DIŞ HEKIMLIĞI | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | DIS2002 | ||||||||
Ders İsmi: | Protetik Diş Tedavisi II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 3. Yarıyıl / Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: |
DIS 101 - Protetik Diş Tedavisi I |
||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. Gülbahar Işık Özkol, Doç Dr. Nazmiye Şen, Prof. Dr. Fatma Ünalan, Prof. Dr. Temel Köksal, Dr. Öğr. Üyesi Sinem Ok Tokaç, Öğr. Üyesi Pınar Şeşen, Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Berk Kaffaf, Öğr. Gör. Berkay Atılgan, Öğr. Gör. Deniz Öztürk |
Dersin Amacı: | Tam ve hareketli bölümlü protezlerin yapım aşamalarını ve laboratuvar işlemlerini bilmek. Dental arkın farklı bölgelerinde sabit protez restorasyonlar planlamak ve uygulamak . |
Dersin Hedefi: | Tam ve bölümlü protezleri taşıyan anatomik yapıları bilmek. Endikasyonları, yapım aşamalarını teşhis ve tedavavi planlamalarını kavramak. Laboratuvar aşamalarını uygulamak. Diş preparasyon tekniklerini, sabit protezlerin laboratuvar prosedürlerini kavrayabilmek, preklinik laboratuvar ortamında kron-köprü restorasyonların laboratuvar yapım aşamalarını uygulayabilmek |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Tam ve kısmi hareketli protezlerle ilgili kavramları açıklar. |
||
2) Sabit protezlerin tanımı, sınıflandırması, tarihçesi, endikasyon, kontraendikasyonları ve yapım tekniklerini bilir. |
||
3) Tam ve kısmi dişsizliği tanımlar, çevre dokuların anatomisini bilir |
||
4) Diş preparasyon tekniklerini açıklar. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Dental arkın farklı bölgelerinde diş preparasyonu yapar. |
||
2) Tam ve hareketli bölümlü protezlerin laboratuvar yapım tekniklerini uygular. |
||
3) Sabit protetezler için ölçü alır. |
||
4) Artikülatöre bağlar, die'lı model oluşturur. |
||
5) Geçici restorasyon yapar. |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Protez alanına özel yetkinliğe sahiptir. |
||
2) Öğrendiği bilgi birikimi ve hareketli protezlerin laboratuvar yapım aşamaları hakkındaki becerileri sayesinde klinikte karşılaşabileceği sorunları çözer. |
||
3) Meslek hayatında diş protez teknikerliği uygulamalarında karşılaşabileceği sorunları çözer. |
Hafta | Konu | ||
1) | Tam dişsizlik ve tam protezler protezlere giriş / Uygulama: alt ve üst total protez bireysel kaşık yapımı . | ||
2) | Tam protezlerde kaide plağı ve mum duvarların yapımı, çeneler arası ilişkilerin tespiti / Uygulama: kaide plağı ve mum duvar yapımı. | ||
3) | Artikülatörler tanımlama, sınıflama, kullanım amaçları ve modellerin artikülatöre alnması / Uygulama: Modellerin artikülatöre bağlanması | ||
4) | Tam protezlerde yapay dişlerin seçimi ve diş dizimi / Uygulama: Laboratuvarda diş dizimi | ||
5) | Anterior ve posterior diş dizimi ve mum modelaj / Uygulama: Laboratuvarda diş dizimi ve modelaj | ||
6) | Tam protezlerin muflaya alınması,/ Uygulama: muflaya alma | ||
7) | Protezlerin tesviye , cila ve tamir işlemleri / Uygulama: tesviye cila ve tamir | ||
8) | Hareketli bölümlü protezlerde tanımlama, terminoloji, ölçü ve ölçü kaşıkları / Uygulama: Kaide plağı, mum duvar yapımı | ||
9) | Bölümlü dişsizlik sınıflaması, akrilik bölümlü protezlerde kaide plağı sınırları, kaide plağı ve mum duvar yapımı, çenelerin kapanışa getirilmesi, artikülatöre alma. Uygulama: modellerin artikülatöre alınması. | ||
10) | Hareketli bölümlü protezlerde diş dizimi, ajusteli diş dizimi, modelaj ve muflaya alma / Uygulama: Diş dizimi | ||
11) | İskelet döküm bölümlü protezlerin komponentleri / Uygulama: Kroşe bükümü | ||
12) | İskelet döküm bölümlü protezlerin komponentleri, paralelometre ve model analizi/ Uygulama: diş dizimi | ||
13) | İskelet döküm bölümlü protezlerin laboratuvar işlemleri/ Uygulama: kırık tamiri | ||
14) | Tesviye , cila ve tamir işlemleri / Uygulama: Muflaya alma işlemi. | ||
15) | Teorik: sabit protetik diş tedavisine giriş / Uygulama: silikon ve aljinat ölçü materyalleri | ||
16) | Teorik: sabit protetik diş tedavisinde sınıflandırma ve planlama / Uygulama: alçı model elde etme | ||
17) | Teorik: Diş preparasyon teknikleri I / Uygulama: maksiller sağ santral diş preparasyon, ölçü | ||
18) | Teorik: Diş preparasyon teknikleri II / Uygulama: die'lı model oluşturma | ||
