SAÇ BAKIMI VE GÜZELLIK HIZMETLERI | |||||
---|---|---|---|---|---|
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | SBG201 | ||||||||
Ders İsmi: | Cilt Bakım Uygulamaları-II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 3. Yarıyıl / Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör Gökben Yılmaz |
Dersin Amacı: | Bu derste öğrenciye, özel cilt bakımı teknikleri ile ilgili yeterlilikleri kazandırmak amaçlanmaktadır. |
Dersin Hedefi: | Özel cilt bakımı teknikleri konularında teorik ve pratik yeterlilikleri kazandırmak. |
Dersin Veriliş Şekli: |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Cilt türlerini tanır, cilt analizi yapar. |
||
2) Cilt hastalıklarını tanır ve tanımlar. |
||
3) Saç bakımı ve güzellik hizmetleri sektöründe yasal düzenlemeleri takip eder |
||
4) Yeni çıkan ürün ve uygulamalar konusunda bilgi sahibidir. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Cilt bakımında kullanılan elektroestetik cihazları kullanabilir |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Cilt ve Vücut Bakımı ile ilgili bir salonlarda yöneticilik yapar |
||
2) Güzellik salonlarına hizmet almak için gelen kişilere bağımsız olarak uygulama yapar |
||
3) Farklı cilt tiplerini analiz edip farklılıkları ayırt edebilir |
||
4) Güzellikle ilgili sektörde çıkan yayınları programları takip eder |
||
5) Alanıyla ilgili konularda sağlığı ilgilendiren risk olabilecek konuları değerlendirir. |
Hafta | Konu | ||
1) | İyontoforez ile cilt bakımı | ||
2) | Atom ve iyon | ||
3) | Elektrik akımı, galvanik (doğru akım) | ||
4) | Lifting uygulamaları | ||
5) | Alçak frekanslı akımlar | ||
6) | Oksijen terapi uygulamaları | ||
7) | Oksijen terapinin cilt üzerindeki etkileri | ||
8) | Kullanırken dikkat edilecek hususlar | ||
9) | Ultrasonik peeling uygulamaları | ||
10) | Ultrasonik peeling uygulamasının uygun olmadığı durumlar | ||
11) | Özel cilt bakımı teknikleri uygulamalarında dikkat edilecek hususlar | ||
12) | Cilt bakım uygulamaları | ||
13) | Cilt bakım uygulamaları | ||
14) | Cilt bakım uygulamaları | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
10 |
7 |
8 |
9 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||||||
1) Cilt türlerini ve yapılarını bilir. | 3 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||
2) Yaptıkları bütün işlemlerden önce ve sonra uygulayacakları hijyen basamaklarını bilir. | 3 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | |||||||||||||
3) Saç bakımı ve güzellik hizmetleri sektörüne ait, yürürlükte olan yasal düzenlemeleri, yönetmelikleri bilir. | 3 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||||||
4) Mesleki anatomi ve fizyoloji bilgisine sahiptir. | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||||
5) Kozmetik ürünleri bilir. | 2 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | ||||||||||||
6) Epilasyon uygulamasında dikkat edilecek noktaları bilir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 3 | |||||||||||
7) Temel Makyaj uygulamasını bilir. | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | ||||||||||
8) “Kalıcı Makyaj” alanı ile ilgili temel bilgiye sahiptir. | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 3 | |||||||||||
9) “Sahne ve Objektif Makyajı” alanı ile ilgili temel bilgiye sahiptir. | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | |||||||||||||
10) Aldığı teorik ve uygulamalı derslerle, cilt analizi yaparak, cilt tipini ve buna yönelik bakım uygulamalarını belirleyebilir. | 3 | 3 | 1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 1 | 1 | |||||||||||
11) El, ayak ve tırnak bakımı yapabilir. | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||||||||
12) Vücut ve cilt bakımı yapabilir. | ||||||||||||||||||||
13) Temel Makyaj uygulaması yapabilir. | ||||||||||||||||||||
14) Masaj tekniklerini uygulayabilir. | ||||||||||||||||||||
15) Müşterileri ve iş arkadaşları ile etkili iletişim kurabilir. | ||||||||||||||||||||
16) Estetik ve güzellik algısını geliştirerek, yeni saç kesim teknikleri ve makyaj teknikleri uygulayabilir. | ||||||||||||||||||||
17) Güzellik kavramına bütünsel(bütüncül) yaklaşımı bilir. | ||||||||||||||||||||
18) Saç bakım ve güzellik hizmetleri sektöründe işletme yöneticisi olabilir. | ||||||||||||||||||||
19) İmaj ve stil yaratmada kendine özgü yenilikler getirerek müşterilerini sıradanlıktan kurtarabilir. | ||||||||||||||||||||
20) Kişiye özel saç kesimi ve renklendirmesi yapabilir. |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 14 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | 14 | 42 |
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 13 |
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | 10 | 10 |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | ||
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 7 | 14 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 1 |
Genel Sınava Hazırlanma | 7 | 14 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 1 |
Katılım | 15 | 15 |
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 124 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 4 |