DIŞ HEKIMLIĞI | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | DIS1002 | ||||||||
Ders İsmi: | Temel Bilim Kurulları I (Kurul 1-2-3-4-5) | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 1. Yarıyıl / Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Sercan Doğukan Yıldız (Anatomi) - Prof. Dr. H. Yegane Güven (Biyokimya) - Prof. Dr. A. Kaya Emerk (Biyokimya), Öğr. Gör. Gökhan Biçim (Biyokimya), Dr. Ezgi Gizem Berkay (Tıbbi Biyoloji) - Dr. Öğ. Üyesi Türkân Sarıoğlu (Histoloji-Embriyoloji) - Dr. Öğr. Üyesi Olgu Tok (Histoloji-Embriyoloji) - Dr. Öğr. Üyesi Hasan Hüseyin Şahin (Fizyoloji) - Öğr. Gör. Nilay Yönet (Biyofizik) |
Dersin Amacı: | 1-Canlılığın temelindeki moleküllerin neler olduğu ve canlılk için neden önemli olduğunu kavramak. Moleküler evrim hakkında fikir sahibi olmak ve insan vücudu yapısına ilerleyen sistematik yolda canlılardaki kimyasal bağ ve enerji kavramını bilmek. Hücreden-insana hücre ve dokuların ince yapılarını gözlemekte kullanılan mikroskopik teknikleri ve mikroskop çeşitlerini adlandırmak. İnsan anatomisine ait temel terim ve kavramlarını bilmek. 2-Hücrenin ve alt bileşenlerinin gelişimini, yapısını ve işlevini bilmek. Hücrenin biyokimyasal sürecini değerlendirmek. 3-Hücre içi regülasyon mekanizmalarını kavramak. Çeşitli kimyasal regülasyonları hücre içi organel ultrastrüktürü ile ilişkilendirmek. Makromoleküler yapıyı ve biyosentezini kavramak. Metabolik kontrol mekanizmalarını kavramak. Kalıtımsal olup genetik olmayan fenotipik çeşitlillikleri (epigenetik) bilmek. 4-Biyolojik regülasyon sonrası biyolojik organizasyon içerisinde, histolojik doku organizasyonuna geçişi, dokuların sınıflamasını ve makro anatomisini kavramak. Hareket ile ilgili organizasyon içinde biyofizik hareket kanunlarını kavramak. Dokuları oluşturan makromoleküllerinin kimyasını bilmek. Doku uyarılması ile ilgili fizyolojiyi kavramak. 5-İnsanın yapı ve fonksiyonunu anlamada üremenin ilk basamaklarını kavramak. |
Dersin Hedefi: | 1-Kimyasal bileşiklerin ne olduğu ve canlılık için neden önemli olduğunu kavramak. İnorganik ve organik kimyasal yapı içerisinde hidrokarbon sınıflamasını öğrenmek. Aromatik ve alifatik molekülleri tanımlamak. Heterosiklik bileşikleri bilmek. Canlı hücrelerin sentezlediği makromoleküler bileşikler içinde nükleik asitlerin yapısını tanımlamak. Hücre ve dokuların gözlenip araştırılmasında kullanılan teknikleri ve mikroskop çeşitlerini bilmek, temel anatomik terimleri tanımlamak, anatomik eksen ve düzlemleri tanımlamak. 2-Su ve metabolizma ilişkisi, pH ve Tampon kavramını bilmek. Hücre membran özelliklerini kavramak ve ultrastrüktürel morfoloji ile ilişkilendirmek. Hücre genetik materyalinin iki ana bileşeninin (DNA ve RNA) kimyasal yapısını kavramak ve RNA çeşitlerini bilmek. Hücre çekirdeğinin ultrastrüktürünü kavramak ve genomik replikasyon ve tamir mekanizmaları ile ilişkilendirmek. Hücre genomundan ayrı bir genetik sisteme sahip olan mitokondrial genomu bilmek ve mitokondri ultrastrüktürü ile ilişkilendirmek. Enzimlerin ve lipidlerin biyokimyasal özelliklerini kavramak ve lipid metabolizmasını açıklamak. 