BESLENME VE DIYETETIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: KNT002
Ders İsmi: Kurumsal Sosyal Sorumluluk
Ders Yarıyılı: 8. Yarıyıl / Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Alan Dışı Seçmeli
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler): Işıl Büyükgebiz

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilere başta sosyal sorumluluk, BM Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri ve kapsamındaki konular üzerine lisans seviyesinde bilgi vermektir.
Dersin Hedefi: Öğrencilerin başta sosyal sorumluluk, BM Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri ve kapsamındaki konular üzerine lisans seviyesinde bilgi sahibi olmasıdır.
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler; Temel kurumsal sosyal sorumluluk özelliklerini ve farklı teori perspektiflerini açıklayabilirler.
  2) BM Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri, etik liderlik, kurumsal vatandaşlık, iş etiği, sosyal girişimcilik, sürdürülebilirlik, sürdürülebilir kalkınma, sosyal farkındalık içerik ve kapsamlarını açıklayabilirler.
  3) Sosyal sorumluluk genelinde, kurumsal sosyal sorumluluk özelinde bilgi sahibi olabilirler.
  4) Kurumsal sosyal sorumluluğa, sürdürülebilirliğe ve BM Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri’ne ilişkin çağın güncel sorunları hakkında bilgi sahibi olabilirler.
  5) Kurumsal sosyal sorumluluğun ve (kurumsal) sorumlu işletmelerin gelecekteki rolleri ve işlevleri hakkında bilgi temelli öngörü sahibi olabilirler.
  6) Kurumsal sosyal sorumluluğun, sürdürülebilir sorumlu işletme modelinin ve BM Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri’nin Dünya’daki artan önemi hakkında bilgi sahibi olabilirler.
  7) Kurumsal sosyal sorumluluk duyarlılığı doğrultusundaki paydaş ve risk yönetimi ve hem mevcut hem potansiyel riskler hakkında bilgi sahibi olabilirler.
  8) İşletmelerin sürdürülebilirlik raporlamaları hakkında bilgi ve gelecekteki önemleri hakkında öngörü sahibi olurlar.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) KSS Kavram, Tanım ve Yaklaşımlar
2) KSS’nin Temel Özellikleri
3) KSS Benzer Kavramlar
4) KSS ve Paydaşlar-1
5) KSS ve Paydaşlar-2
6) Risk Yönetimi ve KSS
7) Stratejik KSS
8) Ara sınav
9) Sosyal Sorumluluk Yaklaşım ve Avantajları
10) Sürdürülebilirlik
11) BM Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri
12) Sosyal Toplumsal Duyarlılık
13) Sosyal Girişimcilik
14) Örgütsel Adalet
15) Etik Liderlik
Diğer Kaynaklar: Ahmad Aminu, Hamidu and Md. Harashid, Haron and Azlan, Amran. Corporate Social Responsibility: A Review on definitions, core
characteristics and theoretical perspectives.
Mills, C. Wright (1959) The sociological imagination. Oxford: Oxford University Press. Neafsey, John (2006) A sacred voice is calling: personal vocation and social conscience.
AKDOĞAN, Asuman. ve Ayşe CİNGÖZ; (2006), “İç Girişimciliğe Verilen Önem Düzeyi ve İç Girişimciliği Etkileyen Örgütsel Faktörlerin Belir- lenmesine Yönelik Kayseri İli’nde Bir Araştırma”.
ARIKAN, Semra; (2004), Girişimcilik: Temel Kavramlar ve Bazı Güncel Sorunlar, AUSTİN, James; Howard STEVENSON ve Jane Wei-SKİLLERN; (2006) “Social and Commercial Entrepreneurship: Same, Different, or Both?”, Entrepreneurship Theory and Practice.
BARENDSEN, Lynn ve Howard GARDNER; (2004), “Is the Social Entrepreneur a New Type of Leader?”, Leader to Leader, 4, s.43-50.
BOSCHEE, Jerr ve Jim MCCLURG; “Toward a Beter Understanding of Social Entrepreneurship: Some Importent Distinctions”.
EMERSON, Jed; (1999), “Leadership of the Whole: The Emerging Power of Social Entrepreneurship”, Leader to Leader, Summer, s.12-14.
HASAN, Samiul; (2005), “Social Capital and Social Entrepreneurship in Asia: Analysing the Links”, The Asia Pasific Journal of Public Administration, 27(1), ss.1-17.
LİGHT, Paul E.; (2006), “Reshaping Social Entrepreneurship”
JOHNSON, Sherrill; (2000), “Social Entrepreneurship Literature Riview”
MAİR, Johanna ve Ignasi MARTİ; (2006), “Social Entrepreneurship Research: A Source of Explanation, Prediction and Delight”
MORT, Gillian Sullivan; Jay WEERAWARDENA ve Kashonia CARNEGİE; (2003), “Social Entrepreneurship: Toward Conceptualisation
Report of the World Commission on Environment and Development: Our Common Future (UN)

Construction Stakeholder Management, edited by Ezekiel Chinyio ve Paul Olomolaiye. Wİley&Blackwell.
Corporate Social Responsibilty as Risk Management. A Model for Multinationals. Beth Kytle ve John Gerard Ruggie. Harvard University. John F. Kennedy School of Governance.

Sustainability Education. Perspectives and Practice Across Higher Education. Edited by Paula Jones, David Selby ve Stephen Sterling. Earthscan Ltd.

Handbook of Research on Business Ethics and Corporate Responsibilities. Daniel E. Palmer, Kent State University, USA.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

Program Kazanımları
1) Beslenme ve tıp bilimleri ile ilgili temel kavramları bilir
2) Beslenme ve besinlerin sağlıkla çift yönlü ilişkisini bilir.
3) Gıda, beslenme ve sağlık mevzuatını bilir
4) Yeterli mesleki terminoloji bilgisine sahiptir
5) Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar.
6) Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
7) Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür.
8) Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
9) En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır.
10) Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
11) Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişimi öğrenir
12) Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
13) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür
14) Hasta yakınları, doktorlar ve meslektaşları ile etkin iletişim kurabilir, bilgi verici olur.
15) Beslenme ve diyetetik uygulamalarında görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. Edindiği bilgi ve becerilerle beslenme ve diyetetik alanındaki hizmetin örgütlenmesi, yürütülmesi, değerlendirilmesi konusunda bireysel ve ekip üyesi olarak kalite yönetimi ve süreçleri çerçevesinde sorumluluk alır.

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Tartışma % 0
Katılım % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 14 28
Laboratuvar
Uygulama
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.)
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.)
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma
ARA SINAV (Vize) 1 1
Genel Sınava Hazırlanma
GENEL SINAV (Final) 1 1
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 30
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 1