|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) 0-18 yaş grubundaki sağlıklı ve özel gereksinimli çocukların cinsel kimlik kazanımının ve eğitiminin önemi ve özelliklerini bilir.
0-18 yaş grubundaki sağlıklı ve özel gereksinimli çocukların cinsel kimlik kazanımının olumlu veya olumsuz nedenlerini yorumlar.
0-18 yaş grubundaki sağlıklı ve özel gereksinimli çocukların cinsel gelişimde sosyal ve fiziksel çevrenin rolü ile cinsel gelişimi destekleyici yetişkin yaklaşımı hakkında bilinç geliştirir; cinsel gelişimi destekleyici eğitim uygulamalarını değerlendirebilir.
|
2) 0-18 yaş grubundaki sağlıklı ve özel gereksinimli çocukların cinsel kimlik kazanımının ve eğitiminin önemi ve özelliklerini bilir.
0-18 yaş grubundaki sağlıklı ve özel gereksinimli çocukların cinsel kimlik kazanımının olumlu veya olumsuz nedenlerini yorumlar.
0-18 yaş grubundaki sağlıklı ve özel gereksimli çocukların cinsel gelişimde sosyal ve fiziksel çevrenin rolü ile cinsel gelişimi destekleyici yetişkin yaklaşımı hakkında bilinç geliştirir; cinsel gelişimi destekleyici eğitim uygulamalarını değerlendirebilir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
Yetkinlikler
(Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Dersinin amacı, işleyişi, içeriği ve değerlendirme süreçlerinin tanıtılması.
Kavramların tanımları
|
2) |
Toplumlarda cinselliğe bakış ve değerler |
3) |
Cinsel kimlik kazanımı (erken çocukluk döneminde cinsel gelişim dönemleri ve özellikleri) |
4) |
Cinsel kimlik kazanımı (son çocukluk ve ergenlik döneminde cinsel gelişim dönemleri ve özellikleri) |
5) |
Cinsel kimlik gelişimininde cinsel fonksiyonları etkileyen etmenler |
6) |
Özel gereksinimli çocuklarda cinsel gelişim ve cinsellik |
7) |
Özel gereksinimli çocukların kendilerini koruma eğitimi |
8) |
Vize Haftası |
9) |
Çocuğun cinsellikle ilgi sorduğu soruları yanıtlama/Anne-babaların çocuğunun cinselliğiyle ilgili soruları
|
10) |
Çocuk istismarı (Cinsel istismar) |
11) |
Cinsel istismar sonrası başvurulacak merkezler ve işleyişi |
12) |
Erken çocuklukta cinsel eğitim |
13) |
Cinsel kimlik bozukluğu |
14) |
Cinsel işlev bozukluğu |
15) |
Dersin genel değerlendirilmesi |
16) |
Final Haftası |
Diğer Kaynaklar: |
Güner.,P. (2016). Cinsel kimlik gelişimi. Türkiye Klinikleri J Obstet Womens Health Dis Nurs-Special Topics, 2(1).
Artan, İ. (2018). Cinsel Gelişim ve Eğitim. Hedef.
Özkızıklı, S. ve Okutan, N. Ş. (2015). Bebeklik ve okul öncesi dönemde cinsel gelişim ve eğitim. İ. Artan (Ed.), Cinsel gelişim ve eğitim içinde (ss. 48-60). Ankara: Hedef.
Tuzcuoğlu, N. ve Tuzcuoğlu, S. (2004). Anne ben nasıl doğdum?. İstanbul: Morpa.
Öztürk, G. M., & Gök, N. F. (2021). Erken Çocukluk Dönemine Ait Resimli Çocuk Kitaplarında Cinsel Eğitim Unsurlarının İncelenmesi. Yaşadıkça Eğitim, 35(2), 403-419. |
|
Soru-Cevap |
|
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi |
|
Laboratuvar |
|
Sayısal Problem Çözme |
|
Alan çalışması |
|
Grup Çalışması / Ödevi |
|
Bireysel Ödev |
|
WEB Tabanlı Öğrenme |
|
Staj |
|
Yerinde Uygulama |
|
Proje Hazırlama |
|
Rapor Yazma |
|
Seminer |
|
Süpervizyon |
|
Sosyal Faaliyet |
|
Mesleki Faaliyet |
|
Mesleki Gezi |
|
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
|
Okuma |
|
Tez Hazırlama |
|
Arazi Çalışması |
|
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri |
|
Diğer |
|
Logbook |
|
Röportaj ve sözlü görüşme |
|
Araştırma |
|
Film izleme |
|
Kaynakça oluşturma |
|
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme |
|
Fotoğraf çekimi |
|
Eskiz çizimi |
|
Harita üzerinde işaretleme |
|
Harita okuma |
|
Doku örneği alma |
|
Malzeme arşivi oluşturma |
|
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
|