DIL VE KONUŞMA TERAPISI | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | IKU 835 | ||||||||
Ders İsmi: | Sanat, Kültür ve Tarih | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 2. Yarıyıl / Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Aylin Kılıç Cepdibi |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, Antik dönemden 17. yüzyıla sanat ve kültür tarihi çeşitli sanat eserleri aracılığıyla incelemek; İnsan ile mitolojik "varlıklar", tanrılar; insan ile güç ve iktidar arasındaki ilişkilerin sanatsal boyuta nasıl yansıdığı interdisipliner bir yaklaşımla ele almk; Daha açık bir ifadeyle mimari, heykel, resim, film, müzik gibi çeşitli türde sanat eserleri tarih, politika, felsefe gibi sosyal bilimlerin çeşitli dallarının yardımıyla çok yönlü bir okumaya tabi tutmak. Böylece, "görünenin arkasındaki", ayrıntıların irdelenmesiyle ve kültürel, tarihsel, politik süreçleri bilmek suretiyle keşfetmeye çalışmaktır. |
Dersin Hedefi: | Öğrenciler, sanatın anlamı; bir yapıtı sanat eseri haline getiren unsurlar hakkında bilgi sahibi olmak; Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler; Antikiteden 17. yüzyıla Batı sanat tarihindeki belli başlı akımlar hakkında bilgi sahibi olacaklardır. Fikirlerini ortaya koyarken kanıtları, nedenleri, varsayımları ve sonuçları belirli bir tutarlılık çerçevesinde analitik bir biçimde örgütleme yeterliliği kazanacaklardır. Estetik anlayışlarını geliştirecekler; düşüncenin ve duygunun sofistike ifadesinin verdiği estetik zevki deneyimleyeceklerdir. Sanat eserlerinin zaman içinde geçirdikleri dönüşümleri öğreneceklerdir. |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Öğrenciler, sanatın anlamı; bir yapıtı sanat eseri haline getiren unsurlar hakkında bilgi sahibi olur.
Antikiteden 17. yüzyıla Batı sanat tarihindeki belli başlı akımlar hakkında bilgi sahibi olur.
Fikirlerini ortaya koyarken kanıtları, nedenleri, varsayımları ve sonuçları belirli bir tutarlılık çerçevesinde analitik bir biçimde örgütleme yeterliliği kazanır.
Estetik anlayışlarını geliştirir, düşüncenin ve duygunun sofistike ifadesinin verdiği estetik zevki deneyimler.
Sanat eserlerinin zaman içinde geçirdikleri dönüşümleri öğrenir. |
||
2) Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler
Öğrenciler, sanatın anlamı; bir yapıtı sanat eseri haline getiren unsurlar hakkında bilgi sahibi olur.
|
||
3) Antikiteden 17. yüzyıla Batı sanat tarihindeki belli başlı akımlar hakkında bilgi sahibi olur. |
||
4) Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler
Öğrenciler, sanatın anlamı; bir yapıtı sanat eseri haline getiren unsurlar hakkında bilgi sahibi olur.
Antikiteden 17. yüzyıla Batı sanat tarihindeki belli başlı akımlar hakkında bilgi sahibi olur.
Fikirlerini ortaya koyarken kanıtları, nedenleri, varsayımları ve sonuçları belirli bir tutarlılık çerçevesinde analitik bir biçimde örgütleme yeterliliği kazanır.
Estetik anlayışlarını geliştirecekler; düşüncenin ve duygunun sofistike ifadesinin verdiği estetik zevki deneyimler.
Sanat eserlerinin zaman içinde geçirdikleri dönüşümleri öğrenir. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Öğrenciler, sanatın anlamı; bir yapıtı sanat eseri haline getiren unsurlar hakkında bilgi sahibi olur.