3-Hücrede transkripsiyon ve translasyon mekanizmalarını ve kontrolünü bilmek. DNA'dan RNA sentezinin yapıldığı nukleolus organelinde aktif ve aktif olmayan sentez alanlarını kavramak. Epigenetik ve epigenomu kavramak. DNA ve RNA dizilenmesini kavramak ve biyoteknolojide, adli tıpda, tıbbi tanı koyma da kullanımını tartışmak. Hastalıklarda genetik tedaviler konusunda bilgi edinmek. 4-Hücre içi trafik ve sinyalleri bilmek. Hücre iskeleti ve adezyon molekülleri ile oluşan organizasyonu kavramak. Dokuların histolojik ve kimyasal elemanlarını tanımlamak. Fizyolojisi ile ilgili bilgileri edinmek. Fizik kanunları ile ilişkilendirmek. Mutajen etkileri, hücre yaşlanması özelliklerini kavramak. Hücre döngüsündeki moleküler kontrolleri kavramak. 5-Somatik ve eşey hücrelerinin bölünme mekanizma ve morfolojisini bilmek. Dişi ve erkek üreme hücrelerinin bölünme, çoğalma ve olgunlaşma evrelerini kavramak. Kalıtsal bilginin anne ve babadan yeni nesle geçme olgusu içinde "Mendel kalıtım esasları"nı bilmek. Döllenmenin (fertilizasyonun) aşamalarını bilmek. Otozomal ve seks kromozomları ile kalıtım aktarımını bilmek. Embriyonun uterusa yerleşimini (implantasyon) bilmek. Doğum öncesi genetik tanıyı (prenatal tanı) bilmek. |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Tıbbi terminoloji bilir, yaşamın moleküler temelini kavrar. |
||
2) Kimyasal yapıların ayırımını yapar ve kimyasal bağlar, enerji konusunda bilgiye sahiptir. |
||
3) Canlı organizmadaki temel moleküler yapı bileşenlerinden nükleik asitleri tanımlar. Hücre doku preparasyon yöntemlerini ve mikroskop çeşitlerini bilir. |
||
4) İnsan anatomisine ait temel terim ve kavramları bilir. |
||
5) Hücrenin tüm organellerini elektron mikroskobu seviyesinde bilir ve genomik prosesler ile ilişkilendirir. DNA'dan RNA'nın transkripsiyon mekanizmalarını bilir. |
||
6) Hücre içi enzim ve lipid metabolizmasını kavrar ve metabolizmada rol alan organelleri bilir. |
||
7) Hücre içi serbest radikaller, antioksidanlar kimyasını bilir. Hücre içi makromoleküler sentez yolaklarını ve kontrol mekanizmalarını bilir. |
||
8) Fizyolojik uyarılma etkileri ve fizik yasaları ile ilişkileri kavrar. Biyoelektriksel potansiyelleri bilir. |
||
9) Hematopoetik sistemin çalışma mekanizmalarını bilir. |
||
10) Mendel kalıtım esaslarını bilir. Somatik ve eşey hücrelerinin bölünme mekanizma ve morfolojisini bilir. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Molekül-hücre-organel- gen regülasyonu ilişkisini kurar. |
||
2) Biyolojik sistemin regüle edilmesini tartışır. Gen kontrol mekanizmalarının hücre içi lokasyonunu ultrastrüktürel düzeyde sıralar |
||
3) Makromoleküllerin kimyasal yapısı ve sentez mekanizmalarını bilir. Antioksidanları sıralar. |
||
4) Vücut boşluklarının anatomik özelliklerini ve ektremitelerin damar-sinirleri hakkında bilgi verir. Kafa kemikleri va ekstremite eklem ve kemiklerini sıralayabilir. |
||
5) Üreme biyolojisinin temelleri hakkında bilgi verir. Üremede etken zararlı maddeler ve genetik tanı hakkında bilgi aktarır. |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Bilgilerini genişletmek için yeni bilgiler edinir. |
||
2) Üretken olma ve sorgulama becerisi gösterir. |
||
