SAÇ BAKIMI VE GÜZELLIK HIZMETLERI | |||||
---|---|---|---|---|---|
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | SBG102 | ||||||||
Ders İsmi: | Saç Kesim Teknik ve Uygulamaları | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 2. Yarıyıl / Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Meral Yüncü |
Dersin Amacı: | Saç kesiminde model tespitini etkileyen faktörleri ve kullanılan araç-gereçleri tanıma, Saç kesim modellerini analiz edebilme, çeşitlerini kavrama, pratik olarak istenen her türlü saç modelini kesim yaparak şekillendirme, inceltme ve pratik kullanma taktikleri sunabilme. |
Dersin Hedefi: | Kuaförlük alanında faaliyet gösteren çalışanların bilgi ve becerilerini arttırarak kendilerini yenilemelerini ve bu alanda yetişmiş nitelikli iş gücü ihtiyacını gün geçtikçe arttırmaktadır. Bu nedenle öğrencilere, alan/dallar ile ilgili temel bilgi ve becerileri kazandırmanın yanı sıra; öğrencinin yeniliğe, değişime uyum sağlayabilen, çevresindeki insanlarla sağlıklı iletişim kurabilen, hedeflerini belirleyip bunlara ulaşmak için girişimlerde bulunabilen, yaratıcı, eleştiriye açık ve mesleki yeterliklere sahip bireyler olarak yetiştirilmesi hedeflenmiştir. Hijyen ve sağlık kurallarına uygun bir şekilde saç kesim uygulamasına ilişkin işlemleri yapabilme. Kazandıkları yeterlikler doğrultusunda güzellik salonları, kadın ve erkek kuaför salonlarında çalışabilme ve iş yeri açabilme kapasitelerini geliştirmeyi hedeflemektedir. |
Dersin Veriliş Şekli: |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Saç kesimi uygulamasının temel kavramlarını açıklar. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) İstenilen kesim modeline uygun olarak müşteriyi ve araç gereçleri saç kesimi için hazırlar |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Tekniğine uygun olarak uzun düz kesim uygular.
|
||
2) Tekniğine uygun olarak kısa düz kesim uygular.
|
||
3) Tekniğine uygun olarak dalgalı kesim uygular. |
Hafta | Konu | ||
1) | Saç Kesiminde Renk Ve Doku, Renk, Doku, Hareketsiz Doku, Hareketli Doku, Kombine Doku, | ||
2) | Saç Kesimini Etkileyen Faktörler, Saç Kalınlığı Ve Dalgası, İnce Ve Kalın Saçlar, Dalgalı Ve Düz Saçlar, Kuru Ve Islak Saçın Kesilmesi | ||
3) | Saç Kesiminde Dikkat Edilecek Hususlar, Baş ölçüsü ve şekli, Alın durumu ( geniş veya dar ), Burun kulak ve çene durumu, Önde ve tepede saçın çıkış yönleri, dönüşleri, Yüz şekli ( uzun, üçgen, kare, yuvarlak vb. ), Saçın ense çıkış boyu uzunluğu ve ters çıkışlar, Vücut ölçüleri. | ||
4) | Saç Kesiminde İşlem Sıralaması, Saçı Bölümlere Ayırma, Çeşitleri, Kesime Uygun Tarama Yönü Belirleme, Tek yöne tarama, Doğal düşüşünde tarama, Kaydırmalı tarama, Dik açılı tarama | ||
5) | Kesim Çizgisi Belirleme, Çeşitleri, Hareketli kesim kılavuz çizgisi, Sabit kesim kılavuz çizgisi, Kesime Uygun Tarama Açısı Belirleme, Çeşitleri, Başı öne doğru eğmek, Başı düz ( dik) tutmak, Başı yana doğru eğmek. | ||
5) | Oval saç kesiminin tanımı, önemi ve uygulamaları | ||
6) | Saç Kesiminde Parmak Ve Makas Tutma, Çeşitleri Paralel parmak tutuşu, Paralel olmayan parmak tutuşu, Saç Seyreltme(inceltme) Yöntemleri, Saç seyreltmede kullanılan teknikleri, Saçı seyreltme makası ile seyreltme, Saçı saç makası yardımı ile seyreltme Saçı seyreltme aletleri (ustura) yardımıyla seyreltme | ||
7) | Saç Kesiminde Kullanılan Araç ve Gereçler: Makas, Efile Makası, Ense Makinesi, Ustura, Ayırma pensleri, Tarak çeşitleri, Ense Fırçası, Fıs fıs, Penuar Çeşitleri, | ||
8) | Ara Sınav | ||
