DIGITAL GAME DESIGN (ENGLISH)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: DGD203
Ders İsmi: Game Production & Programming Studio-I
Ders Yarıyılı: 3. Yarıyıl / Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
4 2 4 6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler):

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: C# programlama dili ile oyun tasarlama becerisini kazanmak.
Dersin Hedefi: Bu derste C# programlama dili ve .NET ortamına giriş yapılacak, event-driven programlama ve nesne kullanımına odaklanılacak ve dolayısı ile öğrenciler nesne-odaklı programlamanın (OOP) temellerini ile tanışacaklar. Takiben, bu OOP bilgisi Unity'de oyun tasarlamak için kullanılacak.
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Nesne-odaklı programlama temellerini derinlemesine anlamak.
  2) Basit uygulama alanlarında OOP bazlı programları yazmak için, C# dilinde desteklenen doğru data tiplerini seçebilmek
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) OOP temellerini C# dilinde programlarda uygulamak.
  2) Gerçekçi bilgisayar problemleri çözen C# programları geliştirmek.
  3) Oyun tasarımı için Unity'de script yazma tecrübesi kazanmak.
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Derse Giriş
2) Visual Studio ve C# Temelleri I
3) Visual Studio and C# Temelleri II
4) C# Dilini Anlamak I
5) C# Dilini Anlamak II
6) C# Dilini Anlamak III
7) Ara Sınav Proje
8) ARA SINAV HAFTASI
9) Kod Akışı Kontrolu, Data Tipi Değişimi, İstisna İdaresi I
10) Kod Akışı Kontrolu, Data Tipi Değişimi, İstisna İdaresi II
11) Kod Akışı Kontrolu, Data Tipi Değişimi, İstisna İdaresi III
12) Fonksiyon Yazma, Düzeltme ve Test Etme I
13) Fonksiyon Yazma, Düzeltme ve Test Etme II
14) Fonksiyon Yazma, Düzeltme ve Test Etme III
15) Tekrar
Diğer Kaynaklar: Main Textbook: Mark J Price. C# 10 and .NET 6 – Modern Cross-Platform Development, 6th Edition.
Further Reading:
• Julian Gold. Object-Oriented Game Development.
• Scott Tozer. Practical C++ Programming with Game Development.
• Michael Kolling. Introduction to Programming with Greenfoot: Object-Oriented Programming in Java with Games and Simulations.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

4

2

3

5

Program Kazanımları

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler 1 % 40
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar % 0
Final 1 % 60
Pratik Final % 0
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Bütünleme Pratik % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Katılım % 0
Tartışma % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 14 14
Laboratuvar 14 56
Uygulama
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 48
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.)
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.)
Proje Hazırlama + Sunma 9 90
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma
ARA SINAV (Vize)
Genel Sınava Hazırlanma
GENEL SINAV (Final)
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 208
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 6