BESLENME VE DIYETETIK | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | BES716 | ||||||||
Ders İsmi: | Beslenme Antropolojisi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 4. Yarıyıl / Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Alan İçi Seçmeli | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
Dersin Amacı: | Öğrencileri tarihsel süreçteki beslenme alışkanlıklar ve ülkeler arası beslenme alışkanlıklarındaki farklılıklar hakkında bilgilendirmek. |
Dersin Hedefi: | Beslenmeyi etkileyen sosyal, ekonomik, kültürel, politik, coğrafik nedenler/faktörler hakkında bilgi edinmek. |
Dersin Veriliş Şekli: |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Toplum beslenmesi için kullanılacak materyalleri tanıma yetisine sahiptir. |
||
2) Farklı coğrafya ve iklim koşullarında beslenme kültürü hakkında bilgi edinmek |
||
3) Farklı sosyal, kültürel ve ekonomik yapılanmalar altında beslenme alışkanlıklarının gelişimi hakkında bilgi edinmek. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Dünya mutfağını tanıma. |
||
2) Osmanlı mutfağını tanıma. |
||
3) Türk mutfağını tanıma, beslenme alışkanlıkları ve sağlık yönünden değerlendirilmesi. |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Tarihsel süreçteki beslenme alışkanlıkları hakkında bilgi edinmek, Türk mutfağı ve Dünya mutfağını tanımak, beslenme alışkanlıklarını sağlık yönünden değerlendirmek ve mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahip olmak. |
Hafta | Konu | ||
1) | Beslenme antropolojisinin tanımı ve beslenmeyi etkileyen faktörler | ||
2) | Tarihsel süreçte farklı yaşam ve yerleşim biçimlerine göre beslenme | ||
3) | Farklı coğrafya ve iklim koşullarında beslenme | ||
4) | Farklı sosyal, kültürel ve ekonomik yapılanmalar altında beslenme alışkanlıklarının | ||
5) | Farklı politik ve dini yapılanmalar altında beslenme alışkanlıklarının gelişimi | ||
6) | Dünya mutfaklardan örnekler: Akdeniz mutfağı | ||
7) | Dünya mutfaklardan örnekler:Uzak Doğu mutfağı | ||
8) | Dünya mutfaklardan örnekler:Orta Doğu mutfağı | ||
9) | Dünya mutfaklarından örnekler: Osmanlı mutfağı | ||
10) | Türk mutfağı ve yemek kültürü | ||
11) | Doğu, Güney Doğu, İç Anadolu bölgesi mutfakları | ||
12) | Ege, Karadeniz ve Marmara bölgesi | ||
13) | Hızlı, hazır yemek kültürü | ||
14) | Yemek alışkanlıklarındaki değişimlerin beslenme ve sağlık yönünden değerlendirilmesi | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Beslenme ve tıp bilimleri ile ilgili temel kavramları bilir | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||
2) Beslenme ve besinlerin sağlıkla çift yönlü ilişkisini bilir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | ||||||||
3) Gıda, beslenme ve sağlık mevzuatını bilir | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | ||||||||
4) Yeterli mesleki terminoloji bilgisine sahiptir | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | ||||||||
5) Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar. | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||
6) Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||
7) Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | ||||||||
8) Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||
9) En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır. | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||
10) Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||
11) Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişimi öğrenir | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||
12) Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | ||||||||
13) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||
14) Hasta yakınları, doktorlar ve meslektaşları ile etkin iletişim kurabilir, bilgi verici olur. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||
15) Beslenme ve diyetetik uygulamalarında görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. Edindiği bilgi ve becerilerle beslenme ve diyetetik alanındaki hizmetin örgütlenmesi, yürütülmesi, değerlendirilmesi konusunda bireysel ve ekip üyesi olarak kalite yönetimi ve süreçleri çerçevesinde sorumluluk alır. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 28 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 14 |
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | ||
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | 8 | 16 |
Proje Hazırlama + Sunma | 1 | 3 |
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 7 | 14 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 1 |
Genel Sınava Hazırlanma | 14 | 14 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 1 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 91 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 3 |