BILGISAYAR PROGRAMCILIĞI
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: IKU-A-211
Ders İsmi: Şehir ve Kültür: İstanbul
Ders Yarıyılı: 1. Yarıyıl / Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Alan Dışı Seçmeli
Dersin Düzeyi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersi Veren(ler): Dr. Anılcan SIÇRAYIK

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: İstanbul’un şehir dokusunu oluşturan temel unsurlar hakkında bilgi sahibi olmak, İstanbul’un kültür yapısını kavramak.
Dersin Hedefi: İstanbul Şehrini tarihi, mimari yapısı, florası gibi farklı alanlar üzerinden değerlendirebilmek, Şehirde tarihi dönemlere göre yaşanan kültürel değişimleri kavrayabilip, İstanbul Şehrine ait kültürel kavramları açıklayabilmek.
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) İstanbul’un dünya şehirleri arasındaki yerini tanımlar
  2) İstanbul şehri için tarih boyunca kullanılan isimleri arasındaki farkı ayırt eder
  3) İstanbul şehir kültürünü oluşturan mekânları analiz eder
  4) İstanbul’a ait kültürel mekanları görseller üzerinden değerlendirir
  5) İstanbul’un florasını oluşturan unsurlar üzerinden şehrin kültür tarihçesini karşılaştırır
  6) İstanbul’da bulunan eski eserler üzerinden dönemsel mimari tarihçesini eşleştirir
  7) İstanbul’da tarih boyunca kullanılan günlük kullanım objeleri ve sanat eserlerini listeler
  8) İstanbul’daki şehir kültürüne ait her türlü kavramın görsel-mekan eşleştirmesi yapar
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Giriş ve Coğrafya - Küresel Konum, İklim, Marmara Denizi, Karadeniz, Boğaz, Adalar, Tarihsel ve Güncel Afet Riskleri (Deprem, Fırtına ve Yangınlar).
2) İstanbul’da Su Kültürü - Göller, Dereler, Tarihi Barajlar, Su sistemleri ve Yapıları.
3) İstanbul'un Florası • Dağlar (Çatalca, Kayış, Âlem, Aydos) • İstanbul’un Ağaçları ve Çiçekleri
4) Antikçağ’dan Bizans'a İstanbul - Preshistorik Dönemden Antikçağ İstanbul - Arkeolojik Alanlar ve Kazılar
5) Bizans Dönemi İstanbul'u - Yapılar, Yollar, Saraylar, Anıtlar, Hipodrom, Sosyal Hayat, Bizans Sanatı ve Ayasofya
6) Bizans’tan Osmanlı’ya Hristiyan İstanbul -Bizans Kiliseleri -Yer altı suları (Ayazmalar) -Rum Kiliseleri -Ermeni Kiliseleri -Katolik Kiliseleri
7) Fatih, Fetih ve Yeni İstanbul - İstanbul’un Fethi - Şenlendirme Politikası - Yeni Kurulan Osmanlı İstanbul'u
8) İstanbul Sarayları Topkapı - Dolmabahçe – Çırağan – Yıldız - Beylerbeyi - Diğer Köşkler ve Kasırlar
9) İstanbul Camileri -Fatih – Şehzade - Süleymaniye – Rüstem Paşa - Sultanahmed – Eminönü Yeni –Nuruosmaniye –Nusretiye – Ortaköy – Şişli Camileri
10) Suriçi (Fatih) İstanbul'u ve Kültürü
11) Galata İstanbul'u ve Kültürü
12) Üsküdar İstanbul'u ve Kültürü
13) Eyüp İstanbul'u ve Kültürü
14) Boğaziçi İstanbul'u ve Kültürü
Diğer Kaynaklar: Bilgili, A. E. (Ed.). (2010). Şehir ve kültür: İstanbul. Kültür ve Turizm İstanbul Kültür ve Turizm İl Müdürlüğü.
Belge, M. (2002). İstanbul gezi rehberi. Tarih Vakfı Yurt Yayınları.
Dursun, A. H. (2009). İstanbul'da yaşama sanatı. Timaş Yayınları.
Sumner-Boyd, H., & Freely, J. (1989). Strolling through Istanbul: A guide to the city. Redhouse Press.
Ortaylı, İ. (2019). İstanbul'dan sayfalar. Kronik Kitap.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

Program Kazanımları
1) Bilgisayar bilimlerinin temel kavramlarını ve terminolojisini anlama.
2) C, C++, Java, Python gibi yaygın kullanılan programlama dillerinde kod yazabilme.
3) Algoritma ve veri yapıları konularında derinlemesine bilgi sahibi olma.
4) Yazılım projelerinin planlanması, yürütülmesi ve yönetimi konusunda bilgi sahibi olma.
5) Veritabanı tasarımı, yönetimi ve SQL sorgulama hakkında bilgi sahibi olma.
6) Bilgisayar ağları, internet teknolojileri ve iletişim protokolleri hakkında bilgi sahibi olma.
7) Çeşitli programlama dillerinde ve platformlarda etkili kod yazabilme.
8) Algoritmik düşünme yeteneği ile karmaşık problemleri çözebilme.
9) Matematiksel ve mantıksal düşünme yeteneklerini kullanarak yazılım çözümleri geliştirebilme.
10) Veritabanı oluşturma, yönetme ve sorgulama becerileri.
11) HTML, CSS, JavaScript ve ilgili frameworklerle web uygulamaları geliştirebilme.
12) Android ve iOS platformları için mobil uygulama geliştirme becerileri.
13) Yazılım geliştirme süreçlerinde ekip içinde etkin bir şekilde çalışabilme.
14) Yazılım projelerini planlama, yürütme ve yönetme becerileri.
15) Teknolojideki yenilikleri ve güncel gelişmeleri takip ederek sürekli öğrenme yetkinliği.
16) Teknik ve teknik olmayan paydaşlarla etkili iletişim kurabilme.
17) Yaratıcı düşünme ile yazılım projelerinde yenilikçi yaklaşımlar benimseme.
18) Kendi kendine öğrenme ve mesleki gelişim için gerekli motivasyona sahip olma.
19) Grafik tasarım alanında üretilmiş düşünce ve tasarımları, ekip çalışması içerisinde doğru uygulayabilecek ,bilgiye sahip olmak ve tasarım ve üretim alanındaki ekip ile uyumlu bir şekilde çalışabilecek düzeye getirmek.
20) Grafik tasarımın yaratım, uygulama ve üretim aşamalarını planlar. Bilgisayarda grafik programlarını kullanarak tasarımlarını görselleştirir.

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Pratik Final % 0
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Bütünleme Pratik % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Katılım % 0
Tartışma % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 13 26
Laboratuvar
Uygulama
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması 7 14
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) 2 4
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.)
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma 7 7
ARA SINAV (Vize) 1 1
Genel Sınava Hazırlanma 6 6
GENEL SINAV (Final) 1 1
Katılım
Tartışma 13 13
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 72
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 2