AĞIZ VE DIŞ SAĞLIĞI | |||||
---|---|---|---|---|---|
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | IKU-A-222 | ||||||||
Ders İsmi: | İş Ahlakı ve Sosyal Sorumluluk | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 4. Yarıyıl / Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Alan Dışı Seçmeli | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Tuğçe Uraler |
Dersin Amacı: | Bu dersin temel amacı, öğrencilerin iş yaşamında karşılaşabilecekleri etik ikilemleri analiz edebilme, bu durumlarda uygun kararlar alabilme becerisi kazanmalarını sağlamaktır. Aynı zamanda, öğrencilerin iş dünyasındaki paydaşlarla etik ve sosyal sorumluluk konularında etkili iletişim kurabilmeleri, sosyal sorumluluk projelerini kavrayarak geliştirebilmeleri hedeflenmektedir. |
Dersin Hedefi: | Bu ders, öğrencilerin iş yaşamında karşılaşabilecekleri etik sorunları tanıyıp analiz edebilmelerini, bu durumlarda etik ilkelere uygun kararlar verebilmelerini amaçlamaktadır. Ayrıca öğrencilerin, kurumsal sosyal sorumluluk anlayışını kavrayarak iş dünyasında etik farkındalıkla hareket etmeleri, paydaşlarla etkili ve sorumlu iletişim kurabilmeleri ve sürdürülebilir sosyal sorumluluk projeleri geliştirme yetkinliği kazanmaları hedeflenmektedir. |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler:
- Etik karar alma süreçlerini tanımlar ve uygular.
- İş yaşamında karşılaşılan etik sorunları analiz eder.
- Sosyal sorumluluk bilinci geliştirir ve projeler tasarlar.
- Paydaşlarla etik çerçevede etkili iletişim kurar.
- Toplumsal etki ve sürdürülebilirlik kavramlarını değerlendirir.
|
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler:
- Etik karar alma süreçlerini tanımlar ve uygular.
- İş yaşamında karşılaşılan etik sorunları analiz eder.
- Sosyal sorumluluk bilinci geliştirir ve bu alana yönelik projeler tasarlar.
- Paydaşlarla etik çerçevede etkili iletişim kurar.
- Toplumsal etki ve sürdürülebilirlik kavramlarını değerlendirir.
- Bireysel veya grup çalışmalarında bağımsız çalışır ve inisiyatif alır.
- Kendi öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve gelişime açık olduğunu gösterir.
- Fikirlerini açık, tutarlı ve saygılı bir şekilde ifade eder; farklı paydaşlarla etkili iletişim kurar.
- Kurumsal sosyal sorumluluk ilkelerini yorumlar ve etik liderlik anlayışını örgütsel yapıya entegre eder.
- İş etiğiyle ilgili ulusal ve uluslararası yasal düzenlemeleri uygular.
|
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) - Kendi başına çalışabilme becerisini gösterir.
- Proje planlama ve uygulama süreçlerinde inisiyatif alır.
- Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk üstlenir.
- Kendi performansını değerlendirir ve geribildirimleri geliştirme sürecine yansıtır.
|
||
2) - Kendi öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bu doğrultuda hedefler oluşturur.
- Öğrenme sürecini bağımsız olarak planlar, uygular ve değerlendirir.
- Yeni bilgilere ulaşmak için çeşitli kaynakları etkin şekilde kullanır.
- Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar ve sürekli gelişime açık olur.
|
||
3) - Farklı sosyal ve kültürel gruplarla etkili yazılı ve sözlü iletişim kurar.
- Takım çalışmalarında etkin katılım sağlar ve iş birliğini destekler.
- Etik, toplumsal ve kültürel farklılıklara duyarlılık gösterir.
- Fikirlerini açık, tutarlı ve ikna edici bir şekilde ifade eder.
|
||
4) - İş yaşamında etik ilkelere uygun kararlar alır ve uygular.
- Kurumsal sosyal sorumluluk kavramlarını analiz eder ve organizasyonel bağlamda değerlendirir.
- Etik liderlik ve sürdürülebilirlik ilkelerini profesyonel ortamlara entegre eder.
- İş etiği ile ilgili ulusal ve uluslararası yasal düzenlemeleri yorumlar ve uygular.
