DIŞ HEKIMLIĞI | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | DIS4004 | ||||||||
Ders İsmi: | Endodontik Diş Tedavisi II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 7. Yarıyıl / Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: |
DIS 304 - Endodontik Diş Tedavisi I |
||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. Mehmet Kemal Çalışkan, Öğr. Gör. Mert Gencer,Öğr. Gör.Berfin Yücel, Öğr. Gör. Ahmet Altunhan |
Dersin Amacı: | Pulpa dokularının sağlıklı ve hastalıklı durumlarını açıklamak, teşhis ve tedavi yöntemlerini belirlemek. Klinikte endodontik diş tedavilerini gerçekleştirmek. |
Dersin Hedefi: | Endodontide kullanılan anestezik ajanları kavramak, Kök kanal tedavisinin endikasyon ve kontraendikasyonlarını bilmek, Pulpa doku hastalıklarını ayırt etmek, vital pulpa tedavilerini bilmek. Endodontide acil tedavi yaklaşımlarını bilmek. Tedavinin başarı ve başarısızlığını değerlendirmek. Kanal tedavisi tekrarı endikasyonlarını bilmek. |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Endodontide kullanılan anestezik ajanları bilir. |
||
2) Kök kanal tedavisinin endikasyon ve kontraendikasyonlarını bilir. |
||
3) Periapikal doku hastalıklarını tanımlar ve sınıflandırır; klinik, radyolojik ve histolojik özelliklerini bilir
|
||
4) İç ve dış kök rezorpsiyonunun etyolojisini, klinik ve radyografik bulgularını, tedavi yöntemlerini bilir |
||
5) Periapikal dokulardaki iyileşme mekanizmasını bilir |
||
6) Endodontik tedavide başarı ve başarısızlığı değerlendirir, kök kanal tedavilerinin yeniden tedavisini kavrar |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Periapikal doku hastalıklarının tanısını koyar ve tedavi yöntemlerini uygular |
||
2) Pulpa doku hastalıklarının ayırımını yapar. |
||
3) Pulpanın vitalitesini saptar. |
||
4) Radyografik tanı koyar. |
||
5) Endodontik tedavide başarı ve başarısızlığı değerlendirir ve kök kanal tedavi yenilenmesi endikasyonunu koyar
|
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Pulpa hastalıklarını bilir ve endodontik tanı koyabilir, kök kanal tedavisini gerçekleştirir. |
Hafta | Konu | ||
1) | ENDODONTİK TANI YÖNTEMLERİ | ||
2) | Periapikal Doku Hastalıkları FİZYOLOJİ-HİSTOPATOLOJİ-ETİYOLOJİ | ||
3) | Periapikal Doku Hastalıkları MİKROBİYOLOJİ | ||
4) | Periapikal Doku Hastalıkları AKUT APİKAL PERİODONTİTİS-AKUT APİKAL APSE KRONİK APİAKAL APSE-KRONİK APİKAL PERİODONTİTİS | ||
5) | PERİAPİKAL VE RADİKÜLER KİSTLER VE TEDAVİSİ | ||
6) | TEK VE ÇOK SEANSLI KANAL TEDAVİSİ ENDİKASYON-UYGULAMA TEKNİKLERİ | ||
7) | KANAL TEDAVİSİ SONRASI PERİAPİKAL DOKULARDA İYİLEŞME KRİTERLERİ-(PERİAPİKAL LEZYONLU-LEZYONSUZ DİŞLERDE) | ||
8) | ENDODONTİK ACİL TEDAVİLER | ||
9) | ENDODONTİDE ANALJEZİK VE ANTİBİYOTİK KULLANIMI | ||
10) | INTERNAL KÖK REZORPSİYONU | ||
11) | EKSTERNAL KÖK REAKSİYONU | ||
12) | KANAL TEDAVİ SIRASINDA OLUŞAN KOMPLİKASYONLAR VE ÇÖZÜMLERİ-I | ||
13) | KANAL TEDAVİ SIRASINDA OLUŞAN KOMPLİKASYONLAR VE ÇÖZÜMLERİ-II | ||
14) | DÖNER ALETLER -KURS | ||
15) | ENDODONTİK TEDAVİNİN BAŞARISINA ETKİ EDEN FAKTÖRLER-I | ||
16) | ENDODONTİK TEDAVİNİN BAŞARISINA ETKİ EDEN FAKTÖRLER-II | ||
17) | DENTAL TRAVMA EPİDEMİYOLOJİ-ETİYOLOJİ-MEKANİZMA | ||
18) | KOMPLİKE OLMAYAN KRON-KÖK KIRIKLARI | ||
19) | TRAVMATİK PERİODONTAL DOKU YARALANMALARININ TEDAVİSİ (SARSINTI-SUBLÜKSASYON-LATERAL LÜKSASYON-EKSTTRÜZYON-INTRÜZYON-AVÜLSÜYON) | ||
20) | KÖK GELİŞİMİNİ TAMAMLANMAMIŞ DİŞLERDE ENDODONTİK TEDAVİLER - APEKSİFİKASYON | ||
21) | KANAL TEDAVİSİ TEKRARI-I | ||
22) | KANAL TEDAVİSİ TEKRARI -II | ||
23) | ENDODONTİK CERRAHİ-I | ||
24) | ENDODONTİK CERRAHİ-II | ||
25) | ENDO-PERİO LEZYONLARIN TANISI VE TEDAVİSİ | ||
26) | KURON VE KÖK ANOMALİSİ OLAN DİŞLERDE ENDODONTİK YAKLAŞIM | ||
27) | SİSTEMİK HASTALIKLARDA ENDODONTİK YAKLAŞIMLAR | ||
