İÇ MIMARLIK | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ICM102 | ||||||||
Ders İsmi: | Stüdyo-II: Başlangıçlar | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 2. Yarıyıl / Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: |
ICM 101 - Stüdyo-I: Karşılaşmalar |
||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Öğretim Görevlisi Bilge Bal (Ders Koordinatörü), Doktor Öğretim Üyesi Devrim Çimen, Öğretim Görevlisi Seda Gecü |
Dersin Amacı: | Başlangıçlar, “Tasarım nedir?” sorusunu yaparak tartışan bir tasarım stüdyosudur. İnsanın eşsiz ve insan olmayandan daha öncelikli olduğunu öne süren insan-merkezci bakış açısını ve tahakküm ilişkilerini reddeder. Tüm canlı ve cansız varlıkların birbirine bağlı ve birbiri ile ilişkili olduğunu kabul eder. “Türler yoldaştır”. Doğa, insan olan ve insan olmayanlar arasında kurulan bir ortak-inşadır. Bir ortak-yerdir. Başlangıçlar yeniden keşifler demek. Stüdyonun iştirakçileri ise yeni “kaşifler”. Merak etmek, keşfe çıkmak, şaşırmak, heyecan duymak, yürümek ve duraksamak, yakından bakmak, temas etmek, içsel yabanıl bir gezintiye çıkmak, verili bilgiyle hareket etmeyi unutmak, kendine, yere ve malzemelere dair sorular sormak, tanıklık etmek, hayal kurmak, yavaşlamak, yerde vakit geçirmek ve tüm bunlarla düşünmek ve yapmak ister. Otobiyografik bir eylem(lilik) halini hesaba katar. Anlar, koşullar ve ilişkilerle var olur. ‘Yeri analiz etme’ dediğimiz şeye kuşkuyla yaklaşır. Stüdyo, yer’in, bir’in ve biz’in düşünceyi tetiklemek üzere yer[in]de ve yer ile birlikte potansiyelini keşfetmenin, spekülatif, dokunsal ve aktif yollarını araştırır. Yer ile yaratıcı biraradalıklar üretmek üzere türlü sorular sorar, analog yöntemler, ortamlar, düzenekler inşa eder. Stüdyo II: Başlangıçlar, Stüdyo I: Karşılaşmaların kurgusuna uygun olarak malzemeler, ortamlar ve teknikler ile yaparak düşünmeyi sürdürür. Şeylere tek başlarına bakmamayı öğrenebilir miyiz ve benimsenen yer ile konu arasında atmosferik bir ilişki koyan karşılaşma anlarını mimarlığın araçları ile hassas bir şekilde tasarlayabilir miyiz? Doğanın İstanbul'una bakacak Başlangıçlar stüdyosu beş modülden oluşur: 1/ Bostan (Yedikule, Bir Bostan Güncesi: Marulun, Bostanın ve Bostancının Yaşamı) 2/ Ada (Burgazada, Yürümek ve Toplayıcılık, Bir Herbaryum Denemesi) 3/ Spekülatif Kurgu - Bir Peyzaj Olmak/Bir Peyzajı Kurmak 4/ Orman - Yaban Arazi (Belgrad, Bir Ormanın Hacimsel Katmanları) 5/ Aktif Peyzaj, Kıyı (Rumeli Feneri, Varoluşsal Sadeleşme) Her modül, stüdyo çalışmalarına paralel davetli konuşmacılar ve atölyeler ile birlikte sürer. |
Dersin Hedefi: | • Tasarımda işlevsellikten öte mekanın barındırdığı şiirsel boyutu kavramak ve bulunduğu yer ile ilişkisi bağlamında hassasiyet geliştirmek • “Tasarım nedir?” sorusunu etik olarak ele alabilmek ve insan-merkezci bakıştan kurtarmak • Tasarımın bir birlikte inşa olduğunu kavramak • Seçilmiş yer ve konu arasında atmosferik bir ilişki ortaya koyabilmek • Malzemelerin etkileri, bağlam, program ve türlerin yoldaşlığını gözeterek tasarım yapmak • Doğayı tüketmek üzere sunulmuş bir rezerv olarak görmeden tasarım yapmak • Tasarım ve üretim teknolojilerini kullanarak strüktürel bileşenleri ve detayları tasarlayabilmek ve 1:1 ölçekte bir strüktürel sistem inşa edebilmek • Malzeme bilgisi üzerinden kurulan taşıyıcı sistemlerin özelliklerini anlamak • Mekansal olguları ve deneyimleri, eskiz, teknik çizimler, fiziksel maketler üzerinden temsil etme becerisi kazandırmak • Farklı ölçeklerin içeriğine dair bilgi edinmek ve bu bilgileri tasarımın farklı ölçeklerdeki temsillerine aktarmak • Tasarımın plan ve kesit düzenlemelerini yer ve konuyla anlamsal bir bütünlük sağlayacak şekilde ele almak • Mimari mekanın şekilllendiği, etkilendiği ve etkilediği bağlamın analizini yapma becerisi edinmek • Mimari mekanın şekillendiği geniş çevreyi tanımak, araştırmak ve belgemek için çeşitli temsil yöntemlerini ve ortamlarını kullanmak ve teknik bilgileri edinmek |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Öğrenciler tasarımın insan ve insan dışı varlıkları, eylemleri, durumları, ilişkileri de içeren ortak yaratıcı bir eylem olduğunun bilincinde olarak tasarım yaparlar. |
