BESLENME VE DIYETETIK | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | IKU-M-411 | ||||||||
Ders İsmi: | Gönüllülük Çalışmaları | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 3. Yarıyıl / Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Alan Dışı Seçmeli | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Özgür DEMİREZER |
Dersin Amacı: | Öğrencileri sivil toplum, gönüllülük ve proje yönetimi gibi kavramlar ile tanıştırarak, toplum faydası için gerçekleştirilen aktivite ve oluşumlara yönelik ilgilerini artırmak. |
Dersin Hedefi: | Sivil toplumun tarihi, işlevi ve temel kavramlarına dair tartışma yürütmek, gönüllülük çalışmalarındaki temel kavramları incelemek, Türkiye özelinde sivil toplum kuruluşlarının çalışma alanı ile ilgili bilgi vermek, proje yönetimine giriş yapmak. |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Sivil toplumun temel kavramları ve tarihi öğrenilir. |
||
2) Gönüllülük çalışmalarının temel kavramları öğrenilir. |
||
3) Faaliyet/uygulama, hizmet ve proje arasındaki farklar öğrenilir. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Projeleri yazma ve değerlendirme becerisi kazanır. |
||
2) Kurum ve kuruluşlarla işbirliği geliştirir. |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Sivil toplum, gönüllülük, proje uygulama ve gerçek hayattaki sosyal meseleler hakkında sınıf içi tartışmalara katılır, fikir ve görüşlerini geliştirir. |
||
2) Grup çalışması yürütebilme yeteneği kazanır. |
||
3) Türkiye'deki sivil toplum kuruluşları ve çalışma alanları hakkında bilgi sahibi olunur. |
||
4) Proje döngüsü yönetimi ve proje mantığı öğrenilir. |
||
5) İlgi duyulan sosyal meselelere yönelik analiz ve çözüm bulma yeteneği gelişir. |
Hafta | Konu | ||
1) | Tanışma, Program Sunumu, Beklentiler ve Kavramlarla Tanışma (Sivil Toplum, Gönüllülük, Proje Yönetimi) | ||
2) | Sivil toplum ve Gönüllülük | ||
3) | Proje Yönetimi- Temel Kavramlar | ||
4) | Proje Sunumu-1 | ||
5) | Proje Ekosistemi | ||
6) | Proje Yönetimi | ||
7) | Durum- Sorun Hedef- Strateji Analizi | ||
8) | Hedef & Paydaş Analizi | ||
9) | Faaliyetler ve Bütçeleme | ||
10) | Ödev Sunumu-2 | ||
11) | Mantıksal Çerçeve Yaklaşımı | ||
12) | GENEL TEKRAR | ||
13) | Zorlanılan Konuların Gözden Geçirilmesi ve Güçlendirilmesi | ||
14) | PROJE SUNUMLARI | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
4 |
3 |
5 |
11 |
6 |
7 |
8 |
10 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Beslenme ve tıp bilimleri ile ilgili temel kavramları bilir | |||||||||||||||
2) Beslenme ve besinlerin sağlıkla çift yönlü ilişkisini bilir. | |||||||||||||||
3) Gıda, beslenme ve sağlık mevzuatını bilir | |||||||||||||||
4) Yeterli mesleki terminoloji bilgisine sahiptir | |||||||||||||||
5) Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar. | |||||||||||||||
6) Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | |||||||||||||||
7) Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. | |||||||||||||||
8) Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | |||||||||||||||
9) En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır. | |||||||||||||||
10) Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | |||||||||||||||
11) Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişimi öğrenir | |||||||||||||||
12) Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | |||||||||||||||
13) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür | |||||||||||||||
14) Hasta yakınları, doktorlar ve meslektaşları ile etkin iletişim kurabilir, bilgi verici olur. | |||||||||||||||
15) Beslenme ve diyetetik uygulamalarında görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. Edindiği bilgi ve becerilerle beslenme ve diyetetik alanındaki hizmetin örgütlenmesi, yürütülmesi, değerlendirilmesi konusunda bireysel ve ekip üyesi olarak kalite yönetimi ve süreçleri çerçevesinde sorumluluk alır. |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | 2 | % 40 |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 15 | 45 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | ||
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | 10 | 30 |
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | 5 | 15 |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | ||
Proje Hazırlama + Sunma | 6 | 18 |
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | 4 | 12 |
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 2 | 6 |
ARA SINAV (Vize) | ||
Genel Sınava Hazırlanma | ||
GENEL SINAV (Final) | ||
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 126 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 4 |