BESLENME VE DIYETETIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: IKU-E-212
Ders İsmi: Şehir ve Edebiyat
Ders Yarıyılı: 8. Yarıyıl / Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Alan Dışı Seçmeli
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler): Handan Akın

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Şehir ve edebiyat kavramları arasındaki ilişkiyi kavramak, edebi metinlerden hareketle şehir-medeniyet-edebiyat ilişkisine aşina olmak.
Dersin Hedefi: Kent çalışmalarına ve kültürel çalışmalara edebiyat penceresinden bakarak seçilen edebi eserleri bu bağlamda yorumlayabilmek.
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Şehir ve medeniyet ilişkisini tarihi gelişimi içinde kavrar.
  2) Şehir tarihi ve şehir teorilerine ilişkin bilgiler edinir.
  3) Derste işlenen/okunan metinlerden hareketle şehir-medeniyet ilişkisinin edebiyattaki yansımalarını kavrar.
  4) Şehir izlenimlerini içeren anılar, denemeler ve gezi yazıları hakkında bilgi sahibi olur.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Belirli bir edebiyat eseri hakkında akademik yorum ve eleştiri yapma becerisi kazanır.
  2) Şehir-edebiyat ilişkisini analiz eder.
  3) Şehrin sembolik yapılarının edebi eserlerdeki simgesel anlamlarını değerlendirir.
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Toplumsal duyarlılık sahibi, özdeğerlerine ve farklılıklara saygılı olma
  2) Yaratıcı ve sorgulayıcı olma, eleştirel düşünme
  3) Takım hâlinde çalışabilme ve zamanı etkili kullanabilme
  4) Etik kurallara uyma

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Tarihi süreçte şehir olgusunun ve düşüncesinin gelişimi
2) Şehir-medeniyet-edebiyat ilişkisi
3) Baudelaire ve Benjamin'in Paris'i üzerine -1 ("Paris Sıkıntısı, Kötülük Çiçekleri, Modern Hayatın Ressamı, Pasajlar" okumaları)
4) Baudelaire ve Benjamin'in Paris'i üzerine -2 ("Paris Sıkıntısı, Kötülük Çiçekleri, Modern Hayatın Ressamı, Pasajlar" okumaları)
5) Yahya Kemal Beyatlı'nın anı ve denemelerinde şehir
6) Yahya Kemal Beyatlı'nın şiirlerinde şehir
7) Ahmet Hamdi Tanpınar'ın denemelerinde şehir
8) Vize Sınavı
9) Ahmet Hamdi Tanpınar'ın romanlarında şehir
10) Abdülhak Şinasi Hisar'ın anılarında İstanbul
11) Sait Faik Abasıyanık'ın öykülerinde İstanbul
12) Flanör duyarlılığın İstanbul ayağında bir roman: Aylak Adam
13) İstanbul ve yeraltı edebiyatı bağlamında "Ağır Roman" eseri
14) Orhan Veli, İlhan Berk, Cemal Süreya ve Bedri Rahmi Eyüpoğlu'nun şiirlerinde istanbul
15) Necip Fazıl, Sezai Karakoç ve Ziya Osman Saba'nın şiirlerinde İstanbul
16) Final Sınavı
Diğer Kaynaklar: 1- Lewis Mumford (2007): Tarih Boyunca Kent, Kökenleri, Geçirdiği Dönüşümler ve Geleceği, çev. Gürol Koca-Tamer Tosun, Ayrıntı Yayınları: İstanbul.
2- Hece Dergisi, Şehirlerin Dili Özel Sayısı. 3- Kevin Lynch (2011): Kent İmgesi, çev. İrem Başaran, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları:İstanbul. 4- Şehir ve Kültür istanbul (2011): Profil Kitap: Ankara. 5- Mehmet Ali Kılıçbay (2000): Şehirler ve Kentler, İmge Kitabevi: Ankara. 6- Jean-Louis Huot-Jean-Paul Thalman-Dominique Valbe (2000): Kentlerin Doğuşu, çev. Ali Bektaş Girgin, İmge Kitabevi. 7-John Reader (2007): Şehirler, çev. Fatine Bahar Karlıdağ, YKY.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

1

2

3

1

2

4

3

Program Kazanımları
1) Beslenme ve tıp bilimleri ile ilgili temel kavramları bilir
2) Beslenme ve besinlerin sağlıkla çift yönlü ilişkisini bilir.
3) Gıda, beslenme ve sağlık mevzuatını bilir
4) Yeterli mesleki terminoloji bilgisine sahiptir
5) Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar.
6) Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
7) Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür.
8) Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
9) En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır.
10) Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
11) Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişimi öğrenir
12) Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
13) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür
14) Hasta yakınları, doktorlar ve meslektaşları ile etkin iletişim kurabilir, bilgi verici olur.
15) Beslenme ve diyetetik uygulamalarında görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. Edindiği bilgi ve becerilerle beslenme ve diyetetik alanındaki hizmetin örgütlenmesi, yürütülmesi, değerlendirilmesi konusunda bireysel ve ekip üyesi olarak kalite yönetimi ve süreçleri çerçevesinde sorumluluk alır.

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Tartışma % 0
Katılım % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 14 28
Laboratuvar
Uygulama
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.)
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.)
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma 7 14
ARA SINAV (Vize) 1 2
Genel Sınava Hazırlanma 14 28
GENEL SINAV (Final) 1 2
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 74
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 2