||
2) "Tasarım nedir?" sorusuna etik bir cevapları olur. |
||
3) Tasarımın çok disiplinli, çok boyutlu bir eylem olduğunu kavrar. |
||
4) Bağlamı, yapı programını, malzemeyi ve yapı sistemlerini birer kısıtlama olarak değil yaratıcı tasarımın bileşenleri olarak ele alır. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Mekansal olguları ve deneyimleri, eskiz, teknik çizimler, fiziksel maketler üzerinden temsil edebilir. |
||
2) Malzeme bilgisi ve taşıyıcı sistemlerin özelliklerini bilir ve uygulayabilir. |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Tasarım ve üretim teknolojilerini kullanarak strüktürel bileşenleri ve detayları tasarlayabilir ve 1:1 ölçekte bir strüktürel sistem inşa edebilir. |
||
2) Tasarımını disipline özgü ve yaratıcı temsil ve iletişim yöntemleri ile paylaşabilir. |
Hafta | Konu | ||
1) | Giriş, Bahar Dönemi Stüdyo Oryantasyonu+ Başlangıçlar I: Yedikule Bostanları, Stüdyo içi Çalışma ve Tartışma, / Keşif Gezisi, Seminer veya Atölye | ||
2) | Başlangıçlar I: Yedikule Bostanları, Stüdyo içi Çalışma ve Tartışma / Keşif Gezisi, Seminer veya Atölye - Ara Değerlendirme 01 | ||
3) | Başlangıçlar II: Burgazada, Stüdyo içi Çalışma ve Tartışma / Keşif Gezisi, Seminer veya Atölye | ||
4) | Başlangıçlar II: Burgazada, Stüdyo içi Çalışma ve Tartışma / Keşif Gezisi, Seminer veya Atölye | ||
5) | Başlangıçlar II: Burgazada, Stüdyo içi Çalışma ve Tartışma / Keşif Gezisi, Seminer veya Atölye - Ara Değerlendirme 02 | ||
6) | Başlangıçlar III: Spekülatif Peyzaj, Stüdyo içi Çalışma ve Tartışma / Seminer veya Atölye | ||
7) | Başlangıçlar III: Spekülatif Peyzaj, Stüdyo içi Çalışma ve Tartışma / Seminer veya Atölye - Ara Değerlendirme 03 | ||
8) | Başlangıçlar IV: Belgrad Ormanı, Stüdyo içi Çalışma ve Tartışma / Keşif Gezisi, Seminer veya Atölye | ||
9) | Başlangıçlar IV: Belgrad Ormanı, Stüdyo içi Çalışma ve Tartışma / Keşif Gezisi, Seminer veya Atölye | ||
10) | Başlangıçlar IV: Belgrad Ormanı, Stüdyo içi Çalışma ve Tartışma / Keşif Gezisi, Seminer veya Atölye - Ara Değerlendirme 04 | ||
11) | Başlangıçlar V: Rumelifeneri, Stüdyo içi Çalışma ve Tartışma / Keşif Gezisi, Seminer veya Atölye | ||
12) | Başlangıçlar V: Rumelifeneri, Stüdyo içi Çalışma ve Tartışma / Keşif Gezisi, Seminer veya Atölye | ||
13) | Başlangıçlar V: Rumelifeneri, Stüdyo içi Çalışma ve Tartışma / Keşif Gezisi, Seminer veya Atölye | ||
14) | Başlangıçlar V: Rumelifeneri, Stüdyo içi Çalışma ve Tartışma / Keşif Gezisi, Seminer veya Atölye - Ara Değerlendirme 05 | ||
15) | Başlangıçlar V: Rumelifeneri, Stüdyo içi Çalışma ve Tartışma / Keşif Gezisi, Seminer veya Atölye | ||
16) | Başlangıçlar V: Rumelifeneri, Stüdyo içi Çalışma ve Tartışma / Keşif Gezisi, Seminer veya Atölye - Final Değerlendirme | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
1 |
2 |
1 |
2 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 11 | % 40 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 154 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | ||
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | ||
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | 11 | 80 |
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | ||
ARA SINAV (Vize) | ||
Genel Sınava Hazırlanma | ||
GENEL SINAV (Final) | 5 | 55 |
Katılım | 1 | 11 |
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 300 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 10 |