BESLENME VE DIYETETIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: IKU-D-213
Ders İsmi: Anadolu Uygarlıklarında Süsleme
Ders Yarıyılı: 6. Yarıyıl / Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Alan Dışı Seçmeli
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler): Nurtaç Buluç

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Anadolu bölgesinde; Anadolu'nun tarih öncesi uygarlıkları, Yunan, Roma, Bizans, Selçuklu, Osmanlı ve Cumhuriyet Dönemi kültürlerini incelemek. Süsleme sanatını çeşitli sanat eserleri üzerinden okumak. Uygarlıkların ekonomi, siyaset ve sosyal yaşamları üzerinden kültürel etkileri araştırmak.
Dersin Hedefi: Anadolu Uygarlıklarında Süsleme dersinde tarih öncesi ve sonrası uygarlıkları kendi kültürleri içinde okuyabilmek. Sanat eserlerinin hangi uygarlığa, devlete ait olduğunu öğrenmek. Anadolu'nun kültürel coğrafyasını bilmek.
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Anadolu coğrafyasına hakimiyet kazanır. Kültürel zenginliği öğrenir. Süsleme sanatını dönemsel olarak ayırır. Uygarlık tarihini öğrenir.
  2) Anadolu coğrafyasına hakimiyet kazanılır. Kültürel zenginlik öğrenilir. Süsleme sanatı dönemsel olarak ayırılır. Uygarlık tarihi öğrenilir.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Anadolu’nun Tarih Öncesi Kültürleri ve Genel Giriş
2) Yunan (Hellen) Sanatı (M.Ö. 1050 - 30)
3) Roma Sanatı (M.Ö. 30 – M.S. 395)
4) Anadolu’da Bizans Sanatı (M.S. 395 – 1453)
5) İstanbul’da Bizans Sanatı (M.S. 395 – 1453)
6) Anadolu Beylikler Dönemi Türk Sanatı (M.S. 1300 – 1453)
7) Vize
8) Anadolu Selçuklu Sanatı (M.S.1077 - 1308)
9) Anadolu’da Osmanlı Dönemi Sanatı (M.S. 1453 – 1922)
10) İstanbul’da Osmanlı Dönemi Sanatı (M.S. 1453 – 1922)
11) İstanbul’da Osmanlı Dönemi Sanatı (M.S. 1453 – 1922)
12) Cumhuriyet Dönemi Sanatı (1922 – 1960’lar)
13) Uygarlıklar Arası Süsleme Sanatı Genel Değerlendirmesi
14) Final
Diğer Kaynaklar: Demiriz, Y., İslam Sanatında Geometrik Süsleme, İstanbul 2004. Erdman, K., Oriental Carpets An Essay on Their History, New York 1960. Yetkin, Ş., Anadoluda Türk Çini Sanatının Gelişmesi, İstanbul 1972. Özbek, Y., Osmanlı Beyliği Mimarisinde Taş Süsleme, Ankara 2002. Mülayim, S., Anadolu Türk Mimarisinde Geometrik Süslemeler - Selçuklu Çağı, Ankara 1982.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

Program Kazanımları
1) Beslenme ve tıp bilimleri ile ilgili temel kavramları bilir
2) Beslenme ve besinlerin sağlıkla çift yönlü ilişkisini bilir.
3) Gıda, beslenme ve sağlık mevzuatını bilir
4) Yeterli mesleki terminoloji bilgisine sahiptir
5) Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar.
6) Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
7) Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür.
8) Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
9) En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır.
10) Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
11) Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişimi öğrenir
12) Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
13) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür
14) Hasta yakınları, doktorlar ve meslektaşları ile etkin iletişim kurabilir, bilgi verici olur.
15) Beslenme ve diyetetik uygulamalarında görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. Edindiği bilgi ve becerilerle beslenme ve diyetetik alanındaki hizmetin örgütlenmesi, yürütülmesi, değerlendirilmesi konusunda bireysel ve ekip üyesi olarak kalite yönetimi ve süreçleri çerçevesinde sorumluluk alır.

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar % 0
Final % 0
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Tartışma % 0
Katılım % 0
Toplam % 0
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 0
Toplam % 0