DIGITAL GAME DESIGN (ENGLISH)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: DGD104
Ders İsmi: Introduction to Game Engines
Ders Yarıyılı: 2. Yarıyıl / Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 1 4 6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. Yiğit Durmuş

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Unity, Unreal Engine ve Godot gibi halka açık oyun motorlarının oyun geliştirme için ana araçlar haline gelmesiyle, bu tür geliştirme ortamlarında uzmanlaşmış eğitime olan ihtiyaç da arttı. Bu ders, öğrencileri Unity oyun motorunun en önemli özellikleriyle tanıştırmayı ve mevcut bilgilerini kullanarak Unity'de tam anlamıyla gerçekleştirilmiş oyun deneyimleri geliştirme becerilerini geliştirmelerine yardımcı olmayı amaçlamaktadır.
Dersin Hedefi: Dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler;
1. Unity'nin en önemli kavram ve özellikleriyle tanışacak,
2. Unity editöründe nasıl gezineceklerini öğrenecek,
3. Sahne gezintisi ve düzenleme konusunda bilgi sahibi olacak,
4. Paket yöneticisi ve Unity Asset Store aracılığıyla yeni Unity paketlerini ve eklentilerini keşfedecek,
5. Unity oyun motorunu kullanarak tam anlamıyla gerçekleştirilmiş oyun deneyimleri geliştirebileceklerdir.
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Öğrenciler, dersin içeriği ve hedefleriyle tanışırlar.
  2) Öğrenciler, oyun motorları kavramı, neden var oldukları ve çağdaş oyun geliştirme üzerindeki etkileri ile tanıştırılacaklardır. Ayrıca mevcut oyun motorları hakkında bilgi edinecek ve birinin diğerinden neyle farklılaştığını öğreneceklerdir.
  3) Öğrenciler, Unity'nin bileşen sistemi ve nasıl çalıştığı hakkında bilgi edineceklerdir. Ayrıca farklı önemli bileşenler hakkında bilgi sahibi olacak ve bunlara kod üzerinden nasıl erişileceğini öğreneceklerdir.
  4) Öğrenciler, Unity'nin fizik motoru, amacı ve Unity editörü aracılığıyla nasıl etkileşimde bulunulacağı hakkında bilgi edineceklerdir.
  5) Öğrenciler, Unity'nin animasyon araçları ve nasıl çalıştığı hakkında bilgi edineceklerdir. Ayrıca Unity'de bir 2D sprite'ı nasıl animasyon haline getireceklerini öğreneceklerdir.
  6) Öğrenciler, sprite paleti, kural karoları, prefabrikler ve ızgaralar gibi araçlar hakkında bilgi edinecek ve bunları Unity'de seviyeler oluşturmak için nasıl kullanacaklarını öğreneceklerdir.
  7) Öğrenciler, Unity projelerine ses efektleri ve müzik eklemeyi öğreneceklerdir. Ayrıca ses ve ses seviyesini kod aracılığıyla nasıl kontrol edeceklerini de öğreneceklerdir.
  8) Öğrenciler, Unity'nin UI sistemi kullanarak oyun arayüzü oluşturmayı öğreneceklerdir. Kanvaslar, paneller ve bunları kullanarak oyunları için mantıklı bir UI oluşturmayı ve kontrol etmeyi öğreneceklerdir.
  9) Öğrenciler, Unity'deki kamera nesnesi hakkında bilgi edinecek ve aradıkları belirli oyun deneyimini oluşturmak için nasıl kontrol edebileceklerini öğreneceklerdir. Ayrıca Cinemachine aracı hakkında bilgi sahibi olacak ve nasıl kullanılacağını öğreneceklerdir.
  10) Öğrenciler, Unity'de ışık oluşturmayı ve kullanmayı, ışığın Unity sahnesindeki diğer öğelerle nasıl etkileşime girdiğini öğreneceklerdir. Ayrıca oyunlarına benzersiz görünümler ve estetikler kazandırmak için post-processing efektlerini nasıl kullanacaklarını öğreneceklerdir.
  11) Öğrenciler, Unity'de basit yol bulma sistemleri oluşturmak için NavMesh nasıl kullanılacağını öğreneceklerdir.
  12) Öğrenciler, Unity'nin parçacık sistemini kullanarak oyunlarının görsellerini geliştiren efektler oluşturmayı öğreneceklerdir. Ayrıca bunu nasıl kontrol edeceklerini ve kod aracılığıyla nasıl ince ayar yapacaklarını da öğreneceklerdir.
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Dersin Tanıtımı
2) Oyun Motorları Nedir?
3) Unity'nin Bileşen Sistemi
4) Unity Physics
5) Unity'de Animasyon Yapmak
6) Seviye Tasarım Araçları
7) Ses Efektleri ve Müzik
8) Ara Sinavlar
9) Game Jam
10) UI Araçları ve Bileşenleri
11) Kamera Araçları ve Cinemachine
12) Işık ve Post-Processing Efektleri
13) NavMesh ve Yol Bulma
14) Parçacık Sistemi
15) Yedek
16) Final Sınavları
Diğer Kaynaklar: - Unity Learn

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

Program Kazanımları

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar % 0
Final % 0
Pratik Final % 0
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Bütünleme Pratik % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Katılım % 0
Tartışma % 0
Toplam % 0
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 0
Toplam % 0

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 16 32
Laboratuvar 16 48
Uygulama
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.)
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.)
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma
ARA SINAV (Vize) 1 3
Genel Sınava Hazırlanma
GENEL SINAV (Final) 1 3
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 86
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 2