SIYASET BILIMI VE KAMU YÖNETIMI (İNGILIZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PSP301
Ders İsmi: Turkish Politics-I
Ders Yarıyılı: 5. Yarıyıl / Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler): Prof.Dr. Yaşar ONAY

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, İslamiyet öncesi Türk topluluklarından başlayarak, modern Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluşuna kadar uzanan süreçte Türk siyasal hayatının temel dinamiklerini ve tarihsel gelişimini öğrencilere aktarmaktır. Türk siyasi tarihindeki önemli dönüm noktaları, liderler, kurumlar, ve ideolojiler üzerinde durulacak ve öğrencilerin Türkiye'nin siyasal gelişmelerini analitik bir yaklaşımla değerlendirmeleri sağlanacaktır. Bu ders, öğrencilerin Türk siyasal yapısını derinlemesine kavrayabilmeleri ve bu yapının tarihsel kökenlerini anlayabilmeleri için bir temel sunmayı amaçlamaktadır.
Dersin Hedefi: Bu dersin temel hedefi, öğrencilerin Türk siyasal hayatının tarihsel gelişimini kavramalarını sağlamak ve Türkiye’nin siyasi yapısını analiz edebilme yetilerini geliştirmektir. Öğrenciler, İslamiyet öncesi dönemden başlayarak, modern Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluş sürecine kadar olan kritik olayları, liderleri ve siyasi kurumları öğrenerek, Türkiye’nin siyasal tarihini bütüncül bir bakış açısıyla değerlendireceklerdir. Bu bağlamda, öğrencilerin Türk siyasi tarihine dair eleştirel düşünme ve analiz yapma becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Bu dersin sonunda öğrenciler: Türk siyasal tarihinin temel dönemlerini ve önemli olaylarını tanıyacaklardır. Türkiye'nin siyasal yapısının tarihsel kökenlerini ve gelişim sürecini analiz edebileceklerdir. Türk siyasi liderlerinin, ideolojilerinin ve kurumlarının siyasal yaşam üzerindeki etkilerini değerlendirebileceklerdir. Türk siyasal sisteminin ve kurumlarının modernleşme süreçlerini eleştirel bir şekilde inceleyebileceklerdir. Türkiye'nin siyasal geçmişine dair analitik düşünme ve araştırma becerilerini geliştireceklerdir.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Bilişsel Kazanımlar: Öğrenciler, Türk siyasal tarihinin önemli olaylarını ve dönemlerini kavrayabileceklerdir. Öğrenciler, Türkiye'nin siyasi yapısının tarihsel gelişimini analiz edebilecek ve bu gelişimi eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebileceklerdir. Öğrenciler, siyasal ideolojilerin ve liderlerin Türkiye üzerindeki etkilerini bilişsel düzeyde inceleyebileceklerdir. Uygulamalı Kazanımlar: Öğrenciler, ders boyunca edindikleri teorik bilgileri kullanarak Türkiye’nin siyasal yapısını analiz eden araştırma makaleleri ve projeler hazırlayabileceklerdir. Öğrenciler, Türkiye'nin siyasal tarihine dair grup çalışmaları ve tartışmalara katılarak eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerini geliştireceklerdir. Öğrenciler, Türkiye’nin siyasi yapısını karşılaştırmalı bir perspektifle değerlendirme yaparak uluslararası siyasetle bağlantı kurabileceklerdir.
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Kazanımları (Türkçe) Öğrenciler, Türk siyasal tarihi üzerine bağımsız araştırmalar yapabilecek ve bu konuları derinlemesine inceleyebileceklerdir. Öğrenciler, bireysel olarak analiz yapma ve elde ettikleri bilgileri akademik bir rapor veya sunum formatında sunma sorumluluğunu alabileceklerdir. Öğrenciler, siyasal olayları ve gelişmeleri bağımsız olarak takip ederek, bunları tarihi perspektifte değerlendirme sorumluluğunu üstleneceklerdir.
  2) Öğrenciler, Türkiye’nin siyasal tarihine dair bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirme yetkinliği kazanacaklardır. Öğrenciler, akademik ve entelektüel çevrelerde Türkiye’nin siyasal yapısı üzerine tartışmalara katılarak yaşam boyu öğrenme becerilerini geliştireceklerdir. Öğrenciler, Türkiye’nin siyasal gelişmeleriyle ilgili yeni kaynaklara ve bilgilere ulaşma, bunları eleştirel bir şekilde değerlendirme ve kullanma yetkinliği kazanacaklardır.