9) | Saç kesiminin tanımı ve önemi, Küt saç kesiminin tanımı, önemi ve uygulamaları, | ||
10) | Katlı saç kesiminin tanımı, önemi ve uygulamaları Küt-katlı saç kesiminin tanımı, önemi ve uygulamaları | ||
11) | Oval saç kesiminin tanımı, önemi ve uygulamaları | ||
12) | Asimetrik saç kesiminin tanımı, önemi ve uygulamaları | ||
13) | Teknik Kesim Uygulamaları | ||
14) | Kısa Kesim Tanımı ve Uygulamaları | ||
15) | Çeşitli Saç Kesim Uygulamaları | ||
16) | Final | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||||||
1) Cilt türlerini ve yapılarını bilir. | ||||||||||||||||||||
2) Yaptıkları bütün işlemlerden önce ve sonra uygulayacakları hijyen basamaklarını bilir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||||||
3) Saç bakımı ve güzellik hizmetleri sektörüne ait, yürürlükte olan yasal düzenlemeleri, yönetmelikleri bilir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||||||||
4) Mesleki anatomi ve fizyoloji bilgisine sahiptir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||||||
5) Kozmetik ürünleri bilir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||||||||||
6) Epilasyon uygulamasında dikkat edilecek noktaları bilir. | ||||||||||||||||||||
7) Temel Makyaj uygulamasını bilir. | ||||||||||||||||||||
8) “Kalıcı Makyaj” alanı ile ilgili temel bilgiye sahiptir. | ||||||||||||||||||||
9) “Sahne ve Objektif Makyajı” alanı ile ilgili temel bilgiye sahiptir. | ||||||||||||||||||||
10) Aldığı teorik ve uygulamalı derslerle, cilt analizi yaparak, cilt tipini ve buna yönelik bakım uygulamalarını belirleyebilir. | ||||||||||||||||||||
11) El, ayak ve tırnak bakımı yapabilir. | ||||||||||||||||||||
12) Vücut ve cilt bakımı yapabilir. | ||||||||||||||||||||
13) Temel Makyaj uygulaması yapabilir. | ||||||||||||||||||||
14) Masaj tekniklerini uygulayabilir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||||||||||
15) Müşterileri ve iş arkadaşları ile etkili iletişim kurabilir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||||||
16) Estetik ve güzellik algısını geliştirerek, yeni saç kesim teknikleri ve makyaj teknikleri uygulayabilir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||||||
17) Güzellik kavramına bütünsel(bütüncül) yaklaşımı bilir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||||||
18) Saç bakım ve güzellik hizmetleri sektöründe işletme yöneticisi olabilir. | ||||||||||||||||||||
19) İmaj ve stil yaratmada kendine özgü yenilikler getirerek müşterilerini sıradanlıktan kurtarabilir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||||||
20) Kişiye özel saç kesimi ve renklendirmesi yapabilir. |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | 14 | % 0 |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | 1 | % 10 |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Pratik Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Bütünleme Pratik | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 14 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | 14 | 28 |
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | ||
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | 14 | 28 |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | ||
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 2 | 10 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 1 |
Genel Sınava Hazırlanma | 2 | 10 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 1 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 120 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 4 |