ELEKTRONÖROFIZYOLOJI
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: IKU-B-220
Ders İsmi: Sömürgecilik Tarihi
Ders Yarıyılı: 3. Yarıyıl / Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Alan Dışı Seçmeli
Dersin Düzeyi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersi Veren(ler): Elif Yormaz

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Sömürgecilik kavramını ve sömürgeciliğin temellerini tanımlayabilmek,
Sömürge devletlerinin ortaya çıkışı, yayılışı ve sömürülen ülkelerde yaptıkları faaliyetleri açıklayabilmek, sömürgeciliğin yayıldığı alanları bilmek, sömürgeciliğin gelişim siyasetini açıklamak.
Dersin Hedefi: Sömürge devletlerinin ortaya çıkması, sömürgeciliğin yayılma alanı, sömürge devletlerinin uyguladıkları politikaları açıklayabilmek, sömürgecilik tarihinde öne çıkan devletleri bilmek.
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Sömürgecilikle ilgili kavramları bilir.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Öğrenci yeni perspektif ve bakış açısı geliştirir.
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) İlk sömürgeci devletlerin kim olduğunu ve sömürgecilik yönünde yaptıkları faaliyetleri bilir.
  2) Hollanda'nın sömürgecilik yarışındaki durumunu bilir.
  3) Öğrenci, sömürgeci devletler arasındaki mücadeleyi açıklayabilir.
  4) Sömürgecilik tarihinde öne çıkan devletleri, yaptıkları faaliyetleri, yayıldıkları sömürge alanlarını bilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) SÖMÜRGECİLİĞİN TANIMI, ORTAYA ÇIKMASI, GELİŞME SÜRECİ VE TEMEL KAVRAMLAR
2) İLK SÖMÜRGE DEVLETLERİ PORTEKİZ VE İSPANYA
3) Portekiz -Osmanlı Mücadelesi
4) Sömürgeciliğin Yeni Devletleri: Hollanda, Fransa İngiltere
5) Hollanda Sömürgeciliği
6) Sömürgecilik Tarihinde Şirketlerin (Kumpanyaların) Rolü
7) Fransız Sömürgeciliği
8) Ara sınav
9) İngiliz Sömürgecilik Faaliyetleri
10) Hindistan: İngiltere'nin Vazgeçilmez Sömürgesi
11) Farklı Bir Sömürge Örneği: Kuzey Amerika'daki On Üç İngiliz Kolonisi
12) Afrika'da Kurulan Sömürü Düzeni
13) Sömürgeciliğin Afrika'nın İç Bölgelerine Yayılması
14) 19. Yüzyılda Osmanlı Devleti'nin Sömürgeci Devletlerle Afrika'daki Mücadelesi
15) Doğu ve Güneydoğu Asya'da Sömürgecilik Faaliyetleri
16) Final sınavı
Diğer Kaynaklar: Ferro, Marc (2002). Sömürgecilik Tarihi Fetihlerden Bağımsızlık Hareketlerine Kadar 13.-20. Yüzyıl. Ankara: İmge Kitabevi
Fanon, Frantz (2017). Yeryüzünün Lanetlileri. İstanbul: Versus Kitap
Reynolds, Edward (2004). Fırtınaya Karşı Ayakta Kalmak. Ankara: İmge Kitabevi.
Robins, Nick (2016). Dünyayı Değiştiren Şirket Doğu Hindistan Kumpanyası'nın Modern Çokulusluluğu Şekillendirmesi. İstanbul: H2O Kitap.
Tharoor, Shashi (2023). Utanç İmparatorluğu İngilizler Hindistan'da Ne Yaptı? İstanbul: Kronik Kitap.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Sinir, sinir-kas bileşkesi ve kas hastalıkları konusunda genel bilgisi vardır
2) Nörofizyolojik tetkik uygulamaları ile ilgili elektromyografi, elektroensefalografi, uyarılmış potansiyel, intraoperatif monnitorizasyon ve uyku ünitelerinde kullanılan yöntemlerin bilgisine sahiptir.
3) Tanı ve tedavi hizmeti verilmesi sürecindeki fizyolojik, fiziksel ve kimyasal etkileşimleri ve mekanizmaları bilir ve kullanılan cihazlarının hastaya uygun parametrelerini hekim gözetiminde ayarlamasını yapar. Elektronörofizyoloji uygulamaları sırasında kullanılan cihazların etkin kullanımı için gerekli tıbbi ve teknik terminolojiyi bilir
4) Elektronörofizyoloji ile ilgili ileri test yöntemlerini uygular
5) Uygulamalar için mesleki ortam, modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçip etkin olarak kullanır
6) Temel düzeydeki bilgi ve becerileri elestirel bir yaklaşımla değerlendirip öğrenme gereksinimlerini bilir ve karşılar.
7) Tanı ve tedavi alanında kullanılan nörofizyolojik cihazların etkin kullanımı için gerekli anatomiyi ve cihazlara bağlı riskleri bilir, bu doğrultuda uygulama sırasında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
8) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
9) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip, öğrenme gereksinimlerini belirler ve karşılar.
10) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
11) Alanı ile ilgili verilerin toplanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olur
12) Elektronörofizyoloji uygulamaları sırasında hasta-teknisyen/tekniker-hekim iletişiminde sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişimi doğru ve etkili kullanır.
13) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularına yeterli bilince sahip olur.

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı 1 % 40
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar % 0
Final 1 % 60
Pratik Final % 0
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Bütünleme Pratik % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Katılım % 0
Tartışma % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 15 30
Laboratuvar
Uygulama
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.)
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) 7 7
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma 7 7
ARA SINAV (Vize) 1 1
Genel Sınava Hazırlanma 16 16
GENEL SINAV (Final) 1 1
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 62
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 2