DIŞ HEKIMLIĞI | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | IKU-C-216 | ||||||||
Ders İsmi: | Ortadoğu Kültür ve Uygarlık Tarihi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 6. Yarıyıl / Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Alan Dışı Seçmeli | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Aykut KAR |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, Ortadoğu'nun tarihsel, coğrafi, kültürel ve siyasal yapısını derinlemesine inceleyerek bölgenin mevcut durumunu anlamaktır. Öğrenciler, Ortadoğu'nun etnik, dini ve kültürel çeşitliliğini, sömürgecilik sonrası dönemdeki siyasi yapılanmaları ve batılı güçlerin bölge üzerindeki etkilerini analiz edecektir. Ayrıca, Arap milliyetçiliğinin doğuşu, modern Arap kimliğinin oluşumu, petrol gelirlerinin sosyal yapı üzerindeki etkisi ve Arap Baharı sonrası kültürel hareketler gibi konular üzerinden bölgenin dinamikleri keşfedilecektir. Dersin sonunda öğrenciler, Ortadoğu'nun tarihsel gelişimini, kültürel direnç hareketlerini ve modern toplumsal yapıdaki dönüşümleri bütüncül bir perspektifle değerlendirebileceklerdir. |
Dersin Hedefi: | Dersin hedefi, öğrencilere Ortadoğu’nun tarihsel ve kültürel yapısını analitik bir bakış açısıyla değerlendirebilme becerisi kazandırmaktır. Bu dersin sonunda öğrenciler: Ortadoğu’nun coğrafi sınırlarını, etnik ve dini çeşitliliğini ve bu yapıların toplumsal etkilere nasıl yansıdığını kavrayabilecekler. Sömürgecilik sonrası dönemde Ortadoğu’da meydana gelen siyasal yapılanmaları ve Batılı güçlerin etkisini analiz edebilecekler. Arap milliyetçiliği ve modern Arap kimliğinin tarihsel gelişim süreçlerini inceleyebilecekler. Ortadoğu’daki petrol gelirlerinin sosyal yapı, kültür ve siyaset üzerindeki etkilerini tartışabilecekler. Arap Baharı sonrası sanat ve kültür alanındaki değişim ve dönüşümleri anlayabilecekler. Modern Ortadoğu’da kültürel direnç hareketlerini ve geleneksel kültürlerin korunması ile yeniden yorumlanmasını değerlendirebilecekler. Ders sonunda öğrenciler, Ortadoğu’nun tarihi, kültürel ve siyasi dinamiklerini eleştirel bir yaklaşımla çözümleyebilecek bilgi ve beceriye sahip olacaklardır. |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Ortadoğu'nun coğrafi sınırlarını, tarihsel arka planını ve bölgenin güncel toplumsal dinamiklerini kavrayabilecekler. |
||
2) Ortadoğu’daki etnik ve dinî yapıların çeşitliliğini, bu yapıların tarihsel ve güncel çatışma alanlarına etkisini analiz edebilecekler. |
||
3) Sömürgecilikten modern Ortadoğu’ya geçiş sürecindeki siyasi ve toplumsal dönüşümleri derinlemesine inceleyebilecekler. |
||
4) Arap milliyetçiliğinin doğuşu ve modern Arap kimliğinin oluşum sürecini tarihsel bir perspektif ile değerlendirebilecekler. |
||
5) Ortadoğu'da petrol gelirlerinin sosyal ve kültürel yapılar üzerindeki etkilerini yorumlayabilecekler. |
||
6) Arap Baharı sonrasındaki sanat ve kültür hareketlerini analiz edebilecek ve modern Ortadoğu’da kimlik ve kültürel direnç süreçlerini tartışabilecekler. |
||
7) Bölgedeki geleneksel kültürlerin korunması, yeniden yorumlanması ve modernleşme sürecini eleştirel bir şekilde değerlendirebilecekler. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) |
Hafta | Konu | ||
1) | Ortadoğu ifadesinin kapsamı ve bölgenin coğrafi özellikleri | ||
2) | Etnik-Dinî Yapı ve Çatışma Alanları | ||
3) | Sömürgecilikten modern Ortadoğu siyasal yapılanmasına geçiş süreci | ||
4) | Osmanlı’nın kültürel yapısının modern Ortadoğu'ya etkileri | ||
5) | Batılı güçlerin Ortadoğu'daki kültürel mirası | ||
6) | Arap milliyetçiliğinin doğuşu | ||
7) | Modern Arap kimliğinin oluşumu | ||
8) | Ara Sınav | ||
9) | Dil ve edebiyatın milliyetçilikle şekillenmesi | ||
10) | Petrol gelirlerinin sosyal yapı ve kültür üzerindeki etkisi | ||
11) | Arap Baharı sonrası sanat ve kültür hareketleri | ||
12) | Modern Ortadoğu’da kültürel direnç ve kimlik: Geleneksel kültürlerin korunması ve yeniden yorumlanması | ||
