|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Bu dersin sonunda öğrenciler, Okuma: • yönergeleri okuyabilecek ve takip edebilir, • okuma becerilerini geliştirir,
|
2) Konuşma: • günlük faaliyetler hakkında konuşabilir, • geçmişte yapılmış olan faaliyetler hakkında konuşabilir,
|
3) Dinleme: • dinleme metinlerindeki temel düşünceyi bulabilir, • dinleme aracılığıyla dil kullanımı ve telaffuzuna yönelik saptamalar yapabilir,
|
4) Yazma: • diyalog tamamlayabilir ve ilgili soruları cevaplayabilir, • farklı amaçlara yönelik kısa metinler yazabilir,
|
Yetkinlikler
(Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Teknoloji kullanımı: • gerekli teknolojik etkinlikleri kendi kendine vaktinde yaparak sorumluluk almır
|
2) Başlangıç düzeyinde iletişim kurmaya yardımcı olacak kelime bilgisi, dilbilgisi ve iletişimsel beceriler; ulaşım, seyahat, tarihler, tatiller, para ve alışveris konuları.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Ders tanıtımı, geçmiş zaman haben ve sein fiillerinin yardımcı fiil olarak kullanımı |
1) |
Modul 6 / Lektion 16 Wir haben hier ein Problem Dinleme / konuşma: yardım önerme; yardım isteme; özür dilemek Okuma / Yazma: E-posta: randevu alma ve erteleme Zaman belirten edatlar. vor, nach, in, für |
1) |
Modul 7 / Lektion 19 Der hatte doch keinen Bauch! Konuşma: insanları tanımlama; şaşırmak Geçmiş zaman: war, hatte Ayrılamayan fiiler ( geçmiş ) -ung kelime oluşu |
1) |
Modul 8 / Lektion 23 Ins Wasser gefallen? Konuşma: nedenler belirtmek; hava durumu hakkında konuşma Okuma: Blog Yazma: Kartpostal denn Bağlacı -los kelime oluşumu |
2) |
Modul 6 / Lektion 17 Wer will Popstar werden? Konuşma: dilekleri ifade etme ve planlar hakkında konuşma Okuma: gazete metni Yazma: yaratıcı yazma Edatlar: mit ve ohne Modalverb: wollen |
2) |
Modul 7 / Lektion 20 Komm sofort runter! Konuşma: İstekler ve yönlendirmeler Okuma: Günlük Yazma: Eposta Emir cümleleri ( du/ihr) Kişi zamirleri ( i-hali) |
2) |
Modul 8 / Lektion 24 Ich würde am liebsten jeden Tag feiern. Konuşma: dilekleri ifade etmek; Okuma: tebrik: davetiyeler Dilek kipi: würde Sıra belirten sayılar |
2) |
Modul 5 / Lektion 13 Wir suchen das Hotel Maritim Duyma: Yol Tarifleri Konuşma: yönler; birinden yardım isteme Şehirdeki kurumlar ve yerler Yer belirten edatlar |
3) |
Modul 7 / Lektion 21 Bei Rot musst du stehen, bei Grün darfst du gehen Konuşma: kişinin fikrini ifade etmesi; kurallar hakkında konuşma Okuma: gazete sütunu Modalverb: dürfen, müssen |
3) |
Modul 6 / Lektion 18 Geben Sie ihm doch diesen Tee! Dinleme / konuşma: ağrıyı tanımlama; Tavsiye verme; hastalıklar hakkında konuşma Okuma: Kılavuz Emir cümleleri (Sie) Modalverb: sollen |
3) |
GENEL TEKRAR |
3) |
Modul 5 / Lektion 14 Wie findest du Ottos Haus? Konuşma: ev açıklama ve değerlendirme Okuma: ev ilanları Yazma: E posta yaz İyelik zamirleri |
4) |
FİNAL SINAVI |
4) |
ARASINAV |
4) |
Modul 5 / Lektion 15 In Giesing wohnt das Leben Konuşma: bir yeri değerlendirme Okuma: Blog Dativ alan fiiller ve kişi zamirleri |
4) |
Modul 8 / Lektion 22 Am besten sind seine Schuhe! Dinleme / konuşma: giysiler hakkında konuşma ve onları değerlendirme; İfadeleri güçlendirme Okuma: forum gönderileri Komparativ - Karşılaştırma |
Diğer Kaynaklar: |
Menschen A1.2 Kursbuch Deutsch als Fremdsprache:
Sandra Evans, Angela Pude, Franz Specht,Hueber Verlag, 2019
Menschen A1.2 Arbeitsbuch Deutsch als Fremdsprache:
Sabine Glas-Peters, Angela Pude, Monika Reimann,Hueber Verlag, 2019
Deutsch intensiv Grammatik A1:
Christiane Lemcke, Lutz Rohrmann, Klett Verlag
Grammatik aktiv · Deutsch als Fremdsprache:
1. Ausgabe · A1-B1, Verstehen, Üben, Sprechen, Jin, Friederike; Voß, Ute,
Cornelsen Verlag
Prüfungstraining DaF,A1
Start Deutsch 1, Maenner, Dieter, Cornelsen Verlag
|
|
Soru-Cevap |
|
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi |
|
Laboratuvar |
|
Sayısal Problem Çözme |
|
Alan çalışması |
|
Grup Çalışması / Ödevi |
|
Bireysel Ödev |
|
WEB Tabanlı Öğrenme |
|
Staj |
|
Yerinde Uygulama |
|
Proje Hazırlama |
|
Rapor Yazma |
|
Seminer |
|
Süpervizyon |
|
Sosyal Faaliyet |
|
Mesleki Faaliyet |
|
Mesleki Gezi |
|
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
|
Okuma |
|
Tez Hazırlama |
|
Arazi Çalışması |
|
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri |
|
Diğer |
|
Logbook |
|
Röportaj ve sözlü görüşme |
|
Araştırma |
|
Film izleme |
|
Kaynakça oluşturma |
|
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme |
|
Fotoğraf çekimi |
|
Eskiz çizimi |
|
Harita üzerinde işaretleme |
|
Harita okuma |
|
Doku örneği alma |
|
Malzeme arşivi oluşturma |
|
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
|