ÇOCUK GELIŞIMI PROGRAMI
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: IKU-Y-225
Ders İsmi: Aile Sağlığı ve Beslenme
Ders Yarıyılı: 2. Yarıyıl / Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
1 0 1 1
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Düzeyi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Deniz Tığlı Torun

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Ailenin sağlığı ve planlamasının sürdürülmesi ve yükseltilmesi konusunda ve beslenmenin bu konulara etkisi hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamak.
Dersin Hedefi: Öğrenciye aile sağlığı ve planlaması ve beslenme ile ilişkileri hakkında bilgilendirmek
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) 1. Aile sağlığı, Hastalıklar ve Beslenme ilişkilerini açıklar 2. Aile sağlığını tanımlar ve kapsamını açıklar 3. Aile ve aile sağlığı kavramını açıklar. 4. Aile bireylerinin sağlığının korunmasının önemini açıklar. 5. Aile tipleri ve sağlığa etkilerini açıklar. 6. Aile ve sağlık ilişkisini açıklar
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Aile Sağlığına Giriş
2) Aile Sağlığını Etkileyen Faktörler
3) Sağlık ve Beslenme İlişkisi
4) Sağlık Hizmetleri ve Toplum Sağlığı
5) Hastalıkların nedenleri ve beslenme ile ilişkisi
6) Kişisel sağlığı koruma yaklaşımı
7) Aile planlaması ve önemi
8) ara sınav haftası
9) Cinsel kimlik ve haklar
10) Üreme sistemi ve üreme sağlığı
11) Cinsel yolla bulaşan hastalıklar
12) Üreme sağlığı ve beslenme
13) Aile planlaması ve gebelik
14) Gebelikte Beslenme
15) Anne çocuk sağlığı ve önemi
16) Final haftası
Diğer Kaynaklar: 1. Lowdermilk,D.,Perry,S.,Maternity & Women’s Health Care,Mosby Company,Eighth Editiion,Printed in the United States of America,2004.
2. Saygılı, S. Aile Sağlığı Ansiklopedisi, Timaş Yayınları
3. Taşkın ,L.,Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği,Geliştirilmiş III.Baskı,Sistem Ofset Matbaacılık,Ankara 2002
4. Akın,A.Demirel S.(2003); Toplumsal Cinsiyet Kavramı Ve Sağlığa Etkileri, C. Ü. Tıp Fakültesi Dergisi 25 (4), 2003 Özel Eki, 8. Halk Sağlığı Günleri,Halk Sağlığı Ve Sosyal Bilimler, 23 - 25 Haziran 2003 Sivas
5. T.C. Sağlık Bakanlığı, Ana Çocuk Sağlığı ve Aile Planlaması Genel Müdürlüğü. Ulusal Aile Planlaması Hizmet Rehberi, Cilt I Aile Planl aması ve Ü reme Sağlığı . Ankara : 2000

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Çocuk Gelişimi alanında temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2) Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir.
3) Tipik gelişim gösteren ve özel gereksinimi olan çocuklara yönelik gelişimsel destek programları hazırlar ve uygular.
4) Çalışma ortamındaki araç-gereç,materyal, dokümanları kullanır, hazırlar ve bakımını yapar.
5) Çocuk gelişimi alanındaki temel bilgi ve becerileri kullanarak çocukların gelişimlerine ilişkin verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm yolları üretir.
6) Mesleği ile ilgili görev ve sorumlulukları etik değerlere bağlı olarak yerine getirir.
7) Çocuk gelişimi alanında edindiği temel bilgileri kullanarak ekip içerisinde kendisine verilen bireysel sorumlulukları yerine getirir.
8) Çocuk gelişimi alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder ve bilgilerini yeniler.
9) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olarak öğrenme ihtiyaçlarını belirler, bilgiye ulaşmak için ilgili iletişim ve bilişim teknolojilerini, yazılı kaynakları kullanarak öğrenme etkinliklerinde bulunur.
10) Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur.
11) Türkçeyi doğru ve güzel kullanır, etkili iletişim becerileri sergiler.
12) Çocuk gelişimi alanı ile ilgili edindiği temel bilgi ve becerilere dayanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
13) Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için yapılan mesleki proje, araştırma ve etkinlikler içerisinde yer alır.
14) Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler.

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 0 % 0
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Uygulama Sınavı 0 % 0
Küçük Sınavlar 0 % 0
Ödev 0 % 0
Sunum 0 % 0
Projeler 0 % 0
Derse Özgü Staj 0 % 0
Alan Çalışması 0 % 0
Makale Kritik 0 % 0
Makale Yazma 0 % 0
Modül Grup Çalışması 0 % 0
Beyin Fırtınası 0 % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme 0 % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma 0 % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme 0 % 0
Uygulama Tekrarı vb. 0 % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) 0 % 0
Proje Hazırlama + Sunma 0 % 0
Rapor Hazırlama + Sunma 0 % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma 0 % 0
Sözlü Sınav 0 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Pratik Final % 0
Rapor Teslimi 0 % 0
Bütünleme % 0
Bütünleme Pratik % 0
Kanaat Notu 0 % 0
Kurul-Committee 0 % 0
Yazma Ödev Dosyası 0 % 0
Portfolyo 0 % 0
Take-Home Sınav 0 % 0
Seyir Defteri 0 % 0
Katılım 0 % 0
Tartışma 0 % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100