SIYASET BILIMI VE KAMU YÖNETIMI (İNGILIZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ISF134
Ders İsmi: Introduction to International Relations
Ders Yarıyılı: 2. Yarıyıl / Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. Doğan Şafak POLAT

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin temel amacı, öğrencileri uluslararası İlişkiler disiplini kapsamındaki meydana gelen olayları anlamak ve tanıştırmaktır. Temel amaç, IR disiplinindeki başlıca akademik geleneklerin ve önemli tartışmaların kapsamlı ve ayrıntılı bir genel görünümünü sağlamaktır. Bu şekilde, öğrenciler temel kavramlar ve konular hakkındaki tartışmalara aşina olacaklardır. Ders kapsamında öğrenciler dünyada ortaya çıkan olayları ontolojik, epistemolojik ve metodolojik olarak ele alırlar ve araştırırlar.
Bu dersin amacı:
- Öğrencileri uluslararası ilişkiler olarak adlandırılan şeyi anlamak için farklı bakış açıları veya entelektüel çerçevelerle tanıştırmak (çoğu kişi uluslararası, ulusötesi, küresel veya dünya siyaseti gibi terimleri tercih etse de) ve bu bakış açılarını olayları, süreçleri ve/veya uygulamaları anlamak için uygulama becerisini geliştirmek
- Uluslararası İlişkiler disiplininin temel varsayımlarını, kavramsal ve teorik içgörülerini incelemek ve bunları hem çağdaş olaylarla hem de tarihsel süreçlerle ilişkilendirmek, katkılarını ve eksikliklerini değerlendirmek
- Öğrencilerin, Uluslararası İlişkiler disiplininin öznesi/nesnesinin -uluslararası- bir çalışma alanı olarak nasıl yapılandırıldığına dair eleştirel bir anlayış geliştirmelerini sağlamak.
Dersin Hedefi: Bu dersin hedefleri şunlardır:
- Çağdaş uluslararası ilişkiler konuları hakkında eleştirel düşünmeyi ve yazmayı öğrenmek
- Uluslararası politika hakkında düşünmek için farklı çerçeveleri açıklamak
- Uluslararası politikadaki çeşitli fikirleri, kavramları ve metinleri ve bunların ortaya çıktığı tarihsel bağlamları tartışmak
- Çağdaş uluslararası politikayı açıklamanın, anlamanın ve yargılamanın alternatif yollarının güçlü ve zayıf yönlerini değerlendirmek.
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Çağdaş uluslararası ilişkiler disiplinindeki önemli tartışmalar hakkında eleştirel düşünmeyi ve yazmayı öğrenmek, uluslararası politika hakkında düşünmek için farklı çerçeveleri açıklamak, uluslararası siyasetteki çeşitli fikirleri, kavramları ve metinleri ve bunların ortaya çıktığı tarihsel bağlamları tartışmak, Çağdaş uluslararası politikayı açıklamanın, anlamanın ve yargılamanın alternatif yollarının güçlü ve zayıf yönlerini değerlendirmek dersin sonunda elde edilecek kazanımıdır.
  2) Uİ disiplinindeki hâkim olan farklı perspektifleri anlamak.
  3) Uluslararası İlişkiler ile ilgili kavramları öğrenmek ve Diplomatik ve siyasi olayları farklı Uİ perspektiflerinden açıklayabilmek.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Derse Giriş / Uluslararası ilişkiler nedir? Uluslararası İlişkiler (Uİ) nedir?
2) Uluslararası İlişkiler Disiplinin ve Uluslararası Sistemin Evrimi
3) Güç Politikaları: Güç nedir? Nasıl elde edilir?
4) Çatışma: Savaşın türleri ve nedenleri
5) IR teorilerine kısa bir giriş: Realizm
6) Liberalizm
7) Ana Akıma Yönelik Zorluklar: Sosyal Yapılandırmacılık ve Eleştirel Teori
8) Dış Politika Araçları
9) Dış Politikayı Okumak ve Analiz Etmek
10) Küreselleşme, Egemenlik ve Müdahale
11) Terörizm ve Asimetrik Çatışmalar
12) Uluslararası Ticaret/Uluslararası Ekonomi Politik
13) Kalkınma, Barış ve Kuzey-Güney İlişkileri
14) Karşılıklı Bağımlılık ve Dünya Entegrasyonu
Diğer Kaynaklar: Jeffrey Frieden, David Lake and Kenneth Schultz, World Politics: Interests, Interactions, and Institutions. 5th ed. Norton, 2021. ISBN: 9780393872231.

Joshua S. Goldstein and Jon C. Pevehouse, 2014. International Relations, 10th Edition, Pearson: New York.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Siyaset, yönetim, siyasi tarih, ekonomi ve hukuk alanlarında kuramsal bilgiye sahiptir. Bunları karşılaştırabilmekte ve yazılı olarak ifade edebilmektedir. Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında, ulusal ve uluslararası düzeydeki gelişmeleri takip eder, temel sorunları bilir. 3 3 3
2) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak karşılaştığı verileri, olguları, sorunları analiz eder, karşılaştırır, tanımlar ve farklı çözüm önerileri sunabilir. Kalitatif ve kantitatif Sosyal Bilim araştırma yöntemlerini kullanabilmektedir. 3 3 3
3) Topluma, sosyal çevresine ve kendine karşı sorumlu birey olma duyarlılığını kazanır. 3 3 3
4) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanındaki konularda bireysel olarak çalışma yapar.
5) Alanıyla ilgili araştırma tekniklerini, analitik düşünme yeteneğini ve bilgisini kullanır.
6) Kavram, kuram ve küresel hususlara nesnel ve eleştirel bakabilir.
7) Vaka odaklı çalışmalarda stratejiler ve siyasalar geliştirebilmektedir.
8) Disiplinler arası ve çok-disiplinli yorum ve analiz yapabilme becerisine sahip olup, farklı sosyal bilim dalları arasında ilişki kurabilir.
9) Analiz sonuçlarını ve araştırma bulgularını başta makale, rapor ve sunum olmak üzere çeşitli formatlarda ifade eder.
10) Profesyonel, akademik ve sivil topluma rahat adapte olmaya hazırdır.
11) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Tartışma % 0
Katılım % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 14 42
Laboratuvar
Uygulama
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 14
Makale Kritik 14 14
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) 14 14
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.)
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma 13 13
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma 13 13
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma
ARA SINAV (Vize) 2 2
Genel Sınava Hazırlanma
GENEL SINAV (Final) 1 1
Katılım 15 41
Tartışma 15 15
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 169
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 5