BESLENME VE DIYETETIK | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | BES717 | ||||||||
Ders İsmi: | Girişimcilik | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 3. Yarıyıl / Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Alan İçi Seçmeli | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Dr.Öğretim Üyesi İlknur SAYAN |
Dersin Amacı: | Sağlığın hızla devam ettiğini sürekli takip eden, gelişmiş ve girişimci ruha sahip, sosyal sorumluluk bilinci gelişmiş, eleştirel düşünme yeteneği olan ve mesleki görünüm bilgi teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilen bireylerin çalıştırılması, eğitim sürecimizin temel hedeflerinden biridir. Bu bireyler, sağlık sürecinin sürekli olarak sürdürülebilmesi ihtiyaçlara cevap verebilecek donanıma sahip olacaklardır. Sağlık Yönetimi bölümünde, hem lisans hem de lisansüstü eğitimde kalitenin sağlanabilir, kullanılabilir ve toplumun sağlıkta kullanabileceğine katkı sağlayacak şekilde geliştirilebilir. Öğrenciler, mevcut sağlık bilgilerini tespit edip, multidisipliner ekip çalışmasını anlayışıyla etkin iletişim bilgilerini kullanarak çözüm önerilerini geliştirecek ve bu süreçte yönlendirme ön plana çıkaracaklar. Ayrıca, Sağlık Yönetimi bölümünde dış üyelerle güçlü ilişkiler kurarak, sağlık sistemindeki farklı aktörlerle işbirliği içerisinde araştırma yapılmakta ve bu araştırmaların sonuçları sağlık yönetimi alanına katkı sağlama bireylerin yetiştirilmesi amacıyla kullanılmaktadır. Bu şekilde, sağlık sektörünün dinamik hakim bireylerinin çoğaltılması mümkün olacaktır. Bu bölümde işletme, ekonomi, pazarlama, insan kaynakları ve finans gibi alanlarda derin bilgi sahibi olan eğitimi almakta ve bu eğitimi sağlık yönetimi alanında uygulayabilmek hedeflenmektedir. Aynı zamanda yönetimin iyileştirilmesine de özel önem veriliyor. Bölümün bilimsel incelemeleri, yayınlara ve etkinliklere katılmayı artırarak eğitim kalitesine olumlu katkılar sağlamak, bir diğer önceliğimizdir. Sürekli kalite anlayışıyla, ulusal ve uluslararası düzeyde profesyonel sağlık beslenmesini desteklemeyi amaçlıyoruz. Ayrıca mezunlarımızla güçlü bir iletişim ağı kurarak, onların profesyonel yaşamlarına katkıda bulunarak devam etmekteyiz. |
Dersin Hedefi: | 1. **Sağlık yönetimi alanında bilgi ve beceri kazanarak, sağlık sistemine anlamlı katkılar sunacak yetkinliğe ulaşır.** 2. **Yaşam boyu öğrenme anlayışıyla, alanındaki güncel bilgilere ve modern teknolojilere hakim olup, bunları uygulama becerisi geliştirir.** 3. **Sürekli kalite iyileştirme yaklaşımını benimseyerek, sağlık yönetimi sorunlarını analiz eder ve disiplinler arası takım çalışmasıyla etkili çözüm önerileri üretir.** 4. **Yasal mevzuata ve mesleki etik değerlere bağlı kalır, sosyal sorumluluk bilinciyle hareket eder ve topluma hizmet eder.** 5. **Yönetim becerilerini geliştirerek, karar alma süreçlerinde aktif rol oynar ve liderlik yeteneklerini güçlendirir.** 6. **Toplum sağlığını koruma ve geliştirme amacıyla araştırmalar yapar ve bu doğrultuda çözüm önerileri oluşturur.** 7. **Toplumun sağlık okuryazarlığını artırabilecek bilgi ve donanıma sahip olur, bu alanda farkındalık yaratır.** Bu şekilde ifade ederek cümlelerin yapısını sadeleştirip, daha farklı bir anlatımla sunmuş oldum. |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Ulusal ve uluslararası sağlık sistemlerinin bileşenlerini ve sağlık politikalarını yorumlayabilecek, sağlık sisteminin işleyişini kavrayabilecek, değerlendirebilecek ve yönlendirebilecek yeterlilikte, ekonomi, işletme, muhasebe, hukuk, maliye, finans ve yönetim bilimi ile ilgili kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olma.