3) Bağımsız çalışıp, sorumluluk alabilir. |
Hafta | Konu | ||
1) | KURUL-1 ANATOMİ: Anatomiye giriş; BİYOKİMYA: Organik Kimyaya Giriş; TIBBİ BİYOLOJİ ve GENETİK: Moleküler evrim ve Yaşamın Başlangıcı; HİSTOLOJİ: Histoloji nedir ? Histolojide Preparasyon Yöntemleri; FİZYOLOJİ: Fizyolojiye Giriş ve Homeostazi; BİYOFİZİK: Radyasyon ve Özellikleri (Işığın Doğası, Atomik Yapı, Temel Etkileşimler, Nükleer Kuvvet Kavramı). | ||
2) | KURUL-1 ANATOMİ: Anatomi terminoloji; BİYOKİMYA: Alifatik bileşikler 1 ve 2; TIBBİ BİYOLOJİ ve GENETİK: Evrim teorileri; HİSTOLOJİ: Mikrospkop Çeşitleri; BİYOFİZİK: Nükleer Reaksiyonlar (Fisyon ve Füzyon Reaksiyonları). | ||
3) | KURUL-1 ANATOMİ: Eksenler; BİYOKİMYA: Aromatik bileşikler 1 ve 2; TIBBİ BİYOLOJİ ve GENETİK: Canlılarda bağ ve enerji kavramı, bağ oluşumunun yaşamsallığa etkisi; HİSTOLOJİ: Embriyolojiye geçiş; BİYOFİZİK: Nükleer Bozunumlar ve Türleri. | ||
4) | KURUL-1 ANATOMİ: Düzlemler; BİYOKİMYA: Heterosiklik Bileşikler, Doğal Maddeler; TIBBİ BİYOLOJİ ve GENETİK: Hücrenin Sentezlediği Organik ve İnorganik Bileşikler Nükleik Asitlerin Yapısı; HİSTOLOJİ: Mayoz ve gametogenez; BİYOFİZİK: Nükleer Bozunumlar Sonucunda Açığa Çıkan Enerji. | ||
5) | KURUL-2 BİYOKİMYA: Biyokimya’nın Tanımı,Tıp ve Diş Hekimliğindeki Önemi; TIBBİ BİYOLOJİ ve GENETİK: Hücre Yapısı Farklı Membran; HİSTOLOJİ: Hücre membranı-Microvillus-Cillia-Ara bağlar; BİYOFİZİK: Radyasyonun Madde ile Etkileşimi. | ||
6) | KURUL-2 BİYOKİMYA: Biyokimya Vücutta Su ve Metabolizması; TIBBİ BİYOLOJİ ve GENETİK: Hücre ZarındaTaşınma -Difüzyon,Aktif, Pasif Transport-Ligant-Reseptör ilişkisi; HİSTOLOJİ: Golgi-ER-Lizozom (GERL); BİYOFİZİK: X-Işınlarının Oluşumu ve Özellikleri. | ||
7) | KURUL-2 BİYOKİMYA: pH ve Tamponlar; TIBBİ BİYOLOJİ ve GENETİK: DNA-RNA yapısı ve farklılıkları - RNA çeşitleri; HİSTOLOJİ: Ribozom - Mikrotubul; FİZYOLOJİ: Hücre zarından geçiş ve İkincil mesajcı sistema BİYOFİZİK: X-Işınları Görüntüleme Yöntemleri. | ||
8) | KURUL-2 BİYOKİMYA: Enzimler-1; TIBBİ BİYOLOJİ ve GENETİK: Genetik materyalin özellikleri, DNA replikasyonu, DNA onarım sistemleri, Kromatin yapısı; HİSTOLOJİ: Nukleus ve kromozomlar; BİYOFİZİK: Röntgen Cihaz Yapısı. | ||
9) | KURUL-2 BİYOKİMYA: Enzimler-2; TIBBİ BİYOLOJİ ve GENETİK: Mitokondri genomu-yaşlanma-mitokondrial hastalıklar; HİSTOLOJİ: Mitokondri; BİYOFİZİK: Bilgisayarlı Tomografi Cihaz Yapısı. | ||
10) | KURUL-3 BİYOKİMYA: Biyolojik Oksidasyonlar; TIBBİ BİYOLOJİ ve GENETİK: RNA transkripsiyon mekanizması, RNA'ın işlenmesi; HİSTOLOJİ: Nukleolus; BİYOFİZİK: Manyetik Rezonans Cihaz Yapısı. | ||
11) | KURUL-3 BİYOKİMYA: Serbest Radikaller, Antioksidanlar, Antioksidan Besin maddeleri; TIBBİ BİYOLOJİ ve GENETİK: Genetik kod, Protein sentezi; BİYOFİZİK: Ultrasonografi. | ||
12) | KURUL-3 BİYOKİMYA: Nukleik Asitler ve Protein Sentezi; TIBBİ BİYOLOJİ ve GENETİK: Gen ifadesinin kontrol mekanizmaları (transkripsiyon ve translasyon seviyesinde); BİYOFİZİK: Lazer Fiziği-1. | ||
13) | KURUL-3 BİYOKİMYA: Hormonlar ve Biyokimyasal Etki Mekanizmaları; TIBBİ BİYOLOJİ ve GENETİK: Epigenetik ve Epigenom; BİYOFİZİK: Lazer Fiziği-2. | ||
