PSIKOLOJI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PSI207
Ders İsmi: Felsefeye Giriş
Ders Yarıyılı: 3. Yarıyıl / Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler): Dr. Öğretim Üyesi Selahattin Aydın

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin nihai amacı, başkalarının felsefesini öğretmekten ziyade, felsefenin nasıl yapıldığını öğretmektir.
Kendilerine filozof denilen ve görüşleri düşünce tarihi boyunca yankı uyandırmış kişilerin görüşleri;
felsefe disiplininin alt dalları;
genel olarak felsefe ve bilim ilişkisi;
ve özellikle felsefe ve psikoloji ilişkisi konularında sizlere bir iç görü kazandırmak, bu dersin başlıca hedefleri olarak belirlenmiştir.
Dersin Hedefi: Bu dersin nihai amacı, başkalarının felsefesini öğretmekten ziyade, felsefenin nasıl yapıldığını öğretmektir.
Kendilerine filozof denilen ve görüşleri düşünce tarihi boyunca yankı uyandırmış kişilerin görüşleri;
felsefe disiplininin alt dalları;
genel olarak felsefe ve bilim ilişkisi;
ve özellikle felsefe ve psikoloji ilişkisi konularında sizlere bir iç görü kazandırmak, bu dersin başlıca hedefleri olarak belirlenmiştir.
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Öğrenci, felsefenin bilim ve sosyal hizmet ilişkisini sorgulayıcı bir bakış açısıyla analiz edebilir ve bu ilişkileri eleştirel düşünme yöntemleriyle değerlendirebilir.
  2) Öğrenci, çeşitli filozofların düşüncelerini anlayarak, bu düşünceleri kendi felsefi sorgulamaları için bir zemin olarak kullanabilir ve özgün felsefi çıkarımlarda bulunabilir.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Öğrenci, temel felsefi kavramları ve felsefe disiplininin alt dallarını tanımlayarak, bu kavramları farklı düşünsel bağlamlarda tartışabilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Ders işleyiş düzeninin tanıtılması; Felsefe disiplinine genel bakış.
2) Felsefî düşüncenin özellikleri; felsefenin belli başlı disiplinleri ve felsefenin diğer disiplinlerle olan ilişkisi.
3) Bilgi felsefesi
4) Bilim felsefesi
5) Varlık felsefesi
6) Ahlak felsefesi ve değerler.
7) Ahlak felsefesi ve sosyal bilimler; Ahlak felsefesine farklı yaklaşımlar.
8) Sınav Haftası
9) Siyaset felsefesi.
10) Devlet ve demokrasi üzerine bazı felsefi yaklaşımlar.
11) Estetik felsefesi
12) Din felsefesi
13) Eğitim felsefesi
14) Çağdaş eğitim teorileri ve eğitim felsefesinde farklı yaklaşımlar.
15) Psikoloji felsefesi; dersin genel değerlendirmesi.
Diğer Kaynaklar: Arslan, A. (2012). Felsefeye Giriş, Adres Yayınları.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Psikolojinin tüm alt alanlarıyla (Klinik Psikoloji, Gelişim Psikolojisi, Endüstri-Örgüt Psikolojisi, Sağlık Psikolojisi, Adli Psikoloji, Öğrenme Psikolojisi, Sosyal Psikoloji, Nöropsikoloji, Spor Psikolojisi vb.) ilgili kavramları özümser. 1
2) Psikoloji kuramlarını ve insan davranışlarını kuramsal temellere dayanarak açıklar. 3 2
3) İnsan ve hayvana özgü bilişsel süreçlerin sinir sistemindeki alt yapılarını açıklar. 1
4) Bilimsel ilkeler çerçevesinde bağımsız araştırmalar yapar. 3 2
5) Psikolojinin bir bilim dalı olarak ortaya çıkışını, gelişimini, alt alanlara ayrışma sürecini tarihsel bir perspektif içinde inceler. 1
6) Psikolojik değerlendirmenin temel ilkelerini uygular.
7) Çalışma yaşamında var olan insanın bilişsel, duygusal ve davranışsal özelliklerini kavrar.
8) İlgilendiği konularla ilgili problemler için bilimsel araştırmalar yürütür. 3
9) İnsan insana iletişim sürecinin temelini oluşturan grup dinamiklerini ve tekniklerini uygular. 2
10) Çağdaş bilgi-işlem ve mesleki cihazları öğrenir. 3 3
11) Toplum içindeki insan davranışlarını hem olağan hem olağanüstü durumlarda değerlendirir.
12) Psikoloji biliminin temel etik, ilke, değer ve kurallarını davranışa dönüştürür. 1

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Pratik Final % 0
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Bütünleme Pratik % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Katılım % 0
Tartışma % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 14 42
Laboratuvar
Uygulama
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 56
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.)
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.)
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma 7 14
ARA SINAV (Vize) 1 1
Genel Sınava Hazırlanma 14 42
GENEL SINAV (Final) 1 1
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 156
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 5