SIYASET BILIMI VE KAMU YÖNETIMI (İNGILIZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PSP306
Ders İsmi: Social Structure of Türkiye
Ders Yarıyılı: 6. Yarıyıl / Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler): Elif Çağlı Kaynak

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Türkiye'nin sosyal, kültürel, ekonomik ve siyasi yapısını anlamalarını sağlar. Türkiye'deki toplumsal değişimlerin nedenlerini, sonuçlarını ve etkilerini değerlendirmeyi öğretmeyi amaçlayarak, öğrencilerin toplumsal olayları eleştirel bir bakış açısıyla analiz etmelerini ve kendi toplumlarına ilişkin farkındalıklarını artırır Aynı zamanda öğrencilere Türkiye'nin tarihi, coğrafi, demografik ve kültürel çeşitliliklerini keşfetme fırsatı sunarak, bu çeşitliliklerin toplumsal yapının nasıl şekillendiğini anlamalarını sağlar.
Dersin Hedefi: 1. Toplumsal yapıya ilişkin temel kavram ve teorileri ve bunun Türkiye bağlamındaki önemini anlar.
2. Din, etnik köken ve sınıf gibi çeşitli faktörlerin etkisi de dahil olmak üzere Türkiye'deki sosyal yapıların tarihsel gelişimini ve evrimini analiz eder
3. Türkiye'deki sosyal tabakalaşma sistemini ve bunun bireyler ve topluluklar üzerindeki etkisini, eşitsizlik, sosyal hareketlilik ve sosyal dışlanma konuları dahil olmak üzere inceler
4. Kadınların karşılaştığı zorluklar ve fırsatlar da dahil olmak üzere, Türkiye'nin sosyal yapısındaki cinsiyetin rolünü araştırır
5. Azınlık gruplarının deneyimleri ve bunların egemen kültürle etkileşimleri de dahil olmak üzere, Türk toplumundaki etnik ve dini çeşitliliğin dinamiklerini araştırır
6. Aile yapılarındaki değişiklikler, kentleşme ve yeni sosyal sınıfların yükselişi dahil olmak üzere küreselleşme ve modernleşmenin Türkiye'nin sosyal yapısı üzerindeki etkisini inceler
7. Türkiye'de toplumsal yapıların şekillenmesinde ve güçlendirilmesinde eğitimin, medyanın ve diğer kurumların rolünü analiz eder
8. Sosyolojik teorileri ve araştırma yöntemlerini kullanarak Türkiye'deki sosyal olayları değerlendirip yorumlamak için eleştirel düşünme ve analitik becerileri geliştirir
9. Sosyal yapı ile Türk toplumunun siyaset, ekonomi ve kültür gibi diğer yönleri arasındaki karşılıklı bağlantıya dair anlayışı geliştirir
10. Empatiyi, hoşgörüyü ve kültürel anlayışı teşvik ederek, Türkiye'deki toplumsal yapıya ilişkin hassas konularda açık ve saygılı tartışmaları teşvik eder
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Din, etnik köken ve sınıf gibi çeşitli faktörlerin etkisi de dahil olmak üzere Türkiye'deki sosyal yapıların tarihsel gelişimini ve evrimini analiz eder
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Sosyolojik teorileri ve araştırma yöntemlerini kullanarak Türkiye'deki sosyal olayları değerlendirmek ve yorumlamak için eleştirel düşünme ve analitik becerileri geliştirir
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Eşitsizlik, sosyal hareketlilik ve sosyal dışlanma konuları dahil olmak üzere Türkiye'deki sosyal tabakalaşma sistemini ve bunun bireyler ve topluluklar üzerindeki etkisini inceler
  2) Sosyal yapı ile Türk toplumunun siyaset, ekonomi ve kültür gibi diğer yönleri arasındaki karşılıklı bağlantı anlayışını geliştirmek

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Toplumsal Yapı ve Değişim
2) İktisadi Yapı
3) İktisadi Yapı
4) Siyasal Yaşam
5) Siyasal Yaşam
6) Toplumsal Cinsiyet
7) Toplumsal Cinsiyet
8) Ödev Teslimi
9) Aile
10) Aile
11) Kentleşme
12) Toplumsal Sınıflar
13) Sinema Medya
14) Popüler Kültür
15) Toplumsal Hareketler
16) Final Sınavı
Diğer Kaynaklar: Güneş Murat Tezcür, The Oxford Handbook of Turkish Politics, Oxford University Press
Reşat Kasaba, The Cambrdige History of Turkey, Volume 4 Turkey in Modern World, Cambridge University Press
Feroz Ahmad, The Making of Modern Turkey, Routledge
David Shankland, Structure and Function in Turkish Society, Gorgias Press
Neşecan Balkan and Sungur Savran, The Politics of Permanent Crises, Nova Science Publishers
Kemal Karpat, Social Change and Politics in Turkey
Meliha Benli Altunışık and Özlem Türk, Turkey: Challenges of Contuniuty and Change, Routledge

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

4

3

Program Kazanımları
1) Siyaset, yönetim, siyasi tarih, ekonomi ve hukuk alanlarında kuramsal bilgiye sahiptir. Bunları karşılaştırabilmekte ve yazılı olarak ifade edebilmektedir. Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında, ulusal ve uluslararası düzeydeki gelişmeleri takip eder, temel sorunları bilir. 2 3 2 3
2) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak karşılaştığı verileri, olguları, sorunları analiz eder, karşılaştırır, tanımlar ve farklı çözüm önerileri sunabilir. Kalitatif ve kantitatif Sosyal Bilim araştırma yöntemlerini kullanabilmektedir. 3 2 2 3
3) Topluma, sosyal çevresine ve kendine karşı sorumlu birey olma duyarlılığını kazanır. 2 3 3 2
4) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanındaki konularda bireysel olarak çalışma yapar. 3 2 3 3
5) Alanıyla ilgili araştırma tekniklerini, analitik düşünme yeteneğini ve bilgisini kullanır. 3 3 2 3
6) Kavram, kuram ve küresel hususlara nesnel ve eleştirel bakabilir. 2 3 2 3
7) Vaka odaklı çalışmalarda stratejiler ve siyasalar geliştirebilmektedir. 3 2 1 2
8) Disiplinler arası ve çok-disiplinli yorum ve analiz yapabilme becerisine sahip olup, farklı sosyal bilim dalları arasında ilişki kurabilir. 3 2 3 3
9) Analiz sonuçlarını ve araştırma bulgularını başta makale, rapor ve sunum olmak üzere çeşitli formatlarda ifade eder. 3 3 3 3
10) Profesyonel, akademik ve sivil topluma rahat adapte olmaya hazırdır. 1 1 1 1
11) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. 1 1 2 1

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 1 % 40
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar % 0
Final 1 % 60
Pratik Final % 0
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Bütünleme Pratik % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Katılım % 0
Tartışma % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 14 42
Laboratuvar
Uygulama
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 28
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.)
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) 14 28
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma
ARA SINAV (Vize)
Genel Sınava Hazırlanma 14 14
GENEL SINAV (Final) 1 2
Katılım 14 42
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 156
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 5