|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Somut ihtiyaçların karşılanmasını amaçlayan, bilinen günlük ifadeleri ve
basit cümleleri anlayıp kullanabilir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenciler Okuma yönergeleri okuyabilir ve takip edebilir ve okuma becerilerini geliştirir.
|
2) Günlük faaliyetler hakkında konuşabilir ve geçmişte yapılmış olan faaliyetler hakkında konuşabilir.
|
3) Öğrenci dinleme metinlerindeki temel düşünceyi bulabilir ve dinleme aracılığıyla dil kullanımı ve telaffuzuna yönelik saptamalar yapabilir.
|
4) Öğrenci yazılı olarakdiyalog tamamlayabilir ve ilgili soruları cevaplayabilir ve farklı amaçlara yönelik kısa metinler yazabilir.
|
Yetkinlikler
(Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenci kendini tanıtabilir, başkalarını tanıştırabilir. Başkalarına, kendileri hakkında
(örneğin, nerede oturdukları, kimleri tanıdıkları ve nelere sahip oldukları)sorular
yöneltebilir ve sorulan benzeri soruları yanıtlayabilir.
|
2) Karşısındaki kişiler yavaş ve anlaşılır bir biçimde konuşuyorlar ve de yardımcı
oluyorlarsa, onlarla basit yollardan anlaşabilir.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Ders tanıtımı, Selamlama ve kalıpsal kendini tanıtma ifadeleri formel ve informel kullanımı. |
2) |
Modul 1/ Lektion 1 Hallo! Ich bin Nicole… Dinleme / konuşma: selamlama / veda etme; kendini ve diğerlerini tanıtma,Alfabe,Fiil çekimi W soruları |
3) |
Modul 1 / Lektion 2 Ich bin Journalistin. Konuşma: meslek ve kişisel konular hakkında konuşmak Okuma: Kartvizitler, İnternet Profil Yazma: kendinizle ilgili bir profil / kısa metin yazma 1-100 sayılar ,tekil ve çoğul olumsuzlama; meslekler |
4) |
Modul 1 / Lektion 3 Das ist meine Mutter Konuşma: aile ve dil becerileri hakkında konuşmak evet - hayır soruları - iyelik zamirleri sesli harf değişiklikleri- Yazarak aileyi tanitma |
5) |
Modul 2 / Lektion 4 Der Tisch ist schön Konuşma: fiyatları ve teklif fiyatlarını sorma; bir şeyi değerlendirmek Sayılar: 100 - 1.000.000 / Mobilyalar / Sıfatlar Şahis zamirleri |
6) |
Modul 2 / Lektion 5 Was ist das? – Das ist ein F. Konuşma: kelime sorma ve kelime söyleme; tekrar istek belirtme; bir şeyi tanımlama; Teşekkür etmek Okuma: Ürün Bilgileri okuma Yazma: bir form doldurma Renkler Belirsiz Artikel ve olumsuz yapısı |
7) |
Modul 2 / Lektion 6 Ich brauche kein Büro Dinleme: Telefon görüşmeleri Konuşma: Telefon Stratejileri Okuma: E-posta ve SMS Tekil- çoğul Artikeller |
8) |
Modul 3 / Lektion 7 Du kannst wirklich toll...! Dinleme: boş zaman etkinlikleri hakkında ifadeler Konuşma: iltifatta bulunmak; hobiler / beceriler hakkında konuşmak; bir şey için istemek; Teşekkür etmek Modal fiil = können |
9) |
Modul 3 / Lektion 8 Kein Problem. Ich habe Zeit! Konuşma: randevu alma; bir öneride bulunma ve ona cevap verme Okuma : SMS, Sohbet Mektup: davet / ret Günler ve saatler Zaman zarfları ; Edatlar: im/am/um |
10) |
Modul 3 / Lektion 9 Ich möchte was essen Dinleme: Yemek tercihleri hakkında konuşmak Konuşma: yeme alışkanlıkları hakkında konuşmak Okuma: Çizgi Roman Mögen ve möchten fiil çekimleri
|
11) |
Modul 4 / Lektion 10 Ich steige jetzt in die U-Bahn ein. Konuşma: kendini bilgilendirmek; bir telefon görüşmesini bitirmek Seyahat; ulaşım araçları Ayrılabilen fiiler
|
12) |
Modul 4 / Lektion 11 Was hast du heute gemacht? Konuşma: geçmiş hakkında konuşmak Okuma: randevu takvimi, e-posta Yazma: günlük bir rutini açıklama Günlük etkinlikler Edatlar: ab / von … bis Haben ile geçmiş
|
13) |
Modul 4 / Lektion 12 Was ist denn hier passiert? Konuşma: kutlamalar ve seyahat hakkında konuşma Okuma: bilgi metinleri Mervsimler; aylar Sein ile geçmiş Edatlar: im |
14) |
Geçmiş zaman yapım eki ve kuralları |
Diğer Kaynaklar: |
** Menschen A1.1, Kursbuch, Deutsch als Fremdsprache,Sandra Evans, Angela Pude, Franz Specht
** Menschen A1.1, Arbeitsbuch mit Audio-CD, Deutsch als Fremdsprache, Sabine Glas-Peters, Angela Pude, Monika Reimann
** Grammatik aktiv · Deutsch als Fremdsprache, 1. Ausgabe · A1-B1, Verstehen, Üben, Sprechen
** Hören & Sprechen A1, Buch mit Audios online, Monja Knirsch
** Diktate hören – schreiben – korrigieren, Übungsbuch mit 2 Audio-CDs, Dr. Werner Heidermann
|
|
Soru-Cevap |
|
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi |
|
Laboratuvar |
|
Sayısal Problem Çözme |
|
Alan çalışması |
|
Grup Çalışması / Ödevi |
|
Bireysel Ödev |
|
WEB Tabanlı Öğrenme |
|
Staj |
|
Yerinde Uygulama |
|
Proje Hazırlama |
|
Rapor Yazma |
|
Seminer |
|
Süpervizyon |
|
Sosyal Faaliyet |
|
Mesleki Faaliyet |
|
Mesleki Gezi |
|
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
|
Okuma |
|
Tez Hazırlama |
|
Arazi Çalışması |
|
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri |
|
Diğer |
|
Logbook |
|
Röportaj ve sözlü görüşme |
|
Araştırma |
|
Film izleme |
|
Kaynakça oluşturma |
|
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme |
|
Fotoğraf çekimi |
|
Eskiz çizimi |
|
Harita üzerinde işaretleme |
|
Harita okuma |
|
Doku örneği alma |
|
Malzeme arşivi oluşturma |
|
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
|