) New Historicism & Cultural Materialism Topics: • Key figures: Stephen Greenblatt, Michel Foucault, Raymond Williams • Power, discourse, and the relationship between history and literature • Literature as a product of cultural and ideological contexts
12) Ecocriticism & Environmental Humanities Topics: • Key figures: Lawrence Buell, Cheryll Glotfelty • Literature and the environment: nature writing and ecological perspectives • Anthropocene and literature’s role in environmental awareness
13) Posthumanism Topics: • Key figures: Donna Haraway, N. Katherine Hayles, Rosi Braidotti • The dissolution of the human/non-human boundary • AI, cyborgs, and transhumanism in literature
14) Digital Humanities & Media Theory Topics: • Key figures: Lev Manovich, Katherine Hayles • How technology and digital media affect literary analysis • Hypertext, interactivity, and digital textuality
15) Wrap-Up Session Topics: • Reflection on key theories and their interconnections • Discussion on practical applications of literary theory • Open Q&A and final thoughts on the course
Diğer Kaynaklar: Barry, P. (2017). Beginning theory: An introduction to literary and cultural theory (4th ed.). Manchester University Press.
Castle, G. (Ed.). (2013). The literary theory handbook. Wiley-Blackwell.
Rivkin, J., & Ryan, M. (Eds.). (2017). Literary theory: An anthology (3rd ed.). Wiley-Blackwell.
Culler, J. (2011). Literary theory: A very short introduction (2nd ed.). Oxford University Press.
Eagleton, T. (2008). Literary theory: An introduction (3rd ed.). University of Minnesota Press.
Handouts and course notes.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Siyaset, yönetim, siyasi tarih, ekonomi ve hukuk alanlarında kuramsal bilgiye sahiptir. Bunları karşılaştırabilmekte ve yazılı olarak ifade edebilmektedir. Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında, ulusal ve uluslararası düzeydeki gelişmeleri takip eder, temel sorunları bilir.
2) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak karşılaştığı verileri, olguları, sorunları analiz eder, karşılaştırır, tanımlar ve farklı çözüm önerileri sunabilir. Kalitatif ve kantitatif Sosyal Bilim araştırma yöntemlerini kullanabilmektedir.
3) Topluma, sosyal çevresine ve kendine karşı sorumlu birey olma duyarlılığını kazanır.
4) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanındaki konularda bireysel olarak çalışma yapar.
5) Alanıyla ilgili araştırma tekniklerini, analitik düşünme yeteneğini ve bilgisini kullanır.
6) Kavram, kuram ve küresel hususlara nesnel ve eleştirel bakabilir.
7) Vaka odaklı çalışmalarda stratejiler ve siyasalar geliştirebilmektedir.
8) Disiplinler arası ve çok-disiplinli yorum ve analiz yapabilme becerisine sahip olup, farklı sosyal bilim dalları arasında ilişki kurabilir.
9) Analiz sonuçlarını ve araştırma bulgularını başta makale, rapor ve sunum olmak üzere çeşitli formatlarda ifade eder.
10) Profesyonel, akademik ve sivil topluma rahat adapte olmaya hazırdır.
11) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Pratik Final % 0
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Bütünleme Pratik % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Katılım % 0
Tartışma % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 13 13
Laboratuvar
Uygulama
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) 12 12
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.)
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma 1 2
ARA SINAV (Vize) 1 1
Genel Sınava Hazırlanma 1 2
GENEL SINAV (Final) 1 1
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 31
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 1