BESLENME VE DIYETETIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: IKU-K-312
Ders İsmi: Medya ve İletişim Teknolojileri
Ders Yarıyılı: 4. Yarıyıl / Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Alan Dışı Seçmeli
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. Merve Gülek

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Medya ve İletişim Teknolojileri dersinin amacı; öğrencilere medya ve iletişim alanında bilgi ve beceriler kazandırarak, günümüzün hızla değişen medya ortamında etkin bir şekilde iletişim kurmalarını sağlamaktır. Bu ders, öğrencilerin medya araçlarını ve teknolojilerini anlama, bilgileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme ve bu araçları yaratıcı bir şekilde kullanma yeteneği geliştirmelerine odaklanır. Öğrencilere medya okuryazarlığını kazandırmak, eleştirel düşünme becerilerini geliştirmek ve medya ile iletişim teknolojilerinin toplumsal dinamikler üzerindeki etkilerini öğretmek hedeflenir. Ayrıca, öğrencilerin medya içeriklerinin toplumsal etkilerini analiz edebilmeleri, etik ve yasal sorumlulukları kavramaları amaçlanır. Sonuç olarak ders, öğrencilerin medya okuryazarlığını artırarak, bilinçli ve sorumlu medya tüketicileri ve üretici olmalarını hedefler.
Dersin Hedefi: Öğrencilere medyanın ve bu bağlamda gelişen iletişim teknolojilerinin avantaj ve olası dezavantajları hakkında bilgiler aktarmak, eleştirel bakış açısı kazanarak muhakeme kabiliyetlerini artırmak ve medya okuryazarlığı bilinci kazandırmak dersin temel hedefleri arasındadır.
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Medya ve iletişim teknolojileri dersinde amaç, öğrencinin bu alanları bilinçli ve etkili bir şekilde anlamasını, kullanmasını ve eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirmesini sağlamayı amaçlar.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Medya ve iletişim teknolojilerinin öğretisi, bireyleri daha bilinçli medya kullanıcıları ve üreticileri haline getirirken, dijital çağın fırsatlarını ve risklerini anlamalarını sağlar. Bu yaklaşım bireylerin hem bilgiye ulaşmasını hem de onu eleştirel ve etik bir şekilde kullanmasını hedeflemektedir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Medyaya Eleştirel Açıdan Bakmak
2) Günümüzde Medya Okuryazarlığının Önemi
3) Medyaya Eleştirel Açıdan Bakmak Manipülasyon / Propaganda
4) Belgesel İzleme (Sosyal İkilem)
5) Geleneksel ve Yeni Medya
6) Endüstri 4.0 ve Ağ Toplumu
7) Artırılmış ve Sanal Gerçeklik Büyük Veri Yapay Zeka
8) Toplum 5.0
9) Metaverse
10) Dijital Bağımlılık
11) İnternetin Güvenli Kullanımı
12) Kültürün Dijitalleşmesi
13) Siber Zorbalık ve Medyada Nefret Söylemi
Diğer Kaynaklar: * Eleştirel Medya Okuryazarlığı, Abdurrahman Şahin, Anı Yayıncılık, 2021
* Yeni Medya Okuryazarlığı ve Medyaya Güven, Dr. Nehir Devrim, Gece Kitaplığı, 2023
* Medya Okuryazarlığı, Doç. Dr. Meltem Bostancı, Nobel Yayıncılık, 2019
* Medya Okuryazarlığı Araştırmaları Dergisi, 2023
* The Media Education Manifesto, David Buckingham, Polity, 2019

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

Program Kazanımları
1) Beslenme ve tıp bilimleri ile ilgili temel kavramları bilir
2) Beslenme ve besinlerin sağlıkla çift yönlü ilişkisini bilir.
3) Gıda, beslenme ve sağlık mevzuatını bilir
4) Yeterli mesleki terminoloji bilgisine sahiptir
5) Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar.
6) Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
7) Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür.
8) Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
9) En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır.
10) Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
11) Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişimi öğrenir
12) Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
13) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür
14) Hasta yakınları, doktorlar ve meslektaşları ile etkin iletişim kurabilir, bilgi verici olur.
15) Beslenme ve diyetetik uygulamalarında görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. Edindiği bilgi ve becerilerle beslenme ve diyetetik alanındaki hizmetin örgütlenmesi, yürütülmesi, değerlendirilmesi konusunda bireysel ve ekip üyesi olarak kalite yönetimi ve süreçleri çerçevesinde sorumluluk alır.

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 0 % 0
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Uygulama Sınavı 0 % 0
Küçük Sınavlar 0 % 0
Ödev 0 % 0
Sunum 0 % 0
Projeler 0 % 0
Derse Özgü Staj 0 % 0
Alan Çalışması 0 % 0
Makale Kritik 0 % 0
Makale Yazma 0 % 0
Modül Grup Çalışması 0 % 0
Beyin Fırtınası 0 % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme 0 % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma 0 % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme 0 % 0
Uygulama Tekrarı vb. 0 % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) 0 % 0
Proje Hazırlama + Sunma 0 % 0
Rapor Hazırlama + Sunma 0 % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma 0 % 0
Sözlü Sınav 0 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Rapor Teslimi 0 % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu 0 % 0
Kurul-Committee 0 % 0
Yazma Ödev Dosyası 0 % 0
Portfolyo 0 % 0
Take-Home Sınav 0 % 0
Seyir Defteri 0 % 0
Tartışma 0 % 0
Katılım 0 % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 12 24
Laboratuvar
Uygulama
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.)
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.)
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma
ARA SINAV (Vize) 1 1
Genel Sınava Hazırlanma
GENEL SINAV (Final) 1 1
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 26
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 0