BESLENME VE DIYETETIK | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | IKU-Z-217 | ||||||||
Ders İsmi: | Bilimsel Okuryazarlık | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 2. Yarıyıl / Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Doç. Dr. Deniz Sarıbaş |
Dersin Amacı: | - Bilimi ve bilimsel bilgiyi bilimsel olmayan bilgiden ayırmak, - Bilimin tarihi, felsefi, politik ve sosyokültürel boyutlarını anlamak, - Bilim etiği ve sosyobilimsel konulardaki tartışmalara katılımın önemini kavramak. |
Dersin Hedefi: | - Bilimsel bilgi ve süreçleri ve bunların günlük hayatta ve toplumda kullanımını tartışır. - Bilimin tarihi, felsefi ve sosyokültürel boyutlarını tartışır. - Bilimsel çalışmalarda etiğin önemini tartışır. - Bilimi eşitlik ve sosyal adalet gibi değerler açısından değerlendirir. - Medya okuryazarlığını tanımlar. |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) - Bilimin doğası ve bilimsel okuryazarlık kavramlarını anlamak. |
||
2) - Sosyobilimsel konuları kavramak. |
||
3) - Bilimsel okuryazarlığı tanımlayabilmek. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) - Bilimsel olan ve olmayan bilgiyi ayırt etmek. |
||
2) - Propagandaları eleştirel olarak değerlendirmek. |
||
3) - Akıl yürütme becerileri kazanmak. |
||
4) - Argüman, safsata ve komplo teorilerini ayırt etmek. |
||
5) - Bilimsel ve sahte bilimsel bilgiyi ayırt etmek. |
||
6) - Bilimde etik sorunları tartışmak. |
||
7) - Bilimi sosyal adalet açısından tartışmak. |
||
8) - Bilgi kaynağının güvenilirliğini sorgulamak. |
||
9) - Toplumun bilimsel okuryazarlığının gelişimini ve bilim temelli sivil katılımını değerlendirmek. |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) - Medya okuryazarlığı kazanmak. |
||
2) - Bilimsel okuryazarlığın farklı disiplinler açısından önemini değerlendirmek. |
Hafta | Konu | ||
1) | Bilim ve bilimsel bilgi | ||
2) | Bilimin doğası ve bilimsel okuryazarlık | ||
3) | Propaganda teknikleri ve eleştirel düşünme | ||
4) | Deneyimlerimiz hakkında akıl yürütme | ||
5) | Argüman, safsata ve komplo teorileri | ||
6) | Bilim ve sahte bilim: Kaya tuzu ve su deneyi örnekleri | ||
7) | Sosyobilimsel konular | ||
8) | Bilimde etik | ||
9) | Bilim ve sosyal adalet | ||
10) | Bilgi kaynağının güvenilirliği | ||
11) | Medya okuryazarlığı | ||
12) | Toplumun bilimsel okuryazarlığı ve bilim temelli sivil katılım | ||
13) | Bilimsel okuryazarlığın farklı disiplinler açısından önemi | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
3 |
4 |
5 |
6 |
8 |
9 |
10 |
12 |
2 |
7 |
14 |
11 |
13 |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Beslenme ve tıp bilimleri ile ilgili temel kavramları bilir | |||||||||||||||
2) Beslenme ve besinlerin sağlıkla çift yönlü ilişkisini bilir. | |||||||||||||||
3) Gıda, beslenme ve sağlık mevzuatını bilir | |||||||||||||||
4) Yeterli mesleki terminoloji bilgisine sahiptir | |||||||||||||||
5) Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar. | |||||||||||||||
6) Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | |||||||||||||||
7) Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. | |||||||||||||||
8) Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | |||||||||||||||
9) En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır. | |||||||||||||||
10) Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | |||||||||||||||
11) Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişimi öğrenir | |||||||||||||||
12) Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | |||||||||||||||
13) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür | |||||||||||||||
14) Hasta yakınları, doktorlar ve meslektaşları ile etkin iletişim kurabilir, bilgi verici olur. | |||||||||||||||
15) Beslenme ve diyetetik uygulamalarında görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. Edindiği bilgi ve becerilerle beslenme ve diyetetik alanındaki hizmetin örgütlenmesi, yürütülmesi, değerlendirilmesi konusunda bireysel ve ekip üyesi olarak kalite yönetimi ve süreçleri çerçevesinde sorumluluk alır. |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 16 | 16 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | ||
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | ||
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | ||
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | ||
ARA SINAV (Vize) | 16 | 16 |
Genel Sınava Hazırlanma | ||
GENEL SINAV (Final) | 16 | 16 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 48 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 1 |