Dersin Amacı: |
Birinci sınıf yaz stajı, üç bölümünden oluşur, başarı notu için bu üç bölüm birlikte değerlendirilir. Bölümlerden biri, tasarım ve/ya üretim teknolojilerine dair aktüel bir yazılımı/donanımı kullanabilme yetkinliği kazanmak amacıyla bir eğitim almak ve o eğitimi başarı ile tamamlamaktır. İkincisi, öğrencinin inisiyatif alarak seçeceği bir üretim atölyesi/çalıştay/yaz okulunda ilgilendiği konu üzerine bir atölye çalışmasına veya bir sivil toplum kuruluşunda alanıyla ilgili bir sosyal sorumluluk projesine aktif olarak katılması, yaparak bilgi ve deneyim kazanmasıdır. Bu aşama, en az 10 iş gününü kapsamalıdır. Öğrenci birden fazla atölye çalışmasına katılabilir; fakat, katılacağı her bir atölye en az 5 iş günü uzunluğunda olmalıdır. Öğrenci bu iki bölüm sonunda, staj komisyonun belirlediği formata uygun olarak staj raporunu ve ilgili kurumlardan eğitimi başarıyla tamamladığını gösteren belgeleri/sertifikaları staj komisyonuna belirtilen tarih aralığında teslim eder. Bölümün onayı dahilinde gerçekleşecek en az 5 iş gününü kapsayan bir arkeolojik kazı ya da keşif gezisi (excursion) ise stajın üçüncü bölümünü oluşturur. Bu bölümde öğrencinin, gözlem, tespit ve araştırma gezisi yapması beklenir. Sonunda, arkeolojik kazıya katılmışsa, kazıya katıldığına dair bir belge ve bir seyir defterini; keşif gezisi yapmışsa seyir defterini teslim etmesi istenir. |
Dersin Hedefi: |
• 1:1 ölçekte tasarım ve inşa pratikleri, yöntemleri hakkında deneyim kazanmak.
• Farklı yapı malzemelerini, detay geliştirmeyi ve inşai bir sistemi yerinde inceleyerek anlamak.
• Çeşitli tasarım ve yapı teknik ve teknolojilerini uygulayabilmek.
• Mimari tasarım teknolojilerini kullanma bilgi ve becerisi edinmek.
• Farklı kentlerin ve/ya yerleşimlerin mimari, kültürel ve sosyal karakterlerini tanımak.
• (İç) Mimar olarak tasarımcının sosyal rolleri ve sorumlulukları hakkında farkındalık edinmek.
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Yüz yüze
|
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenciler 1:1 ölçekli tasarım, yapım ve uygulama prosedürleri konusunda deneyim sahibi olacaklardır.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenciler çeşitli materyalleri, teknik bilgileri, detay geliştirmeyi ve yapım sistemlerini uygulayarak yerinde deneyimleyeceklerdir.
|
Yetkinlikler
(Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenciler tasarım, yapım ve uygulama süreçlerinde farklı teknik ve teknolojileri kullanabilme yetkinliği kazanacaktır.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Staj: Yapı ve Tasarım Teknolojileri Pratiği & Keşif Gezisi |
2) |
Staj: Yapı ve Tasarım Teknolojileri Pratiği & Keşif Gezisi |
3) |
Staj: Yapı ve Tasarım Teknolojileri Pratiği & Keşif Gezisi |
4) |
Staj: Yapı ve Tasarım Teknolojileri Pratiği & Keşif Gezisi |
5) |
Staj: Yapı ve Tasarım Teknolojileri Pratiği & Keşif Gezisi |
6) |
Staj: Yapı ve Tasarım Teknolojileri Pratiği & Keşif Gezisi |
7) |
Staj: Yapı ve Tasarım Teknolojileri Pratiği & Keşif Gezisi |
8) |
Staj: Yapı ve Tasarım Teknolojileri Pratiği & Keşif Gezisi |
9) |
Staj: Yapı ve Tasarım Teknolojileri Pratiği ve Keşif Gezisi |
10) |
Staj: Yapı ve Tasarım Teknolojileri Pratiği & Keşif Gezisi |
11) |
Staj: Yapı ve Tasarım Teknolojileri Pratiği & Keşif Gezisi |
12) |
Staj: Yapı ve Tasarım Teknolojileri Pratiği & Keşif Gezisi |
13) |
Staj: Yapı ve Tasarım Teknolojileri Pratiği & Keşif Gezisi |
14) |
Staj: Yapı ve Tasarım Teknolojileri Pratiği & Keşif Gezisi |
15) |
Staj: Yapı ve Tasarım Teknolojileri Pratiği & Keşif Gezisi |
16) |
Staj: Yapı ve Tasarım Teknolojileri Pratiği & Keşif Gezisi |
|
Soru-Cevap |
|
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi |
|
Laboratuvar |
|
Sayısal Problem Çözme |
|
Alan çalışması |
|
Grup Çalışması / Ödevi |
|
Bireysel Ödev |
|
WEB Tabanlı Öğrenme |
|
Staj |
|
Yerinde Uygulama |
|
Proje Hazırlama |
|
Rapor Yazma |
|
Seminer |
|
Süpervizyon |
|
Sosyal Faaliyet |
|
Mesleki Faaliyet |
|
Mesleki Gezi |
|
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
|
Okuma |
|
Tez Hazırlama |
|
Arazi Çalışması |
|
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri |
|
Diğer |
|
Logbook |
|
Röportaj ve sözlü görüşme |
|
Araştırma |
|
Film izleme |
|
Kaynakça oluşturma |
|
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme |
|
Fotoğraf çekimi |
|
Eskiz çizimi |
|
Harita üzerinde işaretleme |
|
Harita okuma |
|
Doku örneği alma |
|
Malzeme arşivi oluşturma |
|
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
|