|
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Sanat eserlerinin zaman içinde geçirdikleri dönüşümleri öğrenir. |
||
2) Fikirlerini ortaya koyarken kanıtları, nedenleri, varsayımları ve sonuçları belirli bir tutarlılık çerçevesinde analitik bir biçimde örgütleme yeterliliği kazanır. |
||
3) Estetik anlayışlarını geliştirir, düşüncenin ve duygunun sofistike ifadesinin verdiği estetik zevki deneyimler. |
Hafta | Konu | ||
1) | Sanat Nedir? Kelimenin Anlamı Üzerine Değerlendirmeler Neden Sanat Eserine bakarız? Sanatsal Bakışımızı Nasıl Geliştirebiliriz? | ||
2) | Antik Yunan ve Roma’da Sanatın Anlamı | ||
3) | Antik Yunan ve Roma’da Sanatın Anlamı | ||
4) | Ortaçağlara Giriş Sanatta Din: Hıristiyanlığın Cüretkarlığı | ||
5) | Sanatta Din: Hıristiyanlık ve Batı Sanatı | ||
6) | Bruneleschi’nin “İyi ve Kötü Yönetimler Alegorisi” | ||
7) | ARASINAV | ||
8) | Rönesans Dönemi Rönesans Neden Floransa’da Başladı? Rönesans Kültürü ve Hümanizm | ||
9) | Floransa Cumhuriyeti ve Sanatta Cumhuriyetçi Düşüncenin İzleri | ||
10) | Rönesans’ın Büyük Ustaları: Donatello ve Raphael | ||
11) | Yüksek Rönesans ve Protestan Reformasyonu: Michelangelo’ya Yakından Bakmak | ||
12) | Rönesans İnsanı Olarak Leonardo da Vinci’yi Anlamak | ||
13) | Genel Değerlendirme | ||
14) | Sınava Hazırlık | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
1 |
3 |
5 |
2 |
4 |
5 |
6 |
||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||||||
1) İletişim, dil, konuşma, ses, işitme ve yutma kavramlarını bilir ve ilgili süreçlerin gelişimsel, dilbilimsel, davranışsal ve biyomedikal açıdan teorik ve uygulamalı bilgisine sahiptir. | ||||||||||||||||||||
2) Dil, konuşma ve yutma bozukluklarının değerlendirilmesi ve rehabilitasyonunun sağlanması için gerekli kuramsal ve uygulamaya yönelik güncel bilgiye sahiptir. | ||||||||||||||||||||
3) Yeterli mesleki terminolojiye sahiptir | ||||||||||||||||||||
4) Alanındaki bilimsel literatüre ve güncel gelişmelere ve bu gelişmelere ulaşma bilgisine hakimdir | ||||||||||||||||||||
5) Dil ve konuşma terapisi alanında güvenilir, geçerli ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | ||||||||||||||||||||
6) Dil, konuşma ve yutma bozuklukları hakkında toplumu bilgilendirir ve ilgili önleme çalışmaları yapar. | ||||||||||||||||||||
7) Dil, konuşma ve yutma bozuklukları hakkında bireylere, vakalara ve vakaların ailelere ve yakınlarına yönelik danışmanlık hizmeti verir. | ||||||||||||||||||||
8) Dil, konuşma ve yutma bozukluklarının uygun yöntemlere değerlendirmesini ve terapisini gerçekleştirir | ||||||||||||||||||||
9) Dil, konuşma ve yutma bozukluklarının değerlendirilmesi ve terapisi sürecinde uygun araç ve cihazları kullanarak veri toplar, kayıtları not eder, yorumlamasını gerçekleştirir, sonuçları raporlandırır, terapi plan/programı hazırlar, uygular ve izlemesini gerçekleştirir. | ||||||||||||||||||||
10) Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili bilimsel araştırmaları yapar ve alanla ilgili bilimsel literatüre katkı sağlar. | ||||||||||||||||||||
11) Dil ve konuşma terapisi alanında bağımsız/bireysel veya interdisipliner/multidisipliner bir ekip üyesi olarak ilgili süreç ve faaliyetlerde sorumluluk alarak süreçleri izler, yönetir ve sorunlarla karşılaşıldığında kanıta dayalı bilgi ve uygulamalar kapsamında çözüm yolları geliştirir. | ||||||||||||||||||||
12) Toplumun faydasını gözeterek toplum farkındalığını geliştirmek, koruyucu önleyici çalışmalar yapmak ve sağlık politikalarını geliştirmek amacı ile gerekli faaliyetlerin düzenlenmesi, araştırmaların yapılması ve projelerin oluşturulmasın görev alır. | ||||||||||||||||||||
13) İletişim, dil, konuşma, ses, işitme ve yutma süreçleri, bozuklukları, değerlendirilmesi ve terapisi ile ilgili değişen ve gelişen bilgileri takip eder ve bilimsel literatürü bu amaçla uygun şekilde kullanır. | ||||||||||||||||||||
14) Bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre takip eder ve uluslararası gelişmelerden haberdar olur. | ||||||||||||||||||||
15) Yaşam boyu mesleki ve kişisel gelişimi ile ilgili eğitim, kurs, çalıştay, seminer ve kongre aktivitelerine katılarak kendini sürekli geliştirmeyi amaç edinir. | ||||||||||||||||||||
16) Dil ve konuşma terapisi veya danışmanlık hizmeti verilen bireyler ile yaş, sosyo ekonomik, sosyo-kültürel, eğitim düzeyi ve dil-konuşma bozukluğuna uygun şekilde iletişim kurar ve sosyal etkileşimi gerçekleştirir. | ||||||||||||||||||||
17) İnterdisipliner veya multidisipliner ekipte dil ve konuşma terapisi ve diğer alanlara yönelik uygulama, tartışma ve diğer çalışmalarda ekip arkadaşları ile uygun şekilde iletişim kurar. | ||||||||||||||||||||
18) İnsan hakları, bilimsel ve mesleki etik değerler, mesleki mevzuat ve yasalara uygun şekilde davranır ve mesleğini idame eder. | ||||||||||||||||||||
19) Multidisipliner alanda bir ekip üyesi olarak diğer meslek elemanlarına dil ve konuşma terapisti mesleğini tanıtır ve dil ve konuşma terapisi dahil her mesleğin sınır ve yetkinliklerini gözeterek uygun ve etkili bir ekip çalışanı şeklinde davranır. | ||||||||||||||||||||
20) Çevreye duyarlı, yenilikçi, dürüst, araştırmacı karakteri ile topluma doğru örnek bir birey olur. |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 15 | 15 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 15 |
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | ||
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | ||
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 2 | 2 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 1 |
Genel Sınava Hazırlanma | 3 | 3 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 1 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 37 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 1 |