| BILGISAYAR PROGRAMCILIĞI | |||||
|---|---|---|---|---|---|
| Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey | ||
| Ders Kodu: | BGP706 | ||||||||
| Ders İsmi: | Python Programlama | ||||||||
| Ders Yarıyılı: | 4. Yarıyıl / Bahar | ||||||||
| Ders Kredileri: |
|
||||||||
| Öğretim Dili: | TR | ||||||||
| Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
| Dersin Türü: | Alan İçi Seçmeli | ||||||||
| Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
| Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Kadir Turgut |
| Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencilere Python programlama dilinin temel prensiplerini ve uygulama tekniklerini öğreterek, çeşitli alanlarda etkili ve verimli yazılım çözümleri geliştirme yetkinliği kazandırmayı amaçlamaktadır. |
| Dersin Hedefi: | Öğrenciler, Python programlama dilinin temel sözdizimini ve yapısını öğrenerek, çeşitli problemlere yönelik çözümler geliştirebilecek yazılım uygulamaları oluşturma becerisine sahip olacaklardır. |
| Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
| Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
|
1) Öğrenciler, Python programlama dilinin temel sözdizimini, veri yapılarını ve kontrol akışlarını öğrenerek, programlama temellerini kavrayacaklardır. |
||
| Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
|
1) Öğrenciler, Python ile etkili algoritmalar geliştirme, veri işleme ve problem çözme becerisi kazanacaklardır. |
||
| Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
|
1) Öğrenciler, Python dilini kullanarak çeşitli alanlarda yazılım çözümleri tasarlama, uygulama ve optimize etme yetkinliği geliştireceklerdir. |
||
| Hafta | Konu | ||
| 1) | Temel Veri Tipleri ve Print | ||
| 2) | Değişkenler ve Veri Tipleri | ||
| 3) | Matematiksel ve Mantıksal İşlemler | ||
| 4) | Koşul İfadeleri | ||
| 5) | Döngüler | ||
| 6) | Fonksiyonlar | ||
| 7) | Dosya İşlemleri | ||
| 8) | Arama ve Sıralama | ||
| 9) | Veri Yapıları ve Listeler | ||
| 10) | Karma Örnekler | ||
| 11) | Sayısal Hesaplamalar ve Yöntemler | ||
| 12) | Nesne ve Sınıf Kavramları | ||
| 13) | Numpy ve Pandas Kütüphaneleri | ||
| 14) | Python ile Gelişmiş Uygulamalar | ||
|
|||
| Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
| Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
|||||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Program Kazanımları | ||||||||||||||||||||
| 1) Bilgisayar bilimlerinin temel kavramlarını ve terminolojisini anlama. | ||||||||||||||||||||
| 2) C, C++, Java, Python gibi yaygın kullanılan programlama dillerinde kod yazabilme. | 3 | 3 | 3 | |||||||||||||||||
| 3) Algoritma ve veri yapıları konularında derinlemesine bilgi sahibi olma. | 3 | 3 | 3 | |||||||||||||||||
| 4) Yazılım projelerinin planlanması, yürütülmesi ve yönetimi konusunda bilgi sahibi olma. | 2 | 2 | 2 | |||||||||||||||||
| 5) Veritabanı tasarımı, yönetimi ve SQL sorgulama hakkında bilgi sahibi olma. | 2 | 2 | 2 | |||||||||||||||||
| 6) Bilgisayar ağları, internet teknolojileri ve iletişim protokolleri hakkında bilgi sahibi olma. | ||||||||||||||||||||
| 7) Çeşitli programlama dillerinde ve platformlarda etkili kod yazabilme. | 3 | 3 | 3 | |||||||||||||||||
| 8) Algoritmik düşünme yeteneği ile karmaşık problemleri çözebilme. | 2 | 2 | 2 | |||||||||||||||||
| 9) Matematiksel ve mantıksal düşünme yeteneklerini kullanarak yazılım çözümleri geliştirebilme. | ||||||||||||||||||||
| 10) Veritabanı oluşturma, yönetme ve sorgulama becerileri. | 2 | 2 | 2 | |||||||||||||||||
| 11) HTML, CSS, JavaScript ve ilgili frameworklerle web uygulamaları geliştirebilme. | ||||||||||||||||||||
| 12) Android ve iOS platformları için mobil uygulama geliştirme becerileri. | ||||||||||||||||||||
| 13) Yazılım geliştirme süreçlerinde ekip içinde etkin bir şekilde çalışabilme. | ||||||||||||||||||||
| 14) Yazılım projelerini planlama, yürütme ve yönetme becerileri. | 2 | 2 | 2 | |||||||||||||||||
| 15) Teknolojideki yenilikleri ve güncel gelişmeleri takip ederek sürekli öğrenme yetkinliği. | 2 | 2 | 2 | |||||||||||||||||