  3) Öğrenciler, Türkiye’nin siyasal tarihi ile ilgili görüş ve analizlerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şekilde ifade edebilme yetkinliği kazanacaklardır. Öğrenciler, grup çalışmaları ve tartışmalar sırasında fikirlerini savunma, başkalarının görüşlerine saygı gösterme ve iş birliği yapma becerilerini geliştireceklerdir. Öğrenciler, siyasal konularda toplumsal olaylar ve gelişmeler hakkında bilinçli ve etkili bir iletişim kurabileceklerdir.
  4) Öğrenciler, Türk siyasal tarihi ve yapısına dair uzmanlık düzeyinde bilgi sahibi olacaklardır. Öğrenciler, Türkiye'nin siyasal gelişmelerini ve olaylarını tarihsel bir perspektif içinde yorumlayarak analiz yapabilecek yetkinliği kazanacaklardır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Konu: İslamiyet Öncesi Türk Devletleri ve Siyasal Yapı İçerik: Bu haftada, Türklerin İslamiyet öncesi dönemdeki siyasal yapıları ve yönetim biçimleri incelenecektir. Hunlar, Göktürkler ve Uygurlar gibi önemli Türk devletlerinin siyasi teşkilatları, toplum yapısı ve hükümdarlık sistemleri ele alınacaktır. Ayrıca bu dönemdeki Türk siyasetinin temel dinamikleri, askeri organizasyonlar ve Türk kağanlarının siyasi rolleri üzerinde durulacaktır. Hedef: Öğrenciler, İslamiyet öncesi Türk devletlerinin siyasal organizasyonlarını ve yönetim yapısını kavrayacaklardır.
1) Türkçe: Giriş ve Dersin Genel Çerçevesi Dersin amacı ve kapsamı, kaynakların tanıtımı. Osmanlı’dan Türkiye Cumhuriyeti’ne siyasal yapının genel hatları. .
2) Osmanlı Mirası ve 1699-1876 Dönemi Osmanlı İmparatorluğu'nun gerileme dönemi ve reform süreçleri. Tanzimat Fermanı ve Islahat Fermanı. İ
3) Jön Türkler ve 1876-1919 Dönemi Jön Türk hareketi, II. Meşrutiyet ve İttihat ve Terakki Cemiyeti. Osmanlı'nın son döneminde siyasal çalkantılar. İngilizce Content:
4) I. Dünya Savaşı ve Osmanlı’nın Sonu Osmanlı Devleti’nin I. Dünya Savaşı’na girişi ve savaşın siyasal sonuçları. Mondros Mütarekesi ve Sevr Antlaşması. İngilizce Content:
5) Kurtuluş Savaşı’nın Başlangıcı Milli Mücadele hareketinin başlaması ve Erzurum, Sivas kongreleri. Mustafa Kemal Atatürk’ün önderliğinde bağımsızlık mücadelesi.
6) TBMM’nin Kuruluşu Türkiye Büyük Millet Meclisi’nin (TBMM) açılması ve hükümetin kurulması. Milli Mücadele’nin TBMM çatısı altında yürütülmesi.
7) Sakarya Savaşı ve Büyük Taarruz Sakarya Meydan Muharebesi’nin kazanılması ve askeri zaferlerin siyasal önemi. Büyük Taarruz’un başarısı ve işgal güçlerinin ülkeden çıkarılması.
8) Arasınav
9) Lozan Barış Antlaşması Lozan Barış Antlaşması’nın müzakereleri ve Türkiye’nin bağımsızlığının tanınması. Sevr Antlaşması’nın iptali ve Lozan’daki başarı.
10) Saltanatın Kaldırılması Saltanatın kaldırılmasının nedenleri ve sonuçları. Cumhuriyet öncesi son adım olarak Osmanlı saltanatının sona erdirilmesi.
11) Cumhuriyetin İlanı 29 Ekim 1923'te Türkiye Cumhuriyeti’nin ilanı. Cumhuriyetin kurulmasıyla yeni devletin siyasi yapısının temelleri.
12) Halifeliğin Kaldırılması ve Laik Devletin İnşası Halifeliğin kaldırılması ve laiklik ilkesinin devlet yapısına entegrasyonu. Modern Türkiye Cumhuriyeti’nde laikliğin temel alınması.
13) Siyasal Devrimler ve Hukuk Reformları Siyasal alanda gerçekleştirilen devrimler (kadınlara seçme-seçilme hakkı, medeni kanun vb.). Türkiye’nin hukuk yapısında yapılan reformlar ve modernizasyon.
14) Değerlendirme ve Sonuçlar Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluş sürecinin genel değerlendirmesi. Atatürk’ün siyasal mirası ve modern Türkiye’ye etkileri.
Diğer Kaynaklar: Zürcher, E. J. (2004). Turkey: A modern history (3rd ed.). I.B. Tauris.

