AĞIZ VE DIŞ SAĞLIĞI | |||||
---|---|---|---|---|---|
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | IKU-Z-211 | ||||||||
Ders İsmi: | Şarap Kültürü | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 1. Yarıyıl / Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. Dilek CEYHAN |
Dersin Amacı: | Bu ders daha önce hiç şarap bilgisi olmayan herkese kapsamlı bir temel şarap bilgisi kazandırmayı amaçlamaktadır. Öğrenciler bu derste antikiteden günümüze şarabın tarihini, şarabın stilini ve kalitesini etkileyen faktörlerle başlıca şarap yapım tekniklerini ve üzüm çeşitlerini, şarabın servisi ve saklanmasını, sistematik şarap tadımını ve temel yemek-şarap eşleşmesi kurallarını öğreneceklerdir. |
Dersin Hedefi: | Bu ders daha önce hiç şarap bilgisi olmayan herkese kapsamlı bir temel şarap bilgisi kazandırmayı amaçlamaktadır. Öğrenciler bu derste antikiteden günümüze şarabın tarihini, şarabın stilini ve kalitesini etkileyen faktörlerle başlıca şarap yapım tekniklerini ve üzüm çeşitlerini, şarabın servisi ve saklanmasını, sistematik şarap tadımını ve temel yemek-şarap eşleşmesi kurallarını öğreneceklerdir. |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) - Şarabın tarihteki yerini ve gelişimine yön veren başlıca olayları öğreneceklerdir. |
||
2) - Şarap nedir sorusunu yanıtlayabilir, farklı karakterdeki şarap çeşit ve stillerini ayırt edebilirler. |
||
3) - Üzüm yetiştirme ve ilgili etiket terimleri hakkında bilgi sahibi olurlar. |
||
4) - Şarap yapım süreçlerini açıklayabilirler. |
||
5) - Dünyanın önemli şarap bölgelerini ve şaraplık üzümlerini sıralayabilirler. |
||
6) - Sistematik şarap tadımı ve temel yemek-şarap eşleşmeleri yapabilirler. |
||
7) - Şarabın nasıl saklanması gerektiği bilir ve başlıca şarap hatalarını ayırt edebilirler. |
||
8) - Şarap servisi yapabilirler. |
Hafta | Konu | ||
1) | Giriş: Şaraba dair temel kavramlar | ||
2) | Şarap nedir? Şarap tarihine kısa bir bakış ve modern şarabın evrimi | ||
3) | Dünyada üzüm yetiştiriciliği 1 | ||
4) | Dünyada üzüm yetiştiriciliği 2 | ||
5) | Bağda üzüm yetiştiriciliği 1 | ||
6) | Bağda üzüm yetiştiriciliği 2 | ||
7) | Şarap yapımının temelleri: Beyaz şaraplar | ||
8) | Şarap yapımının temelleri: Roze ve kırmızı şaraplar | ||
9) | Şarap yapımının temelleri: Köpüklü, tatlı ve fortifiye şaraplar | ||
10) | Sistematik şarap tadımına giriş ve değerlendirme | ||
11) | Şarabın saklanması, servis edilmesi, yaygın şarap hataları | ||
12) | Yemek-şarap uyumunun temel prensipleri | ||
13) | Beyaz şarap yapımında kullanılan başlıca üzüm çeşitleri | ||
14) | Kırmızı şarap yapımında kullanılan başlıca üzüm çeşitleri | ||
15) | Dünyadaki önemli şarap bölgeleri ve etiket okuma | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Ağız ve Diş Sağlığı Programı alanında temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir. | |||||||||||||
2) Ağız ve Diş Sağlığı Programı alanında edindiği bilgi ve eleştirel düşünme becerisini meslek pratiğinde karşılaşacağı sorunların tanımlanmasında, analizinde ve çözümünde kullanır, sorumluluk alır. | |||||||||||||
3) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir, alanı ile ilgili güncel gelişmeleri takip eder, sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler | |||||||||||||
4) Mesleği ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, kayıt altına alınması ve kayıtların gizliliğinin sağlanmasında etik değerleri ve hukuk kurallarını gözetir | |||||||||||||
5) Ağız ve diş sağlığı hizmetlerinin sunumu ve yönetiminde; ekip çalışması, kalite süreç yönetimi, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, insan hakları ve muayenehane yönetimi konularında bilgi sahibidir. | |||||||||||||
6) Alanı ile ilgili bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır | |||||||||||||
7) Diş hekimi, hasta, hasta yakınları, meslektaşları ve ekip üyeleri ile etkili iletişim kurar. | |||||||||||||
8) Dişhekimliğinde tüm disiplinler ile çalışabilme deneyimine sahiptir, görev yapacağı alanda gerekli tıbbi terminolojiyi bilir, alet- ekipmanı tanır ve kullanır. | |||||||||||||
9) Tüm dental girişimlerde hekime yardımcı olur, koruyucu hekimlik ve oral hijyenin sürdürülmesi konularında hastayı bilgilendirir, evrensel enfeksiyon kontrolü rehberlerini bilir ve uygular | |||||||||||||
10) Toplumsal sorumluluk proje ve etkinlikleri düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir | |||||||||||||
11) İş sağlığı ve güvenliği konusunda sertifikalı eğitime sahiptir. | |||||||||||||
12) Acil ilk yardım uygulaması yapabilir | |||||||||||||
13) İngilizceyi alanındaki bilgileri izleyecek ve meslektaşları ile iletişim kuracak düzeyde bilir. |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Toplam | % 0 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 0 | |
Toplam | % 0 |