BILGISAYAR PROGRAMCILIĞI | |||||
---|---|---|---|---|---|
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | IKU-G-313 | ||||||||
Ders İsmi: | Yaşlı Bakımı | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 3. Yarıyıl / Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Alan Dışı Seçmeli | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | ÖĞRETİM ÜYESİ ELİF KAYA AYDOĞDU |
Dersin Amacı: | Yaşlılığı anlamak. Yaşlı Bakımının ilke ve uygulamalarını öğrenmek Yaşlı bireylerin bakımını ve özel bakım gerektiren durumları öğrenmek |
Dersin Hedefi: | Öğrencilerin ders sonunda; Yaşlılık kavramını öğrenebilmeleri, Yaşlı Bireylerin ihtiyaçlarını saptayabilmeleri, Yaşlılığın getirdiği ihtiyaç ve özel bakım gerektiren durumları anlayabilmeleri hedeflenmiştir. |
Dersin Veriliş Şekli: |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) YAŞLILIK İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR: YAŞLILIK SÜRECİNE İLİŞKİN TEORİLER
Yaşlılık sürecine ilişkin teorileri öğrenmek,
Süreç hakkında farkındalık oluşturabilmektir.
|
||
2) YAŞLILIĞA İLİŞKİN FİZYOLOJİK VE PSİKOLOJİK DEĞİŞİKLİKLER / YAŞLI BİREYİN BÜTÜNCÜL DEĞERLENDİRİLMESİ
Yaşlılığa ilişkin meydana gelen fizyolojik ve psikolojik değişimlerin öğrenilmesi
Yaşlı bireyin bütüncül değerlendirmesinin öğrenilmesi
Öğrenilen bilgiler doğrultusunda yaşlı bireylere verilen bakım yönetiminin etkin sağlanması |
||
3) ULUSAL VE ULUSLARARASI YAŞLILIK POLİTİKALARI YAŞLI BİREYLERDE SAĞLIĞIN KORUNMASI VE GELİŞTİRİLMESİ
Yaşlılık ile ilgili uluslararası ve ulusal politikaların gelişimini öğrenmek
Yaşlılık ile ilgili politika gereksinimlerinin farkına varmak.
Yaşlılık ile ilgili politika ihtiyaçlarını belirleyebiilmek |
||
4) YAŞ AYRIMCILIĞI, YAŞLILARIN İHMALİ VE İSTİSMARINA YÖNELİK STRATEJİLER, YAŞILIK VE İLETİŞİMYaşlı ihmalini tanıyabilmek
Yaşlı ayrımcılığını ayırt edebilmek
Yaşlı istismarını tanıyabilmek
Yaşlı bireylere karşı uygulanan ayrımcılık, ihmal ve istimarın önüne geçmek için yapılabilecekleri öğrenmek |
||
5) YAŞLI BİREYLERDE ÖZ BAKIMIN GELİŞTİRİLMESİ
Yaşlı bireylerin sağlıklarının korunması, sürdürülmesi ve öz bakımları hakkında bilgi sahibi olmak.
Yaşlıların öz bakım gereksinimlerini öğrenmek,
Yaşlıların öz bakımının geliştirilmesine yönelik günlük yaşam aktivitelerinin yerine getirilmesini sağlamak. |
||
6) YAŞLILIKTA KRONİK HASTALIKLARIN YÖNETİMİ
Yaşlılarda kronik hastalıkların yönetimi hakkında farkındalık oluşturmaktır.
Yaşlılarda kronik hastalıklara neden olan faktörlerin açıklanabilmesi
Kronik hastalıkların yönetimi hakkında bilgi verebilmek |
||
7) YAŞLI BİREYLERDE DEMANS VE BAKIM
YAŞLI BİREYLERDE DEPRESYON VE BAKIM
Yaşlı bireylerde demans ve depresyon hakkında bilgi sahibi olmak
Yaşlı bireylerde demansı tanımlayabilmek
Demans türlerini ifade edebilmek
Alzheimer hastalığına ilişkin bilgi sahibi olmak
Yaşlı bireylerde depresyonu tanımlayabilmek
Bu alanlarda yapabilecek bakımları analiz etmek ve geliştirmek |
||
8) YAŞLI BİREYLERDE AĞRI YÖNETİMİ
Ağrı yönetimini kavramak
Yaşlı bireylerde ağrı yönetimini etkili bir şekilde yapabilmek |
||
9) YAŞLI BİREYLERDE DELİRYUM VE BAKIM
Deliryumun yönetimini kavramak
Yaşlı bireylerde deliryumu ve yönetimini sağlayabilmek
Deliryumlu yaşlı bireye etkili bakımı verebilmek |
||
10) YAŞLI BİREYLERDE DÜŞMELERİN ÖNLENMESİ
Yaşlı bireylerde düşme hakkında bilgi vermek
Yaşlı bireylerde düşmelere yönelik risk faktörlerinin kavranması. |
||
11) YAŞLI BİREYLERDE EV KAZALARININ ÖNLENMESİ
Yaşlı bireylerde ev kazaları hakkında bilgi vermek
Yaşlı bireylerde kazalarına yönelik risk faktörlerinin kavranması.
