HALKLA İLIŞKILER VE REKLAMCILIK | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | HIR701 | ||||||||
Ders İsmi: | Dijital Halkla İlişkiler ve Reklamcılık | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 6. Yarıyıl / Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Alan İçi Seçmeli | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Doç. Dr. DUYGU AYDIN ASLANER |
Dersin Amacı: | Dijital halkla ilişkiler ve reklamcılık dersinin amacı, öğrencilerin dijital çağda marka ve kurum iletişiminin dinamiklerini kavrayarak, etkili dijital stratejiler geliştirebilmelerini sağlamaktır. Ders kapsamında, dijital platformların kullanımı, sosyal medya yönetimi, içerik oluşturma ve dijital kampanya yönetimi gibi konular ele alınarak, öğrencilere güncel dijital iletişim trendleri ve uygulamaları hakkında bilgi verilecektir. |
Dersin Hedefi: | Bu dersin hedefi, öğrencilerin dijital platformlarda etkili halkla ilişkiler ve reklamcılık stratejileri geliştirme yetkinliği kazanmalarını sağlamaktır. Öğrenciler, dijital iletişim araçlarını ve sosyal medya platformlarını kullanarak marka yönetimi, içerik üretimi ve dijital kampanya planlama gibi alanlarda profesyonel bilgi ve beceri edinmeyi amaçlayacaklardır. |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Öğrenci, dijital halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki temel kuramsal yaklaşımları tanımlayabilir ve yorumlayabilir. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Öğrenci, dijital kampanya tasarlayabilir ve uygun iletişim araçlarını kullanarak uygulayabilir. |
||
2) Dijital platformlara uygun içerikler üretir ve hedef kitleye yönelik stratejiler geliştirir.
|
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Öğrenci, dijital halkla ilişkiler ve reklamcılık projelerini bağımsız olarak yürütebilir ve sorumluluk alabilir. |
||
2) Öğrenci, alanıyla ilgili gelişmeleri takip edebilir ve yaşam boyu öğrenme sürecine aktif olarak katılabilir. |
||
3) Öğrenci, dijital iletişim projelerinde ekip içinde etkili iletişim kurabilir ve iş birliği yapabilir. |
Hafta | Konu | ||
1) | Dijital iletişim nedir? | ||
2) | Dijital Dönüşüm ve Dijitalleşme Kavramları Dijital iletişim stratejileri nelerdir? | ||
3) | Web1.0 Web 2.0 Web 3.0 | ||
4) | PR 1.0 PR 2.0 | ||
5) | Kurumsal Web Siteleri | ||
6) | Dijitalde halkla ilişkiler ve reklamcılık terminolojileri | ||
7) | Dijital Ekosistem and Dijital Müşteri | ||
8) | Dijital pazarlama iletişiminde yeni teknolojilerin kullanımı (VR, AR, IOT, Ses ve görüntü) | ||
9) | Sosyal Medya Yönetimi | ||
10) | Dijital İçerik Yönetimi | ||
11) | Dijital İçerik Yönetimi | ||
12) | Yapay Zeka | ||
13) | Öğrenci Sunumları | ||
14) | Öğrenci Sunumları | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
6 |
4 |
5 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Alanıyla ilgili problemleri saptayarak konuya ilişkin sorunları analiz eder. | ||||||||||||||
2) Alanındaki bilgi ve olguları Sosyoloji, Gazetecilik, Televizyon, Medya gibi alanlarla karşılaştırır. | ||||||||||||||
3) Alanlarındaki temel kavramları ve disiplinleri belirler. | ||||||||||||||
4) Bu programdan mezun olanlar, halkla ilişkiler ve reklam alanlarında araştırma ve analiz yapar. | ||||||||||||||
5) Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerden faydalanarak, halkla ilişkiler ve reklam faaliyetlerinde karşılaştığı problemleri saptar. | ||||||||||||||
6) Halkla ilişkiler kampanyaları ve reklam projelerinde yer alarak, ekip içinde kendilerine verilen görevleri yerine getirir. | ||||||||||||||
7) Alanıyla ilgili ortaya çıkabilecek sorunlar karşısında sorumluluk alarak, iletişim planı tasarlar. | ||||||||||||||
8) Oluşabilecek sorunlara karşı eleştirel bir bakış açısıyla yeni stratejiler geliştirir. | ||||||||||||||
9) Alanla ilgili güncel gelişmeleri takip eder ve çalışmalar gerçekleştirir. | ||||||||||||||
10) Yaratıcı ikna ve sunum tekniklerini uygular. | ||||||||||||||
11) Yaşanılan ülkenin ve toplumun yararına projeler gerçekleştirir. | ||||||||||||||
12) Reklam ve halkla ilişkiler konularındaki fikirlerini ilgili kişi ve kurumlara etkili bir şekilde ifade eder. | ||||||||||||||
13) Edindiği bilgiler doğrultusunda, kariyer hedeflerini belirler. | ||||||||||||||
14) İletişimle ilgili konuların toplumsal ve global boyutlardaki etkilerini analiz eder ve yorumlar. |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Pratik Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Bütünleme Pratik | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 16 | 48 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | 3 | 8 |
Uygulama Sınavı | 2 | 2 |
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 2 | 4 |
Makale Kritik | 2 | 4 |
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | 3 | 3 |
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | 2 | 4 |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | 2 | 4 |
Proje Hazırlama + Sunma | 2 | 4 |
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | 3 | 6 |
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | ||
ARA SINAV (Vize) | 1 | 1 |
Genel Sınava Hazırlanma | 1 | 1 |
GENEL SINAV (Final) | ||
Katılım | 3 | 4 |
Tartışma | 2 | 2 |
Portfolyo | 3 | 4 |
Take-Home Sınav | 1 | 1 |
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 100 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 3 |