BILGISAYAR PROGRAMCILIĞI
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: BGP211
Ders İsmi: Web Tasarımı
Ders Yarıyılı: 3. Yarıyıl / Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. Emine çıkılı

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Web tasarımı ile ilgili temel bilgileri, web tasarımı programlarında görsel materyallerin düzenlenmesi, web sayfası tasarımı , arayüz tasarım teknikleri , web için piksel tabanlı programda görsel hazırlama ve ekleme , web renkleri ve web tipografisi kulanım yöntemlerini kapsamaktadır. web tasarımı içinde bulunduğu dinamikleri teorik bilgiler ve uygulamalı projelerle öğrenciye aktarmaktır.
Dersin Hedefi: Web tasarımı, web tasarım programlarında tasarım bilgileri ve teknik uygulamalarla desteklenen bir derstir. Bu amaçla öğrencilerin web ortamına yönelik grafik tasarım bilgisi ve teknik uygulama bilgisi kazandırılması hedeflenir.
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Web ve grafik tasarıma dair tasarım kurallarını ve teknik bilgileri kavramış olacak ve uygun tasarımlar yapabilecek.
  2) Dijital yayınlara uygun tipografi, renk uyum ve sayfa tasarımları ve çözümleri geliştirebilecek.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Web için piksel tabanlı programda görsel hazırlama, ekleme ve hareketli görsel yapabilecek.
  2) Piksel tabanlı programda yapmış olduğu web sitesi, arayüz tasarımını wep programlarına aktararak birebir aynısını uygulayabilecek.
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Wep site için kullanıcıların beklenti ve ihtiyaçlarını göz önünde bulundurarak, wep sitenin kullanım içeriğine yönelik kolay algılanabilir ve tasarım bütünlük sağlanarak dinamik wep tasarımları yapabilecek

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Web tasarım dersinin tanıtılması amaç, süreç, beklentiler ve değerlendirme hakkında bilgi verilmesi.
2) Web tasarım temel kavramlar, web tasarımında tipografinin ve rengin önemi, web site ve arayüz tasarımlarının görseller ile desteklenmesi.
3) Arayüz tasarımı ön hazırlık aşaması Web tasarımda rengin psikolojik etkisi, hedef kitle ve web tasarım ilkeleri ve uygulamaları hakkında bilgilerin verilmesi.
4) Photoşhop programında web için arayüz tasarım hazırlıklarının yapılması aynı zamanda arayüz projesinin uygulamalı ve teorik bilgiler ile desteklenmesi.
5) Arayüz tasarım projelerin incelenmesi eksiklere pratik çözüm önerileri sunulması teorik ve uygulamalı olarak desteklenmesi ve geliştirilmesi.
6) Arayüz tasarım projesine devam edilmesi, figma programın uygulamalı anlatılması ve kulanım tekniklerinin gösterilmesi program hakkında genel bili verilmesi ve programda Arayüz tasarımı hazırlanması.
7) Arayüz tasarım projelerin incelenmesi eksikliklerin yönlendirme ve uygulama teknikleriyle desteklenerek gösterilmesi.
8) Web site tasarımı ve baner tasarımı projelerine ön hazırlık aşaması, web site tasarımlarına genel bakış ve pratik çözümlemelerin ve tasarım ilkelerine anlatılması ve projenin teorik ve uygulamalı olarak desteklenmesi.
9) Web site tasarım projesine giriş ve ön hazırlıkların yapılması, uygulamalı ve görseller ile desteklenmesi.
10) Web site tasarım projesinin geliştirilmesi ve figma programında web site tasarımın uygulama tekniklerinin gösterilmesi.
11) Web site tasarımda tipografi ve rengin önemi hedef kitle,üzerindeki etkisinin görseller ile incelenmesi.
12) Web site projelerin incelenmesi, fikir analizleri ve yönlendirme, proje etaplarını artırmak için çalışmaların uygulamalı ve teorik olarak desteklenerek devam ettirilmesi.
13) Web site proje etabının incelenmesi eksiklerin pratik çözümlemelere ulaştırılması ve uzantılı kayıt aşamaların uygulamalı olarak gerçekleştirilmesi.
14) Web site projelerin son aşamaların incelenmesi hazırlanmış web site projelerin,program halinde web formatlı kayıtların gerçekleştirilmesi.
Diğer Kaynaklar: Web tasarımında işlem basamakları ve renk seçimlerinde bilinmesi gerekenler (Tevfik Fikret Koloğlu) Küresel ve mühendislik çalışmaları dergisi (2015)
H. Armutlu, Ş. Armutlu, and M. Akçay, iyi Bir Web Sitesi Nasıl Yapılır?, Akademik Bilişim 12 - XIV. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri, 2012
Grafik tasarımda renk , (Ambrose Gavin, Harris Paul) Literatür yayıncılı 2014
Grafik tasarımda tipografi , (Ambrose Gavin, Harris Paul) Literatür yayıncılı 2014
https://www.deltawebsistem.com/blog/web-tasarimda-tipografinin-onemi-nedir/
https://tr.wix.com/blog/makale/web-tasarim-nedir

