HALKLA İLIŞKILER VE REKLAMCILIK | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | HIR703 | ||||||||
Ders İsmi: | Dijital Medya ve Toplum | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 5. Yarıyıl / Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Alan İçi Seçmeli | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Cansu Arısoy Gedik |
Dersin Amacı: | Sosyal eylemlerin ve bunların fenomenlerinin rastlantısal, önemsiz, hatta saçma gibi görünen toplumu dönüştürme potansiyellerinin, başlangıçta inanıldığından daha fazla olduğunu ortaya koymak ve yeni sosyal formların yanlış olarak nasıl yorumlandığı ve yeni yollar hakkında, sosyal alanda ortaya çıkan dijital sosyal biçimleri incelemek. |
Dersin Hedefi: | (1) Dijital toplum nedir (2) Teknoloji ve toplumsal değişim arasındaki ilişki nedir (3) Toplumsal açıdan bakıldığında, şeylerin dijital olması ne anlama geliyor (4) İnternet hangi sosyal ve tarihsel bağlamda yaratıldı ve nasıl gelişti (5) Medyanın sosyal ortamlar ve sosyal ortamların medya' olması ne anlama geliyor konularını kavrayabilme. |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) 1. Dijital toplumun ne olduğunu açıklar. |
||
2) 2. Dijital medya teorilerini kullanarak çağdaş dijital kültür örneklerini analiz eder. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Teknoloji ve toplumsal değişim arasındaki ilişkiyi kavrar.
|
||
2) Teknolojik gelişmelerin kültür üzerindeki etkisini keşfeder.
|
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Dijital medya ve toplumsal ilişkiler hakkında eleştirel düşünür.
|
||
2) Dijital medyanın bireyler, topluluklar ve kurumlar üzerindeki hem olumlu hem de olumsuz etkilerini değerlendirir.
|
Hafta | Konu | ||
1) | Derse Giriş: Dijital Toplumun Yapısı | ||
2) | Sosyal Medya ve Dijital Toplum | ||
3) | Uzun Kuyruk Kuramı ve Bilgi Ekonomisi | ||
4) | Siber Ortamlar ve Toplumsal Etkileşim | ||
5) | Dijital Katılım ve Kimlik | ||
6) | Toplumlar, Topluluklar, Networkler | ||
7) | Dijital Toplumsal Bakış ve Dijital Sosyolojinin Perspektifleri | ||
8) | Dijital Vatandaşlık | ||
9) | Dijital Aktivizm | ||
10) | Mobil Kültür | ||
11) | Dijital Okuryazarlık ve FoMO | ||
12) | Dijital Platformlar ve Tüketim Toplumu | ||
13) | Dijital Toplum ve Video Oyunları | ||
14) | Dijital Topluma Genel Bakış | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
1 |
2 |
3 |
4 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Alanıyla ilgili problemleri saptayarak konuya ilişkin sorunları analiz eder. | ||||||||||||||
2) Alanındaki bilgi ve olguları Sosyoloji, Gazetecilik, Televizyon, Medya gibi alanlarla karşılaştırır. | ||||||||||||||
3) Alanlarındaki temel kavramları ve disiplinleri belirler. | ||||||||||||||
4) Bu programdan mezun olanlar, halkla ilişkiler ve reklam alanlarında araştırma ve analiz yapar. | ||||||||||||||
5) Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerden faydalanarak, halkla ilişkiler ve reklam faaliyetlerinde karşılaştığı problemleri saptar. | ||||||||||||||
6) Halkla ilişkiler kampanyaları ve reklam projelerinde yer alarak, ekip içinde kendilerine verilen görevleri yerine getirir. | ||||||||||||||
7) Alanıyla ilgili ortaya çıkabilecek sorunlar karşısında sorumluluk alarak, iletişim planı tasarlar. | ||||||||||||||
8) Oluşabilecek sorunlara karşı eleştirel bir bakış açısıyla yeni stratejiler geliştirir. | ||||||||||||||
9) Alanla ilgili güncel gelişmeleri takip eder ve çalışmalar gerçekleştirir. | ||||||||||||||
10) Yaratıcı ikna ve sunum tekniklerini uygular. | ||||||||||||||
11) Yaşanılan ülkenin ve toplumun yararına projeler gerçekleştirir. | ||||||||||||||
12) Reklam ve halkla ilişkiler konularındaki fikirlerini ilgili kişi ve kurumlara etkili bir şekilde ifade eder. | ||||||||||||||
13) Edindiği bilgiler doğrultusunda, kariyer hedeflerini belirler. | ||||||||||||||
14) İletişimle ilgili konuların toplumsal ve global boyutlardaki etkilerini analiz eder ve yorumlar. |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 13 | 26 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | ||
Makale Kritik | 13 | 26 |
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | ||
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | 7 | 7 |
Proje Hazırlama + Sunma | 7 | 7 |
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 8 | 8 |
ARA SINAV (Vize) | 2 | 3 |
Genel Sınava Hazırlanma | 1 | 8 |
GENEL SINAV (Final) | 2 | 3 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 88 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 2 |