28) | GERİATRİK ENDODONTİ | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||||||
1) Ağız ve diş sağlığına ilişkin normal, anormal ve patolojik yapıları ve işlevi derinlemesine öğrenir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||
2) Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği temel ve güncel bilgilere sahiptir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||
3) Klinik aşamasında bu bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||
4) Öğrendiklerini bütüncül bir yaklaşımla meslek pratiğinde uygular. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||||||
5) Bilgilerin doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||||||
6) Teşhise sistematik yaklaşım gösterebilir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||||||
7) Doğru teşhis ve tedavi planı ile hastalar için optimum bakım uygular. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||||||
8) Diş hekimliği ile ilgili klinik ve araştırmaları bağımsız yürütür. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||||||
9) Dental tedavide kullanılan tüm teknolojik araçların kullanılmasın da sorumluluk alır. | ||||||||||||||||||||
10) Rutin uygulamalarda ya da olağanüstü durumlarda tek başına sorumluluk alır, planlar ve yönetir. | 3 | |||||||||||||||||||
11) Yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek; sürekli profesyonel gelişimine katkı sağlayacak ulusal ve uluslararası akademik çalışmalara katılır, yazılı, sözlü ve görsel olarak meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunur. | 2 | |||||||||||||||||||
12) Kanıta dayalı diş hekimliği bilgilerini takip eder ve edindiği güncel bilgileri ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde meslek pratiğinde kullanır. | 3 | |||||||||||||||||||
13) Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 | |||||||||||||||||||
14) Toplumsal düzeyde koruyucu programlarda görev ve sorumluluk alır, hasta odaklı, insan haklarına uygun, sağlık ekonomisi ile uyumlu bir yaklaşımla çağdaş tedavi yöntemlerini uygulayarak sağlığın korunmasını ve geliştirilmesini sağlar. | 1 | |||||||||||||||||||
15) Toplumsal sorumluluk proje ve etkinlikleri düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir. | ||||||||||||||||||||
16) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) kullanarak alanındaki bilgileri takip eder, sözlü ve yazılı iletişim kurar. | 1 | |||||||||||||||||||
17) Diş hekimliğinde girişimcilik, iş uygulamaları ve süreçleri ile yenilikçi teknoloji ilkesini uygular. | 3 | |||||||||||||||||||
18) Mesleğinin gerektirdiği etik kurallar ve yasal sorumluluklarını bilir. | 3 | |||||||||||||||||||
19) Ağız ve diş sağlığı hizmetlerinin sunumu ve yönetiminde; ekip çalışması, liderlik, risk yönetimi, hasta güvenliği, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite süreç yönetimi, kişisel gelişim, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, konularında bilgi sahibidir. | 3 | |||||||||||||||||||
20) Klinik yönetimi, yardımcı personel eğitimi, mesleki hastalıklardan korunma yöntemleri konularında gerekli uygulamaları yapar. | 3 |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Pratik Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Bütünleme Pratik | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 56 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | 7 | 42 |
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 14 |
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | ||
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | ||
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 14 | 14 |
ARA SINAV (Vize) | 2 | 2 |
Genel Sınava Hazırlanma | 14 | 14 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 1 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 143 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 4 |