GASTRONOMI VE MUTFAK SANATLARI | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | IKU-F-218 | ||||||||
Ders İsmi: | Tasarımda Düşünmenin Temelleri | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 7. Yarıyıl / Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Alan Dışı Seçmeli | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Gör. BURCU ÖZTUNÇ KESKİN |
Dersin Amacı: | Yaratıcılık ile zihinsel süreç korelasyonunda tasarım üzerindeki etkileri konusunda öğrenciler bilgilendirilecektir. Eleştirel ve yaratıcı düşünceyi birleştirerek farklı unsurlar ile daha kolay bağlantı kurması sağlanmaktadır. |
Dersin Hedefi: | Tasarım zihin içerisinde oluşturma ve planlama sürecidir. Bu derste yaratıcılık ile tasarım arasındaki bağ kurularak, kendi yaratıcı fikirlerini geliştirmeleri hedeflenmektedir. Tasarım ve yaratıcılığın geliştirilmesi, bakış açıları, öğrencilerin günlük hayatında sorun çözebilme ve çözüm odaklı düşünebilme yeteneğini de geliştirmektedir. |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Problem çözer |
||
2) BİLGİ: Yaratıcılık ve Tasarım kavramının teknik anlamda içeriği ve insan hayatındaki öneminin kavranması esas alınmıştır. Tasarımda yaratıcı düşünmenin önemi ve görsel tasarım yeni fikir üretmeye yönelik beceri kazandırılması sağlanmaktadır.
BECERİ: Tasarımda farklı düşünme modeli geliştirebilmek ve yaratıcı düşünme fikirlerini keşfetmeleri ile çözüm odaklı mantık geliştirme kabiliyeti kazanması hedeflenmektedir.
YETKİNLİK: Öğrencinin tasarım kavramının aşamalarını bilerek, tasarımın doğru değerlendirebilmesi amaçlanmaktadır. Yaratıcılık kavramını tasarım faktörü ile birleştirerek, yaratıcı süreci geliştirmeye yardımcı zihinsel araçları öğrenmeleri öngörülmektedir. Doğru kaynak araştırma ve veri toplama sayesinde mesleki alan içerisinde tasarımda yaratıcı düşünce modeli ile görsel yönlerinin gelişmesi sağlanmaktadır.
|
||
3) BİLGİ: Yaratıcılık ve Tasarım kavramının teknik anlamda içeriği ve insan hayatındaki öneminin kavranması esas alınmıştır. Tasarımda yaratıcı düşünmenin önemi ve görsel tasarım yeni fikir üretmeye yönelik beceri kazandırılması sağlanmaktadır. BECERİ: Tasarımda farklı düşünme modeli geliştirebilmek ve yaratıcı düşünme fikirlerini keşfetmeleri ile çözüm odaklı mantık geliştirme kabiliyeti kazanması hedeflenmektedir. YETKİNLİK: Öğrencinin tasarım kavramının aşamalarını bilerek, tasarımın doğru değerlendirebilmesi amaçlanmaktadır. Yaratıcılık kavramını tasarım faktörü ile birleştirerek, yaratıcı süreci geliştirmeye yardımcı zihinsel araçları öğrenmeleri öngörülmektedir. Doğru kaynak araştırma ve veri toplama sayesinde mesleki alan içerisinde tasarımda yaratıcı düşünce modeli ile görsel yönlerinin gelişmesi sağlanmaktadır. |
||
4) Fikir geliştirir |
||
5) Kaynak araştırır |
||
6) Yaratır |
||
7) Yaratıcı düşünür |
||
8) Eleştirir |
||
9) Yorumlar |
||
10) Yaratıcı analiz eder |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) |
Hafta | Konu | ||
1) | Dersin Genel İçeriği İle İlgili Genel Bilgilendirme | ||
2) | Yaratıcılık Kavramının Kapsamı ve Tanımı | ||
3) | Yaratıcılık Çeşitleri (Bireysel Yaratıcılık ve Sanatsal Yaratıcılık) | ||
4) | Sanat - Estetik- Yaratıcılık Kavramlarının Tanımı 1 | ||
5) | Sanat - Estetik- Yaratıcılık Kavramlarının Tanımı 2 | ||
6) | Yaratıcı Düşünme Süreci ve Akıl Yürütme Teknikleri | ||
7) | Yaratıcılık Sürecinin Tasarım ile Olan İlişkisi | ||
9) | Tasarım Kavramı | ||
10) | Tasarımda Yaratıcılığın Yeri | ||
11) | Yaratıcılık ve Beyin İlişkisinin Tasarım Üzerinde Nasıl Etkileri | ||
12) | Tasarım Süreci, Düşünme ve Yeni Fikir Bulma | ||
13) | Tasarım İlkeleri | ||
14) | Görsel Düşünme, Yaratıcılık ve Tasarım | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
1 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanına özgü temel kavramlar, teoriler ve ilkeleri anlatır. | |||||||||||
1) Alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini, yazılımları ve araç-gereçleri kullanır. | |||||||||||
1) Mesleki etik kurallara uygun davranmak ve bu kuralları iş yaşamına entegre edebilmek. | |||||||||||
2) Çevre bilinci ve sürdürülebilirlik prensiplerine uygun davranışlar sergiler, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. | |||||||||||
2) Türk ve dünya mutfak kültürlerinin tarihsel gelişimi ve çeşitliliğini anlatır. | |||||||||||
3) Türk ve dünya mutfaklarından çeşitli pişirme tekniklerini ve mutfak uygulamalarını profesyonel düzeyde yapar. | |||||||||||
3) Değişen tüketici beklentilerini karşılamak üzere yenilikçi bakış açısıyla çözümler üretir. | |||||||||||
4) Yazılı ve sözlü iletişim becerilerini etkin kullanarak takım çalışması içinde liderlik yapar ve sorumluluk alır. | |||||||||||
4) Gıda güvenliği, hijyen ve sanitasyon kurallarını uygular. | |||||||||||
5) Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında karşılaşılan problemleri analiz eder ve çözüm üretir. | |||||||||||
5) Mutfak yönetimi ve operasyonlarını bağımsız olarak yürütür. |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Pratik Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Bütünleme Pratik | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 28 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | ||
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | ||
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | 4 | 16 |
Proje Hazırlama + Sunma | 2 | 2 |
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | 3 | 3 |
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 6 | 12 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 2 |
Genel Sınava Hazırlanma | 10 | 20 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 2 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 85 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 2 |