- Toplumsal sorunlara karşı duyarlılık gösterir ve çözüm odaklı sosyal sorumluluk projeleri geliştirir.
|
Hafta | Konu | ||
1) | Etik kavramı ve tarihçesi | ||
2) | İş etiği kuramları | ||
3) | Etik ikilemler ve karar verme modelleri | ||
4) | Sosyal sorumluluk ve sürdürülebilirlik | ||
5) | Paydaş kuramı | ||
6) | Kurumsal sosyal sorumluluk örnekleri | ||
7) | Etik liderlik | ||
8) | Finans Ve İş Ahlakı | ||
9) | İş Ahlakı ve Sosyal Sorumluluk: Modern İş Dünyasında Temel Değerler | ||
10) | İnsan Kaynakları Yönetimi ve İş Ahlakı: Başarı için Temel İlkeler | ||
11) | Sosyal Sorumluluk Yatırımı: Sürdürülebilir bir Gelecek için Yatırım | ||
12) | Kamu Yönetiminde Ahlak: Etik İlkeler ve Uygulamaları | ||
13) | Hukuk ve Ahlak Arasındaki İlişki: Teorik ve Pratik Perspektifler | ||
14) | Pazarlama ve Reklam Ahlakı: Dürüstlük ve Sorumluluk İlkeleri | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Ağız ve Diş Sağlığı Programı alanında temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir. | |||||||||||||
2) Ağız ve Diş Sağlığı Programı alanında edindiği bilgi ve eleştirel düşünme becerisini meslek pratiğinde karşılaşacağı sorunların tanımlanmasında, analizinde ve çözümünde kullanır, sorumluluk alır. | |||||||||||||
3) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir, alanı ile ilgili güncel gelişmeleri takip eder, sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||
4) Mesleği ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, kayıt altına alınması ve kayıtların gizliliğinin sağlanmasında etik değerleri ve hukuk kurallarını gözetir | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||
5) Ağız ve diş sağlığı hizmetlerinin sunumu ve yönetiminde; ekip çalışması, kalite süreç yönetimi, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, insan hakları ve muayenehane yönetimi konularında bilgi sahibidir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||
6) Alanı ile ilgili bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||
7) Diş hekimi, hasta, hasta yakınları, meslektaşları ve ekip üyeleri ile etkili iletişim kurar. | |||||||||||||
8) Dişhekimliğinde tüm disiplinler ile çalışabilme deneyimine sahiptir, görev yapacağı alanda gerekli tıbbi terminolojiyi bilir, alet- ekipmanı tanır ve kullanır. | |||||||||||||
9) Tüm dental girişimlerde hekime yardımcı olur, koruyucu hekimlik ve oral hijyenin sürdürülmesi konularında hastayı bilgilendirir, evrensel enfeksiyon kontrolü rehberlerini bilir ve uygular | |||||||||||||
10) Toplumsal sorumluluk proje ve etkinlikleri düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||
11) İş sağlığı ve güvenliği konusunda sertifikalı eğitime sahiptir. | |||||||||||||
12) Acil ilk yardım uygulaması yapabilir | |||||||||||||
13) İngilizceyi alanındaki bilgileri izleyecek ve meslektaşları ile iletişim kuracak düzeyde bilir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 0 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Uygulama Sınavı | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Alan Çalışması | 0 | % 0 |
Makale Kritik | 0 | % 0 |
Makale Yazma | 0 | % 0 |
Modül Grup Çalışması | 0 | % 0 |
Beyin Fırtınası | 0 | % 0 |
Rol Oynama + Dramatize Etme | 0 | % 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | 0 | % 0 |
Ön Çalışma, Pekiştirme | 0 | % 0 |
Uygulama Tekrarı vb. | 0 | % 0 |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | 0 | % 0 |
Proje Hazırlama + Sunma | 0 | % 0 |
Rapor Hazırlama + Sunma | 0 | % 0 |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | 0 | % 0 |
Sözlü Sınav | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Pratik Final | 0 | % 0 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Bütünleme Pratik | 0 | % 0 |
Kanaat Notu | 0 | % 0 |
Kurul-Committee | 0 | % 0 |
Yazma Ödev Dosyası | 0 | % 0 |
Portfolyo | 0 | % 0 |
Take-Home Sınav | 0 | % 0 |
Seyir Defteri | 0 | % 0 |
Katılım | 0 | % 0 |
Tartışma | 0 | % 0 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 28 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | ||
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | 14 | 14 |
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | ||
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | ||
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 7 | 7 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 1 |
Genel Sınava Hazırlanma | 14 | 14 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 1 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 65 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 2 |