Ahmad, F. (1993). The making of modern Turkey. Routledge.

Lewis, B. (1961). The emergence of modern Turkey. Oxford University Press.

Koloğlu, O. (2017). Türk siyasal tarihi: İslamiyet’ten günümüze siyaset ve devlet. İletişim Yayınları.

Berkes, N. (2012). The development of secularism in Turkey. Routledge.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Siyaset, yönetim, siyasi tarih, ekonomi ve hukuk alanlarında kuramsal bilgiye sahiptir. Bunları karşılaştırabilmekte ve yazılı olarak ifade edebilmektedir. Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında, ulusal ve uluslararası düzeydeki gelişmeleri takip eder, temel sorunları bilir.
2) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak karşılaştığı verileri, olguları, sorunları analiz eder, karşılaştırır, tanımlar ve farklı çözüm önerileri sunabilir. Kalitatif ve kantitatif Sosyal Bilim araştırma yöntemlerini kullanabilmektedir.
3) Topluma, sosyal çevresine ve kendine karşı sorumlu birey olma duyarlılığını kazanır.
4) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanındaki konularda bireysel olarak çalışma yapar.
5) Alanıyla ilgili araştırma tekniklerini, analitik düşünme yeteneğini ve bilgisini kullanır.
6) Kavram, kuram ve küresel hususlara nesnel ve eleştirel bakabilir.
7) Vaka odaklı çalışmalarda stratejiler ve siyasalar geliştirebilmektedir.
8) Disiplinler arası ve çok-disiplinli yorum ve analiz yapabilme becerisine sahip olup, farklı sosyal bilim dalları arasında ilişki kurabilir.
9) Analiz sonuçlarını ve araştırma bulgularını başta makale, rapor ve sunum olmak üzere çeşitli formatlarda ifade eder.
10) Profesyonel, akademik ve sivil topluma rahat adapte olmaya hazırdır.
11) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Tartışma % 0
Katılım % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 13 39
Laboratuvar 1 0
Uygulama
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 32
Makale Kritik 4 8
Makale Yazma 4 8
Modül Grup Çalışması 3 6
Beyin Fırtınası 5 5
Rol Oynama + Dramatize Etme 5 5
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) 5 10
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) 5 10
Proje Hazırlama + Sunma 4 12
Rapor Hazırlama + Sunma 4 12
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma 4 12
Sözlü Sınav 5 5
Ara Sınavlara Hazırlanma 3 3
ARA SINAV (Vize) 1 2
Genel Sınava Hazırlanma
GENEL SINAV (Final)
Katılım 4 3
Tartışma 3 6
Portfolyo
Take-Home Sınav 2 2
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 180
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 6