| 16) Teknik ve teknik olmayan paydaşlarla etkili iletişim kurabilme. | ||||||||||||||||||||
| 17) Yaratıcı düşünme ile yazılım projelerinde yenilikçi yaklaşımlar benimseme. | 2 | 2 | 2 | |||||||||||||||||
| 18) Kendi kendine öğrenme ve mesleki gelişim için gerekli motivasyona sahip olma. | 2 | 2 | 2 | |||||||||||||||||
| 19) Grafik tasarım alanında üretilmiş düşünce ve tasarımları, ekip çalışması içerisinde doğru uygulayabilecek ,bilgiye sahip olmak ve tasarım ve üretim alanındaki ekip ile uyumlu bir şekilde çalışabilecek düzeye getirmek. | ||||||||||||||||||||
| 20) Grafik tasarımın yaratım, uygulama ve üretim aşamalarını planlar. Bilgisayarda grafik programlarını kullanarak tasarımlarını görselleştirir. | ||||||||||||||||||||
| Soru-Cevap | |
| Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
| Laboratuvar | |
| Sayısal Problem Çözme | |
| Alan çalışması | |
| Grup Çalışması / Ödevi | |
| Bireysel Ödev | |
| WEB Tabanlı Öğrenme | |
| Staj | |
| Yerinde Uygulama | |
| Proje Hazırlama | |
| Rapor Yazma | |
| Seminer | |
| Süpervizyon | |
| Sosyal Faaliyet | |
| Mesleki Faaliyet | |
| Mesleki Gezi | |
| Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
| Okuma | |
| Tez Hazırlama | |
| Arazi Çalışması | |
| Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
| Diğer | |
| Logbook | |
| Röportaj ve sözlü görüşme | |
| Araştırma | |
| Film izleme | |
| Kaynakça oluşturma | |
| Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
| Fotoğraf çekimi | |
| Eskiz çizimi | |
| Harita üzerinde işaretleme | |
| Harita okuma | |
| Doku örneği alma | |
| Malzeme arşivi oluşturma | |
| Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
| Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
| Devam | % 0 | |
| Laboratuar | % 0 | |
| Uygulama | % 0 | |
| Uygulama Sınavı | % 0 | |
| Küçük Sınavlar | % 0 | |
| Ödev | % 0 | |
| Sunum | % 0 | |
| Projeler | % 0 | |
| Derse Özgü Staj | % 0 | |
| Alan Çalışması | % 0 | |
| Makale Kritik | % 0 | |
| Makale Yazma | % 0 | |
| Modül Grup Çalışması | % 0 | |
| Beyin Fırtınası | % 0 | |
| Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
| Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
| Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
| Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
| Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
| Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
| Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
| Sözlü Sınav | % 0 | |
| Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
| Final | 1 | % 60 |
| Pratik Final | % 0 | |
| Rapor Teslimi | % 0 | |
| Bütünleme | % 0 | |
| Bütünleme Pratik | % 0 | |
| Kanaat Notu | % 0 | |
| Kurul-Committee | % 0 | |
| Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
| Portfolyo | % 0 | |
| Take-Home Sınav | % 0 | |
| Seyir Defteri | % 0 | |
| Katılım | % 0 | |
| Tartışma | % 0 | |
| Toplam | % 100 | |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
| YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
| Toplam | % 100 | |
| Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
| Ders Süresi | 14 | 28 |
| Laboratuvar | ||
| Uygulama | ||
| Uygulama Sınavı | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Alan Çalışması | ||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | ||
| Makale Kritik | ||
| Makale Yazma | ||
| Modül Grup Çalışması | ||
| Beyin Fırtınası | ||
| Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | 14 | 28 |
| Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | ||
| Proje Hazırlama + Sunma | ||
| Rapor Hazırlama + Sunma | ||
| Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
| Sözlü Sınav | ||
| Ara Sınavlara Hazırlanma | 7 | 14 |
| ARA SINAV (Vize) | 1 | 1 |
| Genel Sınava Hazırlanma | 14 | 21 |
| GENEL SINAV (Final) | 1 | 1 |
| Katılım | ||
| Tartışma | ||
| Portfolyo | ||
| Take-Home Sınav | ||
| Seyir Defteri | ||
| Toplam İş Yükü | 93 | |
| AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 3 | |