Yaşlı bireylerde ev kazalarını önlemeye yönelik girişimlerin kavranması. |
||
12) YAŞLI BİREYLERDE YARA BAKIMI VE BASINÇ YARALARININ YÖNETİMİ
Yara kavramını ve yara bakımını öğrenmek
Yaşlı bireylerde oluşabilecek basınç yaralanmalarını önleyebilmek
|
||
13) YAŞLILARDA TEMEL BAKIM UYGULAMA KURALLARI
Yaşlılarda Temel Bakım Uygulamalarını öğrenmek
Yaşlılarda Temel Bakım Uygulamalarını Kavramak
|
||
14) Final sınavı öncesi genel bir tekrar yapmak.
Öğrencilerin takıldığı noktaları açıklamak
Yeni fikir oluşumlarını desteklemek. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) |
Hafta | Konu | ||
1) | Yaşlılık ile İlgili Temel Kavramlar Yaşlılık Sürecine İlişkin Teoriler | ||
2) | Yaşlılığa İlişkin Fizyolojik ve Psikolojik Değişiklikler Yaşlı Bireyin Bütüncül Değerlendirilmesi | ||
3) | Ulusal Ve Uluslararası Yaşlılık Politikaları Yaşlı Bireylerde Sağlığın Korunması Ve Geliştirilmesi | ||
4) | YAŞ AYRIMCILIĞI, YAŞLILARIN İHMALİ VE İSTİSMARINA YÖNELİK STRATEJİLER | ||
5) | YAŞLI BİREYLERDE ÖZ BAKIMIN GELİŞTİRİLMESİ | ||
6) | Yaşlılıkta Kronik Hastalıkların Yönetimi | ||
7) | Yaşlı Bireylerde Demans ve Bakım | ||
8) | Yaşlı Bireylerde Ağrı Yönetimi | ||
9) | Yaşlı Bireylerde Deliryum ve Bakım | ||
10) | YAŞLI BİREYLERDE DÜŞMELERİN ÖNLENMESİ | ||
11) | Yaşlılarda Ev Kazaları | ||
12) | YAŞLI BİREYLERDE YARA BAKIMI VE BASINÇ YARALARININ YÖNETİMİ | ||
13) | YAŞLILARDA TEMEL BAKIM UYGULAMA KURALLARI | ||
14) | FİNAL ÖNCESİ GENEL TEKRAR | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||||||
1) Bilgisayar bilimlerinin temel kavramlarını ve terminolojisini anlama. | ||||||||||||||||||||
2) C, C++, Java, Python gibi yaygın kullanılan programlama dillerinde kod yazabilme. | ||||||||||||||||||||
3) Algoritma ve veri yapıları konularında derinlemesine bilgi sahibi olma. | ||||||||||||||||||||
4) Yazılım projelerinin planlanması, yürütülmesi ve yönetimi konusunda bilgi sahibi olma. | ||||||||||||||||||||
5) Veritabanı tasarımı, yönetimi ve SQL sorgulama hakkında bilgi sahibi olma. | ||||||||||||||||||||
6) Bilgisayar ağları, internet teknolojileri ve iletişim protokolleri hakkında bilgi sahibi olma. | ||||||||||||||||||||
7) Çeşitli programlama dillerinde ve platformlarda etkili kod yazabilme. | ||||||||||||||||||||
8) Algoritmik düşünme yeteneği ile karmaşık problemleri çözebilme. | ||||||||||||||||||||
9) Matematiksel ve mantıksal düşünme yeteneklerini kullanarak yazılım çözümleri geliştirebilme. | ||||||||||||||||||||
10) Veritabanı oluşturma, yönetme ve sorgulama becerileri. | ||||||||||||||||||||
11) HTML, CSS, JavaScript ve ilgili frameworklerle web uygulamaları geliştirebilme. | ||||||||||||||||||||
12) Android ve iOS platformları için mobil uygulama geliştirme becerileri. | ||||||||||||||||||||
13) Yazılım geliştirme süreçlerinde ekip içinde etkin bir şekilde çalışabilme. | ||||||||||||||||||||
14) Yazılım projelerini planlama, yürütme ve yönetme becerileri. | ||||||||||||||||||||
15) Teknolojideki yenilikleri ve güncel gelişmeleri takip ederek sürekli öğrenme yetkinliği. | ||||||||||||||||||||
16) Teknik ve teknik olmayan paydaşlarla etkili iletişim kurabilme. | ||||||||||||||||||||
17) Yaratıcı düşünme ile yazılım projelerinde yenilikçi yaklaşımlar benimseme. | ||||||||||||||||||||
18) Kendi kendine öğrenme ve mesleki gelişim için gerekli motivasyona sahip olma. | ||||||||||||||||||||
19) Grafik tasarım alanında üretilmiş düşünce ve tasarımları, ekip çalışması içerisinde doğru uygulayabilecek ,bilgiye sahip olmak ve tasarım ve üretim alanındaki ekip ile uyumlu bir şekilde çalışabilecek düzeye getirmek. | ||||||||||||||||||||
20) Grafik tasarımın yaratım, uygulama ve üretim aşamalarını planlar. Bilgisayarda grafik programlarını kullanarak tasarımlarını görselleştirir. |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 28 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | ||
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | ||
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | ||
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | ||
ARA SINAV (Vize) | 1 | 2 |
Genel Sınava Hazırlanma | ||
GENEL SINAV (Final) | 1 | 2 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 32 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 1 |