DIGITAL GAME DESIGN (ENGLISH) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | DGD104 | ||||||||
Ders İsmi: | Introduction to Game Engines | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 2. Yarıyıl / Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Yiğit Durmuş |
Dersin Amacı: | Unity, Unreal Engine ve Godot gibi halka açık oyun motorlarının oyun geliştirme için ana araçlar haline gelmesiyle, bu tür geliştirme ortamlarında uzmanlaşmış eğitime olan ihtiyaç da arttı. Bu ders, öğrencileri Unity oyun motorunun en önemli özellikleriyle tanıştırmayı ve mevcut bilgilerini kullanarak Unity'de tam anlamıyla gerçekleştirilmiş oyun deneyimleri geliştirme becerilerini geliştirmelerine yardımcı olmayı amaçlamaktadır. |
Dersin Hedefi: | Dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler; 1. Unity'nin en önemli kavram ve özellikleriyle tanışacak, 2. Unity editöründe nasıl gezineceklerini öğrenecek, 3. Sahne gezintisi ve düzenleme konusunda bilgi sahibi olacak, 4. Paket yöneticisi ve Unity Asset Store aracılığıyla yeni Unity paketlerini ve eklentilerini keşfedecek, 5. Unity oyun motorunu kullanarak tam anlamıyla gerçekleştirilmiş oyun deneyimleri geliştirebileceklerdir. |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Öğrenciler, dersin içeriği ve hedefleriyle tanışırlar. |
||
2) Öğrenciler, oyun motorları kavramı, neden var oldukları ve çağdaş oyun geliştirme üzerindeki etkileri ile tanıştırılacaklardır. Ayrıca mevcut oyun motorları hakkında bilgi edinecek ve birinin diğerinden neyle farklılaştığını öğreneceklerdir. |
||
3) Öğrenciler, Unity'nin bileşen sistemi ve nasıl çalıştığı hakkında bilgi edineceklerdir. Ayrıca farklı önemli bileşenler hakkında bilgi sahibi olacak ve bunlara kod üzerinden nasıl erişileceğini öğreneceklerdir. |
||
4) Öğrenciler, Unity'nin fizik motoru, amacı ve Unity editörü aracılığıyla nasıl etkileşimde bulunulacağı hakkında bilgi edineceklerdir. |
||
5) Öğrenciler, Unity'nin animasyon araçları ve nasıl çalıştığı hakkında bilgi edineceklerdir. Ayrıca Unity'de bir 2D sprite'ı nasıl animasyon haline getireceklerini öğreneceklerdir. |
||
6) Öğrenciler, sprite paleti, kural karoları, prefabrikler ve ızgaralar gibi araçlar hakkında bilgi edinecek ve bunları Unity'de seviyeler oluşturmak için nasıl kullanacaklarını öğreneceklerdir. |
||
7) Öğrenciler, Unity projelerine ses efektleri ve müzik eklemeyi öğreneceklerdir. Ayrıca ses ve ses seviyesini kod aracılığıyla nasıl kontrol edeceklerini de öğreneceklerdir. |
||
8) Öğrenciler, Unity'nin UI sistemi kullanarak oyun arayüzü oluşturmayı öğreneceklerdir. Kanvaslar, paneller ve bunları kullanarak oyunları için mantıklı bir UI oluşturmayı ve kontrol etmeyi öğreneceklerdir. |
||
9) Öğrenciler, Unity'deki kamera nesnesi hakkında bilgi edinecek ve aradıkları belirli oyun deneyimini oluşturmak için nasıl kontrol edebileceklerini öğreneceklerdir. Ayrıca Cinemachine aracı hakkında bilgi sahibi olacak ve nasıl kullanılacağını öğreneceklerdir. |
||
10) Öğrenciler, Unity'de ışık oluşturmayı ve kullanmayı, ışığın Unity sahnesindeki diğer öğelerle nasıl etkileşime girdiğini öğreneceklerdir. Ayrıca oyunlarına benzersiz görünümler ve estetikler kazandırmak için post-processing efektlerini nasıl kullanacaklarını öğreneceklerdir. |
||
11) Öğrenciler, Unity'de basit yol bulma sistemleri oluşturmak için NavMesh nasıl kullanılacağını öğreneceklerdir. |
||
12) Öğrenciler, Unity'nin parçacık sistemini kullanarak oyunlarının görsellerini geliştiren efektler oluşturmayı öğreneceklerdir. Ayrıca bunu nasıl kontrol edeceklerini ve kod aracılığıyla nasıl ince ayar yapacaklarını da öğreneceklerdir. |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) |
Hafta | Konu | ||
1) | Dersin Tanıtımı | ||
2) | Oyun Motorları Nedir? | ||
3) | Unity'nin Bileşen Sistemi | ||
4) | Unity Physics | ||
5) | Unity'de Animasyon Yapmak | ||
6) | Seviye Tasarım Araçları | ||
7) | Ses Efektleri ve Müzik | ||
8) | Ara Sinavlar | ||
9) | Game Jam | ||
10) | UI Araçları ve Bileşenleri | ||
11) | Kamera Araçları ve Cinemachine | ||
12) | Işık ve Post-Processing Efektleri | ||
13) | NavMesh ve Yol Bulma | ||
14) | Parçacık Sistemi | ||
15) | Yedek | ||
16) | Final Sınavları | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Final | % 0 | |
Pratik Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Bütünleme Pratik | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Toplam | % 0 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 0 | |
Toplam | % 0 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 16 | 32 |
Laboratuvar | 16 | 48 |
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | ||
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | ||
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | ||
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | ||
ARA SINAV (Vize) | 1 | 3 |
Genel Sınava Hazırlanma | ||
GENEL SINAV (Final) | 1 | 3 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 86 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 2 |