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Bilgisayar bilimlerinin temel kavramlarını ve terminolojisini anlama.
2) C, C++, Java, Python gibi yaygın kullanılan programlama dillerinde kod yazabilme.
3) Algoritma ve veri yapıları konularında derinlemesine bilgi sahibi olma.
4) Yazılım projelerinin planlanması, yürütülmesi ve yönetimi konusunda bilgi sahibi olma.
5) Veritabanı tasarımı, yönetimi ve SQL sorgulama hakkında bilgi sahibi olma.
6) Bilgisayar ağları, internet teknolojileri ve iletişim protokolleri hakkında bilgi sahibi olma.
7) Çeşitli programlama dillerinde ve platformlarda etkili kod yazabilme. 2 2 2 2 2
8) Algoritmik düşünme yeteneği ile karmaşık problemleri çözebilme.
9) Matematiksel ve mantıksal düşünme yeteneklerini kullanarak yazılım çözümleri geliştirebilme.
10) Veritabanı oluşturma, yönetme ve sorgulama becerileri.
11) HTML, CSS, JavaScript ve ilgili frameworklerle web uygulamaları geliştirebilme. 3 3 3 3 3
12) Android ve iOS platformları için mobil uygulama geliştirme becerileri.
13) Yazılım geliştirme süreçlerinde ekip içinde etkin bir şekilde çalışabilme.
14) Yazılım projelerini planlama, yürütme ve yönetme becerileri.
15) Teknolojideki yenilikleri ve güncel gelişmeleri takip ederek sürekli öğrenme yetkinliği.
16) Teknik ve teknik olmayan paydaşlarla etkili iletişim kurabilme.
17) Yaratıcı düşünme ile yazılım projelerinde yenilikçi yaklaşımlar benimseme.
18) Kendi kendine öğrenme ve mesleki gelişim için gerekli motivasyona sahip olma.
19) Grafik tasarım alanında üretilmiş düşünce ve tasarımları, ekip çalışması içerisinde doğru uygulayabilecek ,bilgiye sahip olmak ve tasarım ve üretim alanındaki ekip ile uyumlu bir şekilde çalışabilecek düzeye getirmek.
20) Grafik tasarımın yaratım, uygulama ve üretim aşamalarını planlar. Bilgisayarda grafik programlarını kullanarak tasarımlarını görselleştirir.

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Tartışma % 0
Katılım % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 14 56
Laboratuvar 13 52
Uygulama
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.)
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.)
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma 6 6
ARA SINAV (Vize) 1 1
Genel Sınava Hazırlanma 6 6
GENEL SINAV (Final) 1 1
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 122
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 4