Toplum ve birey sağlığının geliştirilmesi ile ilgili olan sosyal, çevresel ve davranışsal faktörler konusunda bilgi sahibi olma. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Sağlık sistemi örgütlenmesinin alt bölümleri ve bu bölümlerde çalışanları tanıma, çalışanların görev yetki ve sorumlulukları ile sağlık kurumları yönetimi konusundaki bilgi ve becerilerini ilgili kurumların yönetim, üretim, insan kaynakları, finans, muhasebe, pazarlama, hasta ve halkla ilişkiler, kalite ve hasta güvenliği, iş sağlığı ve güvenliği, bilgi teknolojileri, sağlık sigortacılığı vb. alanlarında uygulama becerisi kazanma.
Sağlık kurumları yönetim süreci ve ortaya çıkan sorunlarda eleştirel ve yaratıcı düşünme, karar verme ve problem çözmede bilimsel yöntem ve teknikleri kullanma ile sağlık yönetimi alanıyla ilgili verileri analiz edip, değerlendirme ve yorumlama becerilerini kazanma. |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Sağlık kurumlarının yönetimi ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü inceleme, değerlendirme ve sağlık kurumları ve hizmetlerinin yönetimi konularında strateji ve öneriler geliştirme.
Sağlık kurumlarında çalışanların kişilik, kültür ve davranışsal özelliklerini değerlendirerek kurumun amaçları doğrultusunda yönlendirme ve liderlik özellikleri sergileme ve sağlık yönetimi uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alma becerisini gösterme. |
||
2) Alanıyla ilgili temel ve mesleki gelişmeleri takip edecek bir yabancı dil edinme ve yaşam boyu öğrenme felsefesi temelinde, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli yenileme becerisini kazanma, multidisipliner ve interdisipliner alanlarda bilim ve teknolojideki güncel gelişmeleri takip etme.
|
Hafta | Konu | ||
1) | Hafta 1 (30.09.2024): Tanışma ve Dersin Tanıtımı | ||
2) | Hafta 2 (07.10.2024): Girişimcilik ve Girişimcilikle İlgili Temel Kavramlar | ||
3) | Hafta 3 (14.10.2024): Girişimcilikte Yaratıcılık | ||
4) | Hafta 4 (21.10.2024): Girişimcilikte Yenilik | ||
5) | Hafta 5 (28.10.2024): Girişimcilikte İnovasyon | ||
6) | Hafta 6 (04.11.2024): Girişim Finansmanı | ||
7) | Hafta 7 (11.11.2024): Girişim Finansmanı (Devam) | ||
8) | Hafta 8 (18.11.2024): Ara Sınav | ||
9) | Hafta 9 (25.11.2024): İş Kurma ve İş Planı | ||
10) | Hafta 10 (02.12.2024): Pazarlama Planı | ||
11) | Hafta 11 (09.12.2024): Üretim Planı | ||
12) | Hafta 12 (16.12.2024): Yönetim Planı | ||
13) | Hafta 13 (23.12.2024): Finans Planı | ||
14) | Hafta 14 (30.12.2024): Risk Analizi | ||
15) | Hafta 15 (06.01.2025): Final Sınavı | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Beslenme ve tıp bilimleri ile ilgili temel kavramları bilir | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||||
2) Beslenme ve besinlerin sağlıkla çift yönlü ilişkisini bilir. | |||||||||||||||
3) Gıda, beslenme ve sağlık mevzuatını bilir | |||||||||||||||
4) Yeterli mesleki terminoloji bilgisine sahiptir | |||||||||||||||
5) Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar. | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||||||
6) Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | 3 | 3 | 2 | 3 | |||||||||||
7) Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. | 1 | 3 | 3 | 2 | |||||||||||
8) Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | 1 | 3 | 3 | 2 | |||||||||||
9) En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır. | |||||||||||||||
10) Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | 2 | 3 | 2 | ||||||||||||
11) Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişimi öğrenir | 1 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||
12) Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
13) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
14) Hasta yakınları, doktorlar ve meslektaşları ile etkin iletişim kurabilir, bilgi verici olur. | 1 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||
15) Beslenme ve diyetetik uygulamalarında görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. Edindiği bilgi ve becerilerle beslenme ve diyetetik alanındaki hizmetin örgütlenmesi, yürütülmesi, değerlendirilmesi konusunda bireysel ve ekip üyesi olarak kalite yönetimi ve süreçleri çerçevesinde sorumluluk alır. | 1 | 3 | 3 | 3 |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 13 | 13 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | ||
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | 13 | 13 |
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | ||
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | ||
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 16 | 32 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 1 |
Genel Sınava Hazırlanma | ||
GENEL SINAV (Final) | 15 | 43 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 102 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 3 |