SIYASET BILIMI VE KAMU YÖNETIMI (İNGILIZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: IKU-VIII-317
Ders İsmi: İntroduction to British Cultural Studies
Ders Yarıyılı: 5. Yarıyıl / Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler): Dr. Zübeyir SAVAŞ

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, İngiliz kültürel üretimindeki bazı temel pratikleri tanıtmayı, araştırmayı ve analiz etmeyi ve çağdaş İngiliz kültürel çalışmalarına teorik bakış açısı sağlamayı amaçlamaktadır. Öğrencilerin çeşitli tematik alanlarda disiplinler arası bir bakış açısıyla İngiliz kültürel uygulamalarını, ürünlerini ve metinlerini tarihsel olarak bağlamsallaştırmalarını ve eleştirel olarak analiz etmelerini sağlar. Ders ayrıca, sosyal süreçlerin karşılaştırmalı kültürel analizi ve farklı bağlamlarda ve profesyonel faaliyet alanlarında uygulanabilir interaktif çalışma için gerekli becerileri geliştirmeyi amaçlamaktadır.
Dersin Hedefi: Derse katıldıktan ve yükümlülüklerini tamamladıktan sonra öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
1. Modern dönemden günümüze İngiliz toplumunun kültürel gelişimindeki ana akımları tanımlayabilecek ve açıklayabilecek,
2. İngiliz toplumundaki seçilmiş kültürel üretimin temel özelliklerini ve sorunlarını sosyo-tarihsel ve disiplinler arası mercekler aracılığıyla analiz edebilecek,
3. Britanya bağlamındaki kültürel uygulamaları, ürünleri ve metinleri ilgili kuramsal anlayışları kullanarak eleştirel bir şekilde araştırabilecek ve karşılaştırabilecek,
4. Çağdaş küresel toplumun ve gündelik pratiklerin temel kültürel sorunlarını ve zorluklarını değerlendirebilecek ve yorumlayabileceklerdir.
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Öğrenciler, modern dönemden günümüze kadar İngiliz toplumunun kültürel gelişimindeki ana akımları tanımlayabilecek ve açıklayabileceklerdir.
  2) Öğrenciler, İngiliz toplumundaki seçilmiş kültürel üretimin temel özelliklerini ve sorunlarını sosyo-tarihsel ve disiplinler arası mercekler aracılığıyla analiz edebileceklerdir.
  3) Öğrenciler, ilgili teorik anlayışları kullanarak Britanya bağlamındaki kültürel uygulamaları, ürünleri ve metinleri eleştirel bir şekilde araştırabilecek ve karşılaştırabileceklerdir.
  4) Öğrenciler, çağdaş küresel toplumun ve gündelik pratiklerin temel kültürel sorunlarını ve zorluklarını değerlendirebilecek ve yorumlayabileceklerdir.
  5) Öğrenciler, yaygın kültürel olguların önemini keşfedebilecek ve çağdaş çağın güncel sosyopolitik koşullarıyla etkileşime girebileceklerdir.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
Diğer Kaynaklar:
Abercrombie, Nicholas, and Alan Warde. (2000). Contemporary British Society (3rd edition).
Barker, Chris, and Emma A. Jane. (2016). Cultural Studies (5th Edition). London: Sage.
Morley, David, and Kevin Robins. (2001). British Cultural Studies. London: OUP.
Turner, G. (2005). British Cultural Studies. London: Routledge.
Williams, Raymond. (1996). Keywords: A Vocabulary of Culture and Society. New York: OUP.


Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Siyaset, yönetim, siyasi tarih, ekonomi ve hukuk alanlarında kuramsal bilgiye sahiptir. Bunları karşılaştırabilmekte ve yazılı olarak ifade edebilmektedir. Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında, ulusal ve uluslararası düzeydeki gelişmeleri takip eder, temel sorunları bilir.
2) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak karşılaştığı verileri, olguları, sorunları analiz eder, karşılaştırır, tanımlar ve farklı çözüm önerileri sunabilir. Kalitatif ve kantitatif Sosyal Bilim araştırma yöntemlerini kullanabilmektedir.
3) Topluma, sosyal çevresine ve kendine karşı sorumlu birey olma duyarlılığını kazanır.
4) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanındaki konularda bireysel olarak çalışma yapar.
5) Alanıyla ilgili araştırma tekniklerini, analitik düşünme yeteneğini ve bilgisini kullanır.
6) Kavram, kuram ve küresel hususlara nesnel ve eleştirel bakabilir.
7) Vaka odaklı çalışmalarda stratejiler ve siyasalar geliştirebilmektedir.
8) Disiplinler arası ve çok-disiplinli yorum ve analiz yapabilme becerisine sahip olup, farklı sosyal bilim dalları arasında ilişki kurabilir.
9) Analiz sonuçlarını ve araştırma bulgularını başta makale, rapor ve sunum olmak üzere çeşitli formatlarda ifade eder.
10) Profesyonel, akademik ve sivil topluma rahat adapte olmaya hazırdır.
11) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Tartışma % 0
Katılım % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 14 28
Laboratuvar
Uygulama
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) 14 28
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.)
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma 14 28
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma 1 2
ARA SINAV (Vize) 1 1
Genel Sınava Hazırlanma 1 2
GENEL SINAV (Final) 1 1
Katılım 14 28
Tartışma 14 28
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 146
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 4