HEMŞIRELIK | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | HEM304 | ||||||||
Ders İsmi: | Ruh Sağlığı ve Psikiyatri Hemşireliği-Uygulamalı Ders (Kd-UD) | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 6. Yarıyıl / Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: |
HEM 126 - Hemşirelik Esasları-Uygulamalı Ders (Kd-UD) |
||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Gör. Çağlar Şimşek |
Dersin Amacı: | Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğinin temel ilke, kavram, işlev ve sürecinine aşina olmak, Ruh Sağlığı ve Hastalıklarının etiyoloji ve epidemiyolojisini kavramak, insan ilişkilerini geliştirme yollarını bilerek bu alanda kazanılan bilgi, beceri ve anlayışlarla en etkin hasta bakımı vermeyi bilmek. |
Dersin Hedefi: | Ruh sağlığının korunması, geliştirilmesi ve ruhsal bozuklukların bakımınına yönelik bilgi edinme ve bu bilgileri uygulama becerisi kazandırma. Ruhsal Hastalıkların tedavisi ve rehabilitasyonunsa çağdaş bilgi ve teknolojiyi kullanma becerisi kazandırma. Ruh sağlığı ve psikiyatri hemşireliği alanı ile ilgili kazanımlarını, disiplinler arası çalışmalarda kullanma gücü kazandırma. |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) 1)Ruh sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanındaki güncel literatür, uygulama araç gereçleri ve alana özgü ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) 1)Ruh sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanı ile ilgili uygulamalarda ki sorunların çözümünü teşhis eder
2)Sık görülen ruhsal bozuklukların belirti ve bulgularını ayırt eder
3)Ruhsal rahatsızlığı olan bireylerin bakımını planlama, uygulama ve değerlendirmede hastayı bakıma katmak için terapötik iletişimi başlatma, sürdürme ve sonlandırma becerisini gösterir
4)Ruhsal rahatsızlığı olan bireylere bütüncül bakım verirken psikiyatri ve hemşirelikle ilgili kavramları tercih eder
5) Hemşirelik sürecini uygularken bireye özgü gereksinimleri belirleyip ona uygun bakım verir
6) Hemşirelik sürecinin bütün basamaklarında bilimsel temelli klinik karar verme becerisini gösterir
7)Ruh sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanı ile ilgili profesyonel standart ve politikaların geliştirilmesine, uygulanmasına ve değerlendirilmesine etkin olarak yaratıcı çözüm geliştirir
8)Ruh sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve geliştirebilme yetkinliğine sahiptir
|
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) 1)Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme- 2)Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme- 3)Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme- 4)Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket edebilme- 5)Sosyal hakların evrenselliği sosyal adalet, klite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
|
Hafta | Konu | ||
1) | Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireğine Giriş | ||
2) | Ruh Sağlığını Ve Ruhsal Hastalıkları Anlamada Nörobiyolojik Temeller | ||
3) | Depresyon Bozuklukları | ||
4) | İkiuçlu (Bipolar) Ve İlişkili Bozukluklar | ||
5) | Şizofreni Kapsamında Ve Psikozla Giden Diğer Bozukluklar | ||
6) | Kişilik Bozuklukları | ||
7) | Ara Sınav | ||
8) | Kaygı (Anksiyete) Bozuklukları | ||
9) | Madde İle İlişkili Bozukluklar Ve Bağımlılık Bozuklukları | ||
10) | Nörogelişimsel Bozukluklar - Çocuk Ve Ergenlerde Sık Görülen Ruhsal Bozukluklar | ||
11) | Nörobilişsel Bozukluklar | ||
12) | Psikofizyolojik Bozukluklar | ||
13) | Bedensel Belirti Bozuklukları ve İlişkili Bozukluklar / Çözümle Bozuklukları | ||
14) | Toplum Ruh Sağlığı/ Konsültasyon Liyezon Psikiyatrisi Hemşireliği (Klph) | ||
15) | Final Sınavı | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Hemşireliğin temel alanının gerektirdiği ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
2) Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür | 3 | 2 | 3 | ||||||||||||
3) Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | 3 | 2 | 3 | ||||||||||||
4) Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | 1 | 2 | 3 | ||||||||||||
5) Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
6) Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler. | 1 | 3 | 3 | ||||||||||||
7) Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır | 2 | 3 | 3 | ||||||||||||
8) Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | |||||||||||||||
9) Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar. | |||||||||||||||
10) Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası toplantı ve eğitimlere katılır. | |||||||||||||||
11) Sağlık ekibinin üyesi olarak disiplinler arası işbirliği yapar. | |||||||||||||||
12) Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar | |||||||||||||||
13) Toplumsal değerler ve yasal düzenlemelere uygun davranır | |||||||||||||||
14) Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | |||||||||||||||
15) Bütüncül Sağlık Bakım Felsefesine inanır |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | 1 | % 10 |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 1 | % 20 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Toplam | % 110 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 110 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 13 | 52 |
Laboratuvar | 13 | 52 |
Uygulama | 12 | 96 |
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | ||
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | ||
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | 12 | 36 |
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | 12 | 36 |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 6 | 18 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 1 |
Genel Sınava Hazırlanma | 7 | 21 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 1 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 313 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 10 |