14) | KURUL-3 BİYOKİMYA: Lipitler ve Biyolojik Önemi; TIBBİ BİYOLOJİ ve GENETİK: DNA çoğaltılması ile DNA ve RNA dizilemesi/ Gen tedavileri. | ||
15) | KURUL-4 BİYOKİMYA: Karbonhidratlar ve Biyolojik Önemi; TIBBİ BİYOLOJİ ve GENETİK: HÜCRE SİNYAL İLETİMİ I: Sinyal iletimi ve kısa süreli hücresel yanıtlar; HİSTOLOJİ: Bağ Doku 1. | ||
16) | KURUL-4 BİYOKİMYA: Glikozaminoglikanlar-Proteoglikanlar; TIBBİ BİYOLOJİ ve GENETİK: HÜCRE SİNYAL İLETİMİ II: Gen aktivitesini kontrol eden sinyal yolakları HİSTOLOJİ: Bağ Doku 2. | ||
17) | KURUL-4 BİYOKİMYA: Amino Asitler ve Proteinler; TIBBİ BİYOLOJİ ve GENETİK: Adhezyon molekülleri; HİSTOLOJİ: Epitel Doku. | ||
18) | KURUL-4 ANATOMİ: Kafa Kemikleri ve Vertebral kolon; BİYOKİMYA: Bağ Dokusu Biyokimyası; TIBBİ BİYOLOJİ ve GENETİK: Hücre iskelet proteinleri; HİSTOLOJİ: Glandular Epitel. | ||
19) | KURUL-4 ANATOMİ: Üst Ekstremite kemikleri; BİYOKİMYA: Kemik Biyokimyası; TIBBİ BİYOLOJİ ve GENETİK: Proteinin Hücre İçi Trafiği, Protein Yıkımı (Proteozom Şaperon); HİSTOLOJİ: Kıkırdak Doku. | ||
20) | KURUL-4 ANATOMİ: Üst Ekstremite Eklemleri; TIBBİ BİYOLOJİ ve GENETİK: Mutajen etkiler; HİSTOLOJİ: Kemik Doku. | ||
21) | KURUL-4 ANATOMİ: Alt Ekstremite Kemikleri; TIBBİ BİYOLOJİ ve GENETİK: Hücre yaşlanması: Apoptoz, Nekroz mekanizması; HİSTOLOJİ: Hematopoyez; FİZYOLOJİ: Hematopoetik Sistem. | ||
22) | KURUL-4 ANATOMİ: Alt Ekstremite Eklemleri; HİSTOLOJİ: Sinir Doku; FİZYOLOJİ: Uyarılabilir Dokular ve Aksiyon Potansiyeli. | ||
23) | KURUL-4 ANATOMİ: Alt Ekstremite Kasları; TIBBİ BİYOLOJİ ve GENETİK: Hücre Siklusu - Hücre Bölünmesi - Mayoz - Mitoz; HİSTOLOJİ: Kas Doku, Kalp Kası; FİZYOLOJİ: Kas Fizyolojisi; BİYOFİZİK: Hareket Kanunları. | ||
24) | KURUL-4 TIBBİ BİYOLOJİ ve GENETİK: Hücre Döngüsü - Kontrol Noktaları - Siklin'ler; HİSTOLOJİ: Gametogenez. | ||
25) | KURUL-5 ANATOMİ: Thoraks ve abdomen damar ve sinirleri; BİYOKİMYA: Karbonhidrat Metabolizması 1 ve 2; TIBBİ BİYOLOJİ ve GENETİK: Mendel Genetiği - Aile Ağacı Pedigri; HİSTOLOJİ: Spermotogenez. | ||
26) | KURUL-5 ANATOMİ: Pelvis damar ve sinirleri; BİYOKİMYA: Protein Metabolizması; TIBBİ BİYOLOJİ ve GENETİK: Mendel Dışı Genetik; HİSTOLOJİ: Fertilizasyon. | ||
27) | KURUL-5 ANATOMİ: Üst ekstremite damar ve sinirleri; BİYOKİMYA: Lipit Metabolizması 1 ve 2; TIBBİ BİYOLOJİ ve GENETİK: Otozomal ve Sex kromozomlarına bağlı hastalıklar; HİSTOLOJİ: İnplantasyon. | ||
28) | KURUL-5 ANATOMİ: Alt ekstremite damar ve sinirleri BİYOKİMYA: Porfirin Bileşikleri-Safra Pigmentleri TIBBİ BİYOLOJİ ve GENETİK: Prenatal Tanı HİSTOLOJİ: Teratojenler. | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||||||
1) Ağız ve diş sağlığına ilişkin normal, anormal ve patolojik yapıları ve işlevi derinlemesine öğrenir. | 1 | 3 | ||||||||||||||||||
2) Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği temel ve güncel bilgilere sahiptir. | 3 | 2 | 3 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | |||||||||||
3) Klinik aşamasında bu bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirir. | ||||||||||||||||||||
4) Öğrendiklerini bütüncül bir yaklaşımla meslek pratiğinde uygular. | 1 | 1 | 2 | 3 | 3 | |||||||||||||||
5) Bilgilerin doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir. | 3 | 3 | ||||||||||||||||||
6) Teşhise sistematik yaklaşım gösterebilir. | ||||||||||||||||||||
7) Doğru teşhis ve tedavi planı ile hastalar için optimum bakım uygular. | ||||||||||||||||||||
8) Diş hekimliği ile ilgili klinik ve araştırmaları bağımsız yürütür. | ||||||||||||||||||||
9) Dental tedavide kullanılan tüm teknolojik araçların kullanılmasın da sorumluluk alır. | 1 | 3 | ||||||||||||||||||
10) Rutin uygulamalarda ya da olağanüstü durumlarda tek başına sorumluluk alır, planlar ve yönetir. | 3 | 3 | ||||||||||||||||||
11) Yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek; sürekli profesyonel gelişimine katkı sağlayacak ulusal ve uluslararası akademik çalışmalara katılır, yazılı, sözlü ve görsel olarak meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunur. | 3 | |||||||||||||||||||
12) Kanıta dayalı diş hekimliği bilgilerini takip eder ve edindiği güncel bilgileri ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde meslek pratiğinde kullanır. | 1 | 3 | 3 | |||||||||||||||||
13) Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 1 | |||||||||||||||||||
14) Toplumsal düzeyde koruyucu programlarda görev ve sorumluluk alır, hasta odaklı, insan haklarına uygun, sağlık ekonomisi ile uyumlu bir yaklaşımla çağdaş tedavi yöntemlerini uygulayarak sağlığın korunmasını ve geliştirilmesini sağlar. | 2 | 2 | ||||||||||||||||||
15) Toplumsal sorumluluk proje ve etkinlikleri düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir. | 2 | 2 | ||||||||||||||||||
16) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) kullanarak alanındaki bilgileri takip eder, sözlü ve yazılı iletişim kurar. | 2 | |||||||||||||||||||
17) Diş hekimliğinde girişimcilik, iş uygulamaları ve süreçleri ile yenilikçi teknoloji ilkesini uygular. | ||||||||||||||||||||
18) Mesleğinin gerektirdiği etik kurallar ve yasal sorumluluklarını bilir. | 3 | |||||||||||||||||||
19) Ağız ve diş sağlığı hizmetlerinin sunumu ve yönetiminde; ekip çalışması, liderlik, risk yönetimi, hasta güvenliği, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite süreç yönetimi, kişisel gelişim, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, konularında bilgi sahibidir. | ||||||||||||||||||||
20) Klinik yönetimi, yardımcı personel eğitimi, mesleki hastalıklardan korunma yöntemleri konularında gerekli uygulamaları yapar. |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 5 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Pratik Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Bütünleme Pratik | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 28 | 168 |
Laboratuvar | 28 | 84 |
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 28 | 280 |
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | ||
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | 14 | 14 |
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 5 | 80 |
ARA SINAV (Vize) | 5 | 5 |
Genel Sınava Hazırlanma | 2 | 30 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 1 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 662 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 22 |