SIYASET BILIMI VE KAMU YÖNETIMI (İNGILIZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: IKU-XIV-414
Ders İsmi: İntroduction to British Women Playwrights
Ders Yarıyılı: 6. Yarıyıl / Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 2
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler): Dr. Zübeyir SAVAŞ

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, lisans öğrencilerine Erken Modern Dönem'den günümüze kadar İngiliz kadın oyun yazarlığı alanına kapsamlı bir giriş sunmaktır. Önemli kadın oyun yazarlarının seçilmiş oyunları aracılığıyla, bu yazarların İngiliz tiyatrosuna olan katkılarını şekillendiren çeşitli temalar, dramatik teknikler ve tarihi bağlamlar incelenecektir. Öğrenciler, oyunları analiz etmek ve ele aldıkları sosyal, kültürel ve politik meselelere dair anlayışlarını derinleştirmek için feminist teori, toplumsal cinsiyet çalışmaları ve eleştirel erkeklik çalışmaları gibi eleştirel ve teorik çerçevelerle etkileşimde bulunacaklardır.
Dersin Hedefi: Öğrenciler;
- erken Modern Dönem'den günümüze kadar İngiliz kadın oyun yazarlığının tarihsel gelişimini genel manada kavrayabileceklerdir.
- İngiliz kadın oyun yazarları tarafından kullanılan başlıca temaları, dramatik teknikleri ve tiyatro geleneklerini analiz edebileceklerdir.
- bu oyunların yazıldığı ve sahnelendiği sosyal, kültürel ve politik bağlamları eleştirel bir şekilde inceleyebileceklerdir.
- oyunlardaki toplumsal cinsiyet, cinsellik ve güç temsillerini analiz etmek için feminist teori, toplumsal cinsiyet çalışmaları ve eleştirel erkeklikler teorileri ile etkileşimde bulunabileceklerdir.
- yakın okuma, metin analizi ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirebileceklerdir.
- fikirlerini hem yazılı hem de sözlü olarak etkili bir şekilde ifade etme becerilerini geliştirebileceklerdir.
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Öğrenciler, İngiliz kadın oyun yazarlığı geleneğindeki önemli oyunları ve oyun yazarlarını tanımlayabilecek ve tartışabilecek, tarihi bağlamları ve başlıca eserleri hakkında bilgi sahibi olduklarını gösterebileceklerdir.
  2) Öğrenciler, incelenen oyunlardaki dramatik tekniklerin, temaların ve geleneklerin kullanımını belirleyip açıklayarak, dramatik metinleri etkili bir şekilde analiz edebileceklerdir.
  3) Öğrenciler, oyunları ve oyunlardaki toplumsal cinsiyet, cinsellik ve güç temsillerini eleştirel bir şekilde analiz etmek için feminist teori, toplumsal cinsiyet çalışmaları ve queer teori gibi ilgili teorik çerçeveleri uygulayabileceklerdir.
  4) Öğrenciler, oyunların yorumlarını desteklemek için metinsel kanıtlar ve eleştirel analiz kullanarak, hem yazılı hem de sözlü olarak desteklenmiş argümanlar oluşturabileceklerdir.
  5) Öğrenciler, oyunlar ve bağlamları hakkındaki içgörülerini paylaşarak ve farklı bakış açılarına yanıt vererek, akranlarıyla düşünceli ve saygılı bir eleştirel söyleme katılabileceklerdir
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Derse giriş ve Elizabeth Cary; "The Tragedy of Mariam"ın özeti.
2) A detailed analysis of "The Tragedy of Mariam" and contextual discussions.
3) Aphra Behn'e giriş ve "The Forced Marriage" oyununun özeti.
4) "The Forced Marriage" oyununun bağlamsal ve kuramsal analizi.
5) Frances Burney'e giriş ve "Edwy and Elgiva" başlıklı oyunun özeti.
6) "Edwy and Elgiva"başlıklı oyunun bağlamsal ve kuramsal analizi.
7) Mrs. Henry Wood'a giriş ve "East Lynne" oyununun özeti.
8) "East Lynne"in oyununun Viktorya Dönemi İngilteresi bağlamında detaylı bir analizi.
9) Shelagh Delaney'in hayatı ve "A Taste of Honey"in özeti.
10) "A Taste of Honey" oyununun savaş sonrası İngiltere bağlamında analizi.
11) Caryl Churchill adlı yazara genel bir bakış ve "Top Girls" başlıklı oyunun özeti.
12) "Top Girls" adlı oyunun Thatcher dönemi İngilteresi bağlamında tartışılması.
13) Sarah Daniels'ın hayatı ve "Masterpieces" adlı oyununun özeti.
14) "Masterpieces" adlı oyunun erkekler ve erkeklikler açısından incelenmesi.
Diğer Kaynaklar: Aston, E., & Savona, G. (1991). Feminist theatre practice: A casebook. Routledge.

Case, S. (1988). Feminism and theatre. Methuen.

Gooch, S. (1991). All about theatre. Open University Press.

Keyssar, H. (1991). Feminist drama: An anthology and criticism. HarperCollins Publishers.

Reinelt, J., & Roach, J. R. (Eds.). (1992). Critical theory and performance. University of Michigan Press.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Siyaset, yönetim, siyasi tarih, ekonomi ve hukuk alanlarında kuramsal bilgiye sahiptir. Bunları karşılaştırabilmekte ve yazılı olarak ifade edebilmektedir. Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında, ulusal ve uluslararası düzeydeki gelişmeleri takip eder, temel sorunları bilir.
2) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak karşılaştığı verileri, olguları, sorunları analiz eder, karşılaştırır, tanımlar ve farklı çözüm önerileri sunabilir. Kalitatif ve kantitatif Sosyal Bilim araştırma yöntemlerini kullanabilmektedir.
3) Topluma, sosyal çevresine ve kendine karşı sorumlu birey olma duyarlılığını kazanır.
4) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanındaki konularda bireysel olarak çalışma yapar.
5) Alanıyla ilgili araştırma tekniklerini, analitik düşünme yeteneğini ve bilgisini kullanır.
6) Kavram, kuram ve küresel hususlara nesnel ve eleştirel bakabilir.
7) Vaka odaklı çalışmalarda stratejiler ve siyasalar geliştirebilmektedir.
8) Disiplinler arası ve çok-disiplinli yorum ve analiz yapabilme becerisine sahip olup, farklı sosyal bilim dalları arasında ilişki kurabilir.
9) Analiz sonuçlarını ve araştırma bulgularını başta makale, rapor ve sunum olmak üzere çeşitli formatlarda ifade eder.
10) Profesyonel, akademik ve sivil topluma rahat adapte olmaya hazırdır.
11) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Pratik Final % 0
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Bütünleme Pratik % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Katılım % 0
Tartışma % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 14 28
Laboratuvar
Uygulama
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 28
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.)
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.)
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma 14 28
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma 1 2
ARA SINAV (Vize) 1 2
Genel Sınava Hazırlanma
GENEL SINAV (Final) 1 2
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 90
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 3