13) | Ortadoğu Mutfağı: Tarihsel ve Kültürel Kesişimler | ||
14) | Ortadoğu’da Kadın ve Toplum: Tarihsel Bir Perspektif | ||
15) | Ortadoğu’da Mimari ve Şehir Planlaması | ||
16) | Genel Tekrar ve Değerlendirme | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
|||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||||||
1) Ağız ve diş sağlığına ilişkin normal, anormal ve patolojik yapıları ve işlevi derinlemesine öğrenir. | ||||||||||||||||||||
2) Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği temel ve güncel bilgilere sahiptir. | ||||||||||||||||||||
3) Klinik aşamasında bu bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirir. | ||||||||||||||||||||
4) Öğrendiklerini bütüncül bir yaklaşımla meslek pratiğinde uygular. | ||||||||||||||||||||
5) Bilgilerin doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir. | ||||||||||||||||||||
6) Teşhise sistematik yaklaşım gösterebilir. | ||||||||||||||||||||
7) Doğru teşhis ve tedavi planı ile hastalar için optimum bakım uygular. | ||||||||||||||||||||
8) Diş hekimliği ile ilgili klinik ve araştırmaları bağımsız yürütür. | ||||||||||||||||||||
9) Dental tedavide kullanılan tüm teknolojik araçların kullanılmasın da sorumluluk alır. | ||||||||||||||||||||
10) Rutin uygulamalarda ya da olağanüstü durumlarda tek başına sorumluluk alır, planlar ve yönetir. | ||||||||||||||||||||
11) Yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek; sürekli profesyonel gelişimine katkı sağlayacak ulusal ve uluslararası akademik çalışmalara katılır, yazılı, sözlü ve görsel olarak meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunur. | ||||||||||||||||||||
12) Kanıta dayalı diş hekimliği bilgilerini takip eder ve edindiği güncel bilgileri ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde meslek pratiğinde kullanır. | ||||||||||||||||||||
13) Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||||||||||||||||
14) Toplumsal düzeyde koruyucu programlarda görev ve sorumluluk alır, hasta odaklı, insan haklarına uygun, sağlık ekonomisi ile uyumlu bir yaklaşımla çağdaş tedavi yöntemlerini uygulayarak sağlığın korunmasını ve geliştirilmesini sağlar. | ||||||||||||||||||||
15) Toplumsal sorumluluk proje ve etkinlikleri düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir. | ||||||||||||||||||||
16) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) kullanarak alanındaki bilgileri takip eder, sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||||||||||||||||
17) Diş hekimliğinde girişimcilik, iş uygulamaları ve süreçleri ile yenilikçi teknoloji ilkesini uygular. | ||||||||||||||||||||
18) Mesleğinin gerektirdiği etik kurallar ve yasal sorumluluklarını bilir. | ||||||||||||||||||||
19) Ağız ve diş sağlığı hizmetlerinin sunumu ve yönetiminde; ekip çalışması, liderlik, risk yönetimi, hasta güvenliği, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite süreç yönetimi, kişisel gelişim, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, konularında bilgi sahibidir. | ||||||||||||||||||||
20) Klinik yönetimi, yardımcı personel eğitimi, mesleki hastalıklardan korunma yöntemleri konularında gerekli uygulamaları yapar. |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Pratik Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Bütünleme Pratik | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 16 | 32 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | ||
Makale Kritik | 16 | 16 |
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | ||
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | ||
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 15 | 15 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 1 |
Genel Sınava Hazırlanma | ||
GENEL SINAV (Final) | 1 | 1 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 65 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 2 |