DIGITAL GAME DESIGN (ENGLISH)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: VCD713
Ders İsmi: Animation Design
Ders Yarıyılı: 5. Yarıyıl / Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 3 4
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler): -

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Ders, bilgisayar yardımıyla oluşturulan resim, grafik, şekil, çizim, ses ve hareketli görüntü gibi nesnelerin nasıl sayısallaştırıldığı, bilgisayarda nasıl saklandığı, bu işlemler için hangi programların kullanıldığını ele alarak, çeşitli animasyon uygulamaları hazırlanmasını ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır.
Dersin Hedefi: Öğrenciye çeşitli animasyon uygulamalarının nasıl oluşturulacağı bilgisi kazandırılır.
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Hareketli grafik tasarımı çalışmaları yapar.
  2) Adobe After Effects programının diğer özelliklerini kullanır ve tanımlar.
  3) Takım çalışmasında etkin olarak rol alır.
  4) Dosya formatları, görünüm oranları, yayına yönelik teknik konularda uygulamalı çalışmalar yapar.
  5) Kurguladığı hikayeleri bilgisayar ortamında hareketlendirir.
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Dersin amacı, hedefi, gerekleri ve içeriğine giriş. Grafik ve Animasyon Kavramları.
2) Adobe After Effects programında şekil animasyon mantığı ve uygulama örnekleri.
3) İç içe kompozisyonlar oluşturma (Pre- comp), animasyonda yol oluşturma. Zaman çizelgesi ve tasarım uzayı. Ödev teslimi, vize proje brieflerinin verilmesi.
4) Uzay ve zaman enterpolasyon mantığı. Easy ease, easy in ve easy out mantığı. Yola eğim vermek, değer grafikleri ile uygulama örnekleri. Vize ön taslak onay süreci.
5) Yardımcı programlarda hazırlanan basit karakter tasarımlarının Adobe After Effects programına aktarımı ve hareketlendirme. Vize ön taslak onay süreci.
6) Trim Path ve İlişkiler. Trim Path Uygulama. Vize projesi ön taslak onay süreci.
7) Hareket kopyalama, parent ilişkisi kurma, çok kademeli parent uygulamaları. Vize projesi ön taslak onay süreci.
8) Null object kavramı, uygulama örnekleri. Offset, wiggle paths komutları ile çalışma. Wiggle paths komutunun tipografi ile kullanımı. Vize projesi ön taslak onay süreci. Vize projesi ön taslak onay süreci.
9) Vize proje teslimi.
10) Infografik nedir, basılı ve hareketli tasarımlar üzerinden analiz. Hareket takibine giriş. Final proje sunumu.
11) Final projesi brieflerinin sunumu, ara ödev sunumu, expression kavramı ve döngü oluşturma. Nesne takip etme, yazı değerleri arası ilişkilendirme. Final projesi ön taslak onay süreci.
12) Pasta ve bar grafik yapımı, final projesi ön taslak onay süreci.
13) Final projeleri sunumları.
14) Final proje teslimi.
Diğer Kaynaklar: Shubin, N. (2018). Animation: From Concept to Production. CRC Press.

Maestri, G. (2016). The Animator's Survival Kit. Faber & Faber.

White, T. (2015). How to Make Animated Films: Tony White's Complete Masterclass on the Traditional Principles of Animation. Michael Wiese Productions.

Bec, C. (2019). The Animator's Sketchbook. Chronicle Books.

Lasseter, J., & Catmull, E. (2014). Creativity, Inc.: Overcoming the Unseen Forces That Stand in the Way of True Inspiration. Random House.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Tartışma % 0
Katılım % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 14 42
Laboratuvar
Uygulama
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) 14 42
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) 12 12
Proje Hazırlama + Sunma 2 4
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma
ARA SINAV (Vize) 1 10
Genel Sınava Hazırlanma
GENEL SINAV (Final) 1 10
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 120
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 4