19) | Teorik: Diş preparasyon teknikleri III / Uygulama: artikülatöre alma işlemi | ||
20) | Teorik: sabit protezlerde geçici restorasyon yapımı / Uygulama: mum modelaj (kron restorasyonu) | ||
21) | eorik: sabit protezlerde ölçü yöntemleri / Uygulama: geçici restorasyon yapımı | ||
22) | Teorik: sabit protezlerde laboratuvar işlemleri-die'lı model hazırlığı-modelaj / Uygulama: mandibular sol 2. premolar preparasyonu | ||
23) | Teorik: seramik restorasyonlar / Uygulama: mandibular sol 2. molar preparasyonu | ||
24) | Teorik: artikülatörler / Uygulama: artikülatöre alma işlemi, die'lı model oluşturma | ||
25) | Teorik: köprü gövde tasarımı / Uygulama: mum modelaj (köprü restorasyonu) | ||
26) | Teorik: sabit protezlerde oklüzyon kriterleri ve oklüzyon tipleri / Uygulama: geçici restorasyon yapımı (köprü) | ||
27) | Teorik: simantasyon / Uygulama: çok üyeli köprü preparasyonları ve geçici restorasyon yapımı | ||
28) | Teorik: genel tekrar / Uygulama: yarı yıl sınavı öncesi preklinik işlemleri telafi haftası | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||||||
1) Ağız ve diş sağlığına ilişkin normal, anormal ve patolojik yapıları ve işlevi derinlemesine öğrenir. | 3 | 3 | 3 | |||||||||||||||||
2) Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği temel ve güncel bilgilere sahiptir. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||||
3) Klinik aşamasında bu bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||||
4) Öğrendiklerini bütüncül bir yaklaşımla meslek pratiğinde uygular. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||||||
5) Bilgilerin doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||||||
6) Teşhise sistematik yaklaşım gösterebilir. | ||||||||||||||||||||
7) Doğru teşhis ve tedavi planı ile hastalar için optimum bakım uygular. | ||||||||||||||||||||
8) Diş hekimliği ile ilgili klinik ve araştırmaları bağımsız yürütür. | ||||||||||||||||||||
9) Dental tedavide kullanılan tüm teknolojik araçların kullanılmasın da sorumluluk alır. | 3 | 3 | 3 | |||||||||||||||||
10) Rutin uygulamalarda ya da olağanüstü durumlarda tek başına sorumluluk alır, planlar ve yönetir. | 3 | 3 | ||||||||||||||||||
11) Yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek; sürekli profesyonel gelişimine katkı sağlayacak ulusal ve uluslararası akademik çalışmalara katılır, yazılı, sözlü ve görsel olarak meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunur. | 1 | |||||||||||||||||||
12) Kanıta dayalı diş hekimliği bilgilerini takip eder ve edindiği güncel bilgileri ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde meslek pratiğinde kullanır. | 3 | 3 | ||||||||||||||||||
13) Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||||||||||||||||
14) Toplumsal düzeyde koruyucu programlarda görev ve sorumluluk alır, hasta odaklı, insan haklarına uygun, sağlık ekonomisi ile uyumlu bir yaklaşımla çağdaş tedavi yöntemlerini uygulayarak sağlığın korunmasını ve geliştirilmesini sağlar. | ||||||||||||||||||||
15) Toplumsal sorumluluk proje ve etkinlikleri düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir. | ||||||||||||||||||||
16) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) kullanarak alanındaki bilgileri takip eder, sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||||||||||||||||
17) Diş hekimliğinde girişimcilik, iş uygulamaları ve süreçleri ile yenilikçi teknoloji ilkesini uygular. | ||||||||||||||||||||
18) Mesleğinin gerektirdiği etik kurallar ve yasal sorumluluklarını bilir. | 3 | |||||||||||||||||||
19) Ağız ve diş sağlığı hizmetlerinin sunumu ve yönetiminde; ekip çalışması, liderlik, risk yönetimi, hasta güvenliği, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite süreç yönetimi, kişisel gelişim, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, konularında bilgi sahibidir. | 3 | 3 | 3 | |||||||||||||||||
20) Klinik yönetimi, yardımcı personel eğitimi, mesleki hastalıklardan korunma yöntemleri konularında gerekli uygulamaları yapar. | 3 | 3 |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 2 | % 10 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 2 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Pratik Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Bütünleme Pratik | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |