|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Hareketli grafik tasarımı çalışmaları yapar.
|
2) Adobe After Effects programının diğer özelliklerini kullanır ve tanımlar.
|
3) Takım çalışmasında etkin olarak rol alır.
|
4) Dosya formatları, görünüm oranları, yayına yönelik teknik konularda uygulamalı çalışmalar yapar.
|
5) Kurguladığı hikayeleri bilgisayar ortamında hareketlendirir.
|
Yetkinlikler
(Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Dersin amacı, hedefi, gerekleri ve içeriğine giriş. Grafik ve Animasyon Kavramları. |
2) |
Adobe After Effects programında şekil animasyon mantığı ve uygulama örnekleri. |
3) |
İç içe kompozisyonlar oluşturma (Pre- comp), animasyonda yol oluşturma. Zaman çizelgesi ve tasarım uzayı. Ödev teslimi, vize proje brieflerinin verilmesi. |
4) |
Uzay ve zaman enterpolasyon mantığı. Easy ease, easy in ve easy out mantığı. Yola eğim vermek, değer grafikleri ile uygulama örnekleri. Vize ön taslak onay süreci. |
5) |
Yardımcı programlarda hazırlanan basit karakter tasarımlarının Adobe After Effects programına aktarımı ve hareketlendirme. Vize ön taslak onay süreci. |
6) |
Trim Path ve İlişkiler. Trim Path Uygulama. Vize projesi ön taslak onay süreci. |
7) |
Hareket kopyalama, parent ilişkisi kurma, çok kademeli parent uygulamaları. Vize projesi ön taslak onay süreci. |
8) |
Null object kavramı, uygulama örnekleri. Offset, wiggle paths komutları ile çalışma. Wiggle paths komutunun tipografi ile kullanımı. Vize projesi ön taslak onay süreci. Vize projesi ön taslak onay süreci. |
9) |
Vize proje teslimi. |
10) |
Infografik nedir, basılı ve hareketli tasarımlar üzerinden analiz. Hareket takibine giriş. Final proje sunumu. |
11) |
Final projesi brieflerinin sunumu, ara ödev sunumu, expression kavramı ve döngü oluşturma. Nesne takip etme, yazı değerleri arası ilişkilendirme. Final projesi ön taslak onay süreci. |
12) |
Pasta ve bar grafik yapımı, final projesi ön taslak onay süreci. |
13) |
Final projeleri sunumları. |
14) |
Final proje teslimi. |
Diğer Kaynaklar: |
Shubin, N. (2018). Animation: From Concept to Production. CRC Press.
Maestri, G. (2016). The Animator's Survival Kit. Faber & Faber.
White, T. (2015). How to Make Animated Films: Tony White's Complete Masterclass on the Traditional Principles of Animation. Michael Wiese Productions.
Bec, C. (2019). The Animator's Sketchbook. Chronicle Books.
Lasseter, J., & Catmull, E. (2014). Creativity, Inc.: Overcoming the Unseen Forces That Stand in the Way of True Inspiration. Random House. |
|
Soru-Cevap |
|
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi |
|
Laboratuvar |
|
Sayısal Problem Çözme |
|
Alan çalışması |
|
Grup Çalışması / Ödevi |
|
Bireysel Ödev |
|
WEB Tabanlı Öğrenme |
|
Staj |
|
Yerinde Uygulama |
|
Proje Hazırlama |
|
Rapor Yazma |
|
Seminer |
|
Süpervizyon |
|
Sosyal Faaliyet |
|
Mesleki Faaliyet |
|
Mesleki Gezi |
|
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
|
Okuma |
|
Tez Hazırlama |
|
Arazi Çalışması |
|
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri |
|
Diğer |
|
Logbook |
|
Röportaj ve sözlü görüşme |
|
Araştırma |
|
Film izleme |
|
Kaynakça oluşturma |
|
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme |
|
Fotoğraf çekimi |
|
Eskiz çizimi |
|
Harita üzerinde işaretleme |
|
Harita okuma |
|
Doku örneği alma |
|
Malzeme arşivi oluşturma |
|
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
|