BESLENME VE DIYETETIK | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | IKU-C-214 | ||||||||
Ders İsmi: | Eğitim Sosyolojisi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 5. Yarıyıl / Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Alan Dışı Seçmeli | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | FATMA NEZİHE GÜMÜŞ |
Dersin Amacı: | Dersin amacı; eğitim sosyolojisinde temel yaklaşımlar, eğitimin kavramı ve eğitimin toplumsal işlevini anlamak, Türkiye de ve dünyada eğitimin işlevlerini karşılaştırmak, Türkiye’de eğitim ve modernleşme arasındaki ilişki çerçevesinde okullar üzerine sosyolojik bakış açısı geliştirmek, eğitim sistemindeki hem sorunlar hem de çözümler üzerine öğrencinin yorum yapabileceği bir birikime sahip olmasını sağlamaktır. |
Dersin Hedefi: | .Ders Hedefi (Türkçe): • Eğitim sosyolojisinin temel yaklaşımlarını anlamak. • Eğitimin kavramını ve toplumsal işlevlerini incelemek. • Türkiye ve dünyada eğitimin işlevlerini karşılaştırmak. • Türkiye’deki eğitim ve modernleşme ilişkisini analiz etmek. • Eğitim sistemindeki sorunlara ve çözümlere yönelik eleştirel bir bakış açısı geliştirmek. |
Dersin Veriliş Şekli: |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Ders Kazanımları:
1. Eğitim sosyolojisinin temel kavramlarını ve yaklaşımlarını açıklayabilir.
2. Eğitimin toplumsal işlevlerini analiz edebilir.
3. Türkiye ve dünya eğitim sistemlerini işlevsel açıdan karşılaştırabilir.
4. Türkiye’deki eğitim ve modernleşme ilişkisini değerlendirebilir.
5. Eğitim sistemindeki sorunları tanımlayarak çözüm önerileri geliştirebilir.
6. Okullara sosyolojik bir bakış açısıyla yaklaşabilir. |
||
2) Ders Kazanımı:
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler:
1. Eğitim sosyolojisinin temel kavram ve yaklaşımlarını öğrenir.
2. Eğitimin toplumsal işlevlerini analiz edebilir.
3. Türkiye ve dünyadaki eğitim sistemlerini karşılaştırabilir.
4. Eğitim ve modernleşme ilişkisini sosyolojik bir bakış açısıyla değerlendirebilir.
5. Eğitim sistemindeki sorunları tanımlayıp çözüm önerileri geliştirebilir. |
||
3) Ders Kazanımı:
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler:
1. Eğitim sosyolojisinin temel kavram ve yaklaşımlarını öğrenir.
2. Eğitimin toplumsal işlevlerini analiz edebilir.
3. Türkiye ve dünyadaki eğitim sistemlerini karşılaştırabilir.
4. Eğitim ve modernleşme ilişkisini sosyolojik bir bakış açısıyla değerlendirebilir.
5. Eğitim sistemindeki sorunları tanımlayıp çözüm önerileri geliştirebilir. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) |
Hafta | Konu | ||
1) | Eğitim sosyolojisine giriş, eğitim sosyolojisi neden gereklidir? | ||
2) | Eğitim – toplumsal gelişim arasındaki ilişki | ||
3) | Okulun toplumsal işlevleri, okul yapısı | ||
4) | Okulun toplumsal işlevleri, okul yapısı | ||
5) | Türkiye’de modernleşme ve eğitim | ||
6) | Türkiye’de eğitim sistemi ve okulların tarihi | ||
7) | Günümüz eğitim sistemi | ||
8) | ARA SINAV - | ||
9) | Okulların mevcut durumu; sorunlar üzerine tartışma | ||
10) | Türkiye’de son dönem eğitim politikaları | ||
11) | Eğitim ve ekonomik eşitsizlik | ||
12) | Eğitim ve cinsiyet eşitsizliği | ||
13) | Türkiye’ye göç ve göç eden çocukların eğitim hakkı | ||
14) | Türkiye’de üniversite eğitimi, Öğrenciler ile Türkiye’de üniversite eğitimi üzerine tartışma | ||
15) | FİNAL SINAV HAFTASI | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
2 |
||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Beslenme ve tıp bilimleri ile ilgili temel kavramları bilir | |||||||||||||||
2) Beslenme ve besinlerin sağlıkla çift yönlü ilişkisini bilir. | |||||||||||||||
3) Gıda, beslenme ve sağlık mevzuatını bilir | |||||||||||||||
4) Yeterli mesleki terminoloji bilgisine sahiptir | |||||||||||||||
5) Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar. | |||||||||||||||
6) Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | |||||||||||||||
7) Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. | |||||||||||||||
8) Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | |||||||||||||||
9) En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır. | |||||||||||||||
10) Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | |||||||||||||||
11) Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişimi öğrenir | |||||||||||||||
12) Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | |||||||||||||||
13) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür | |||||||||||||||
14) Hasta yakınları, doktorlar ve meslektaşları ile etkin iletişim kurabilir, bilgi verici olur. | |||||||||||||||
15) Beslenme ve diyetetik uygulamalarında görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. Edindiği bilgi ve becerilerle beslenme ve diyetetik alanındaki hizmetin örgütlenmesi, yürütülmesi, değerlendirilmesi konusunda bireysel ve ekip üyesi olarak kalite yönetimi ve süreçleri çerçevesinde sorumluluk alır. |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 28 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 11 | 11 |
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | ||
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | ||
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 4 | 12 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 1 |
Genel Sınava Hazırlanma | 3 | 9 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 1 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 62 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 2 |