SIYASET BILIMI VE KAMU YÖNETIMI (İNGILIZCE) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ISF134 | ||||||||
Ders İsmi: | Introduction to International Relations | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 2. Yarıyıl / Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Doç. Dr. Doğan Şafak POLAT |
Dersin Amacı: | Bu dersin temel amacı, öğrencileri uluslararası İlişkiler disiplini kapsamındaki meydana gelen olayları anlamak ve tanıştırmaktır. Temel amaç, IR disiplinindeki başlıca akademik geleneklerin ve önemli tartışmaların kapsamlı ve ayrıntılı bir genel görünümünü sağlamaktır. Bu şekilde, öğrenciler temel kavramlar ve konular hakkındaki tartışmalara aşina olacaklardır. Ders kapsamında öğrenciler dünyada ortaya çıkan olayları ontolojik, epistemolojik ve metodolojik olarak ele alırlar ve araştırırlar. Bu dersin amacı: - Öğrencileri uluslararası ilişkiler olarak adlandırılan şeyi anlamak için farklı bakış açıları veya entelektüel çerçevelerle tanıştırmak (çoğu kişi uluslararası, ulusötesi, küresel veya dünya siyaseti gibi terimleri tercih etse de) ve bu bakış açılarını olayları, süreçleri ve/veya uygulamaları anlamak için uygulama becerisini geliştirmek - Uluslararası İlişkiler disiplininin temel varsayımlarını, kavramsal ve teorik içgörülerini incelemek ve bunları hem çağdaş olaylarla hem de tarihsel süreçlerle ilişkilendirmek, katkılarını ve eksikliklerini değerlendirmek - Öğrencilerin, Uluslararası İlişkiler disiplininin öznesi/nesnesinin -uluslararası- bir çalışma alanı olarak nasıl yapılandırıldığına dair eleştirel bir anlayış geliştirmelerini sağlamak. |
Dersin Hedefi: | Bu dersin hedefleri şunlardır: - Çağdaş uluslararası ilişkiler konuları hakkında eleştirel düşünmeyi ve yazmayı öğrenmek - Uluslararası politika hakkında düşünmek için farklı çerçeveleri açıklamak - Uluslararası politikadaki çeşitli fikirleri, kavramları ve metinleri ve bunların ortaya çıktığı tarihsel bağlamları tartışmak - Çağdaş uluslararası politikayı açıklamanın, anlamanın ve yargılamanın alternatif yollarının güçlü ve zayıf yönlerini değerlendirmek. |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Çağdaş uluslararası ilişkiler disiplinindeki önemli tartışmalar hakkında eleştirel düşünmeyi ve yazmayı öğrenmek, uluslararası politika hakkında düşünmek için farklı çerçeveleri açıklamak, uluslararası siyasetteki çeşitli fikirleri, kavramları ve metinleri ve bunların ortaya çıktığı tarihsel bağlamları tartışmak, Çağdaş uluslararası politikayı açıklamanın, anlamanın ve yargılamanın alternatif yollarının güçlü ve zayıf yönlerini değerlendirmek dersin sonunda elde edilecek kazanımıdır. |
||
2) Uİ disiplinindeki hâkim olan farklı perspektifleri anlamak. |
||
3) Uluslararası İlişkiler ile ilgili kavramları öğrenmek ve Diplomatik ve siyasi olayları farklı Uİ perspektiflerinden açıklayabilmek. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) |
Hafta | Konu | ||
1) | Derse Giriş / Uluslararası ilişkiler nedir? Uluslararası İlişkiler (Uİ) nedir? | ||
2) | Uluslararası İlişkiler Disiplinin ve Uluslararası Sistemin Evrimi | ||
3) | Güç Politikaları: Güç nedir? Nasıl elde edilir? | ||
4) | Çatışma: Savaşın türleri ve nedenleri | ||
5) | IR teorilerine kısa bir giriş: Realizm | ||
6) | Liberalizm | ||
7) | Ana Akıma Yönelik Zorluklar: Sosyal Yapılandırmacılık ve Eleştirel Teori | ||
8) | Dış Politika Araçları | ||
9) | Dış Politikayı Okumak ve Analiz Etmek | ||
10) | Küreselleşme, Egemenlik ve Müdahale | ||
11) | Terörizm ve Asimetrik Çatışmalar | ||
12) | Uluslararası Ticaret/Uluslararası Ekonomi Politik | ||
13) | Kalkınma, Barış ve Kuzey-Güney İlişkileri | ||
14) | Karşılıklı Bağımlılık ve Dünya Entegrasyonu | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Siyaset, yönetim, siyasi tarih, ekonomi ve hukuk alanlarında kuramsal bilgiye sahiptir. Bunları karşılaştırabilmekte ve yazılı olarak ifade edebilmektedir. Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında, ulusal ve uluslararası düzeydeki gelişmeleri takip eder, temel sorunları bilir. | 3 | 3 | 3 | ||||||||
2) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak karşılaştığı verileri, olguları, sorunları analiz eder, karşılaştırır, tanımlar ve farklı çözüm önerileri sunabilir. Kalitatif ve kantitatif Sosyal Bilim araştırma yöntemlerini kullanabilmektedir. | 3 | 3 | 3 | ||||||||
3) Topluma, sosyal çevresine ve kendine karşı sorumlu birey olma duyarlılığını kazanır. | 3 | 3 | 3 | ||||||||
4) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanındaki konularda bireysel olarak çalışma yapar. | |||||||||||
5) Alanıyla ilgili araştırma tekniklerini, analitik düşünme yeteneğini ve bilgisini kullanır. | |||||||||||
6) Kavram, kuram ve küresel hususlara nesnel ve eleştirel bakabilir. | |||||||||||
7) Vaka odaklı çalışmalarda stratejiler ve siyasalar geliştirebilmektedir. | |||||||||||
8) Disiplinler arası ve çok-disiplinli yorum ve analiz yapabilme becerisine sahip olup, farklı sosyal bilim dalları arasında ilişki kurabilir. | |||||||||||
9) Analiz sonuçlarını ve araştırma bulgularını başta makale, rapor ve sunum olmak üzere çeşitli formatlarda ifade eder. | |||||||||||
10) Profesyonel, akademik ve sivil topluma rahat adapte olmaya hazırdır. | |||||||||||
11) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 42 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 14 |
Makale Kritik | 14 | 14 |
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | 14 | 14 |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | ||
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | 13 | 13 |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | 13 | 13 |
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | ||
ARA SINAV (Vize) | 2 | 2 |
Genel Sınava Hazırlanma | ||
GENEL SINAV (Final) | 1 | 1 |
Katılım | 15 | 41 |
Tartışma | 15 | 15 |
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 169 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 5 |