Dersin Amacı: |
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II dersinin amacı, öğrencilere Atatürk'ün hayatı, düşünceleri ve gerçekleştirdiği inkılapları daha ayrıntılı bir şekilde öğretmek ve anlamalarını sağlamaktır. Bu ders, öğrencilere Atatürk'ün devrimci vizyonunu ve Türkiye'yi modernleştirme hedeflerini kavratırken, onun liderlik ve devlet yönetimi anlayışını da ele alır. Aynı zamanda Atatürk'ün demokrasi, laiklik, milliyetçilik, devletçilik ve devrimcilik gibi temel ilkelerini öğrencilere aktarırken, onların bu ilkeleri günümüz Türkiye'sindeki önemini ve uygulamalarını da değerlendirmelerini sağlar. Bu ders aynı zamanda öğrencilere Atatürk'ün düşüncelerinden ve inkılaplarından ilham alarak, kendi vatandaşlık sorumluluklarını ve ülkelerine karşı duyarlılıklarını artırmayı hedefler |
Dersin Hedefi: |
Öğrencilerin Atatürk İlkeleri'ni anlamalarını sağlamak ve bu ilkelerin Türkiye Cumhuriyeti'nin temellerini oluşturan değerler olduğunu kavramalarını sağlamak.
Öğrencilerin Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini ve Atatürk'ün gerçekleştirdiği inkılapları detaylı bir şekilde inceleyerek, tarih bilincinin gelişmesini sağlamak.
Öğrencilerin Atatürk'ün liderlik vasıflarını ve devrimci kişiliğini anlayarak, onun fikir ve yaşam tarzını takdir etmelerini sağlamak.
Öğrencilerin Atatürk döneminde gerçekleşen devrimlerin tarih, kültür, ekonomi ve siyaset üzerindeki etkilerini incelemek ve bu etkileri analitik bir perspektifle değerlendirmek.
Öğrencilerin milli ve manevi değerlerimize sahip çıkmayı öğrenerek, vatanseverlik duygusuyla yetişmelerini sağlamak.
Öğrencilerin demokrasi ve insan hakları kavramlarını anlamalarını sağlamak ve bu değerleri benimsemelerini desteklemek.
Öğrencilerin toplumsal sorunları ve tarihsel süreçleri eleştirel bir şekilde değerlendirebilmelerini sağlamak.
Öğrencilerin Türkiye Cumhuriyeti'nin geleceğiyle ilgili sorumluluk bilinci geliştirmelerini sağlamak.
Öğrencilerin tarih bilgi ve becerilerini kullanarak, araştırma, değerlendirme ve sunma yeteneklerini geliştirmelerini sağlamak.
Öğrencilerin ulusal bir kimlik ve kültür oluşturma sürecini anlamalarını sağlayarak, vatandaşlık bilincinin gelişmesine katkıda bulunmak. |
Dersin Veriliş Şekli: |
E-Öğrenme
|
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Atatürk İnkılapları'nın Türkiye'nin modernleşme yolculuğundaki rolünü anlar
|
2) Türkiye'nin siyasal ve sosyal dönüşümü hakkında bilgi edinir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
Yetkinlikler
(Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Türkiye Cumhuriyeti'nin demokratikleşme sürecini anlamak.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Giriş ve Cumhuriyet Güneşinin Doğuşu |
2) |
Cumhuriyet Halk Partisi Döneminde Ekonomik Gelişmeler 1923-1950
|
3) |
Erken Cumhuriyet Döneminde Millet İnşası ve Reformlar |
4) |
Atatürk; Yaşamı, Fikirleri ve İdealleri |
5) |
110. Yıldönümünde Çanakkale Savaşları ve Atatürk |
6) |
Atatürk'ün Liderlik Nİtelikleri |
7) |
1, 2, 3, 4 Bölümlerin Tekrarı |
8) |
Ara Sınav |
9) |
Atatürk Döneminde Türk Dış Politikası |
10) |
Türkiye ve İkinci Dünya Savaşı |
11) |
Çok Partili Sisteme Geçiş ve Demokrat Parti Dönemi: 1945-1960 |
12) |
İki Askeri Müdahale Arasında Türkiye 1960-1980 |
13) |
12 Eylül Askeri Müdahalesi ve Sonrası |
14) |
Çağdaş Türkiye'nin Dünya Barışına Katkıları |
15) |
5, 6, 7, 8 Bölümlerin Tekrarı |
16) |
Yarıyıl Sınavı |
Diğer Kaynaklar: |
Erik J. Zührer, Turkey: A Modern History, Third Edition
Zülal Balpınar, Principles of Aatatürk and Histroy of Turkish Revolution II, Gencer, A. İ., ve Özel, S. (2006). Türk İnkılâp Tarihi. 11. bs. İstanbul: Der Yayınları.
Mango, A. (2004). Atatürk. Modern Türkiye'nin Kurucusu. Türkçesi: Füsun Doruker. 3. bs. İstanbul: Remzi Kitabevi.
Turan, Ş. (1991). Türk Devrim Tarihi I. İmparatorluğun Çöküşünden Ulusal Direnişe. İstanbul: Bilgi Yayınları.
Turan, Ş. (1998). Türk Devrim Tarihi II. Ulusal Direnişten Türkiye Cumhuriyeti'ne. İstanbul: Bilgi Yayınları.
Yalçın, D. vd. (2019). Türkiye Cumhuriyeti Tarihi I. 13. bs. Ankara: AKDTYK Atatürk Araştırma Merkezi.
|
|
Soru-Cevap |
|
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi |
|
Laboratuvar |
|
Sayısal Problem Çözme |
|
Alan çalışması |
|
Grup Çalışması / Ödevi |
|
Bireysel Ödev |
|
WEB Tabanlı Öğrenme |
|
Staj |
|
Yerinde Uygulama |
|
Proje Hazırlama |
|
Rapor Yazma |
|
Seminer |
|
Süpervizyon |
|
Sosyal Faaliyet |
|
Mesleki Faaliyet |
|
Mesleki Gezi |
|
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
|
Okuma |
|
Tez Hazırlama |
|
Arazi Çalışması |
|
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri |
|
Diğer |
|
Logbook |
|
Röportaj ve sözlü görüşme |
|
Araştırma |
|
Film izleme |
|
Kaynakça oluşturma |
|
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme |
|
Fotoğraf çekimi |
|
Eskiz çizimi |
|
Harita üzerinde işaretleme |
|
Harita okuma |
|
Doku örneği alma |
|
Malzeme arşivi oluşturma |
|
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
|